Remake Gothica z kolejną część cyklu „Making Of”, tym razem skupioną na stronie wizualnej projektu.
Alkimia Interactive zapowiedziało trzecią część serii wideo „Making Of” poświęconej Gothic Remake. Tym razem materiał ma koncentrować się na „wizji artystycznej” i odtworzeniu Doliny Cieni przy wykorzystaniu współczesnej technologii graficznej. Premiera odcinka została zaplanowana na przyszły tydzień.
Gothic Remake
Gothic Remake – podejście do oprawy wizualnej
W krótkim zwiastunie nadchodzącego wideo usłyszymy wypowiedzi deweloperów, którzy tłumaczą, że celem nie było stworzenie zwykłego remastera z teksturami w wyższej rozdzielczości. Studio pragnie na nowo oddać klimat pierwowzoru, a jednocześnie zbudować świat, który będzie atrakcyjny wizualnie dla współczesnych graczy.
Nowy odcinek ma pokazać m.in., jak projektowano krajobrazy Doliny Cieni, a także przedstawić wykorzystane techniki graficzne. To kontynuacja wcześniejszych materiałów – pierwszy skupiał się na „esencji Gothica”, natomiast drugi porównywał oryginał z nową wersją i omawiał, które elementy fabularne zostaną rozwinięte, bez wprowadzania drastycznych zmian.
GramTV przedstawia:
W poprzednich wypowiedziach reżyser projektu Reinhard Pollice podkreślał, że Gothic Remake nie ma być zupełnie inną grą – zamiast tego twórcy chcą uzupełnić oryginał o brakujące szczegóły i stworzyć bardziej spójny świat. Jak dodaje Javier Untoria, główny projektant rozgrywki: „Nie chodzi tylko o ustawienie harmonogramu postaci. Tworzymy żyjący świat pełen charakteru”.
Gothic Remake powstaje z myślą o PC, PS5 i Xbox Series X/S. Choć data premiery nie została jeszcze ujawniona, na Steamie można sprawdzić darmowe demo zatytułowane Nyras Prologue.