W trzecim odcinki Making Of deweloperzy z Alkimia Interactive zdradzili szczegóły oprawy wizualnej remake’u pierwszego Gothica.
Na niecały miesiąc przed pokazem THQ Nordic Showcase studio Alkimia Interactive zaprezentowało kolejny materiał zza kulis prac nad Gothic 1 Remake. Tym razem twórcy skupili się na stylu artystycznym gry, zdradzając szczegóły dotyczące inspiracji, wyzwań i kierunku, w którym zmierza jeden z najbardziej wyczekiwanych RPG-ów ostatnich lat.
Gothic Remake
Gothic Remake – twórcy tłumaczą się ze zmian wizualnych gry
Zdecydowaliśmy bardzo wcześnie, że nie robimy wersji HD oryginału. To nie jest naszym celem - powiedział Reinhard Pollice, szef studia i reżyser gry.
Jak podkreślił, Gothic Remake ma być nie tylko nowoczesną reinterpretacją klasyka, ale także próbą wyrażenia własnej tożsamości przez twórców. Studio Alkimia Interactive zaznacza, że ich celem było stworzenie świata, który będzie realistyczny i wiarygodny, ale jednocześnie nie zatraci fantastycznego i magicznego klimatu znanego z oryginału.
Nie chcemy tylko odtwarzać rozwiązań wynikających z ograniczeń technologicznych z lat 2001–2002 - wyjaśnia Daniel Candil, dyrektor artystyczny projektu.
Twórcy świadomie zrezygnowali z charakterystycznych dla pierwowzoru przerysowanych modeli postaci i zamiast tego postawili na bardziej stonowaną, realistyczną estetykę. Jednocześnie podkreślają, że ich wizja obejmuje nie tylko pierwszy Gothic, ale także późniejsze części serii, by zachować spójność całego uniwersum. Przykładem może być nowa wersja kultowego ścierwojada, który w remake’u przypomina bardziej prehistorycznego drapieżnika niż komiksowego potworka. Główną inspiracją dla oprawy wizualnej stało się malarstwo barokowe.
Odwołujemy się do Caravaggia, Claude’a Lorraina czy Davida Teniersa. To przekłada się na duży kontrast i mniej nasycone barwy, które mają wzmocnić dramatyzm i oddać depresyjny charakter życia w kolonii karnej – tłumaczy zespół w materiale.
GramTV przedstawia:
Pollice przyznaje, że decyzja o odejściu od wiernej rekonstrukcji na rzecz reinterpretacji nie była łatwa:
Gothic wyglądał tak, jak wyglądał, bo twórcy i gracze musieli wtedy nadrabiać wszystko wyobraźnią. My chcemy to wyobrażenie przekuć w coś, co zadziała dziś – zaznacza reżyser.
Przypomnijmy, że Gothic Remake nadal nie ma wyznaczonej daty premiery. Gra zmierza na PC, PlayStation 5 i Xboxa Series X/S.
Odgrzewany kotlet który jest przewidywalny. Styl powinien w Gothic być gotycki nie barokowy czy inny. W Gothic było super to że nie wiedziałeś co będzie gdzie co jest musiałeś szukać sam. Tu zrobili prowadzenie za rączkę byś nie zabłądził. Modele są nowsze ale nijakie niektóre wręcz gorsze niż te bardzo stare. Tajemnica których nie ma historie teksty które są oklepane. Gra dla fanów Gothic a taka jak niewypał arcania toż to tragedia. Kupią ją ci z nostalgii zagrają wyłączą i tylko tyle. Mogli już dać w Gothic styl średniowiecza zamiast baroku. To przypomina tylko Gothica ale to zła nazwa NOoGothicCfakedelate
dariuszp
Gramowicz
10/07/2025 00:59
Eh, patrząc na Demo to czarno widzę co z tego wyjdzie. Może ktoś zagra z uwagi na nostalgię. Ja byłem głęboko zawiedziony.
Co do samej postaci to nie wiem co jest w tym trudnego. W demo facet wyglądał jak taki typowy soyboy z tym takim "man bun" na górze głowy. Nie wiem jak to coś się nazywa po polsku.
Masz młodego faceta który ma długie włosy więc je spiął z tyłu dla wygody bo o fryzjera ciężko. Krótka broda. I trzeba go postarzeć robiąc dwójkę i trójkę. Też skóra powinna być wyniszczona przez środowisko.
Chwila zabawy w DALL-E i wyszło coś takiego: https://ibb.co/WXMSbyp
To by była starsza docelowa wersja bezimiennego. Zrobić 2 odrobinę młodsze i masz wersję do G1 i G2.
Ta fryzura wg mnie co tam pokazali wygląda zbyt nowocześnie jak na Gothica. Kto w koloni karnej latał z żelem na włosach?
Mam zero zaufania co do twórców i zero oczekiwań co do gry po tym co pokazali.