Twórcy Bleak Faith oskarżeni o kradzież. Wykorzystali animacje z Elden Ring

Radosław Krajewski
2023/03/13 11:00
7
0

Archangel Studios w ogniu krytyki.

W piątek swoją premierę miało Bleak Faith: Forsaken, które zbiera mieszane opinie wśród graczy na Steam. Jednak Archangel Studios ma dużo większe problemy, niż rozczarowujące oceny od osób, które zdecydowały się już nabyć grę. Deweloperzy zostali oskarżeni o kradzież niektórych animacji z gier FromSoftware, w tym Elden Ring czy Bloodborne.

Twórcy Bleak Faith oskarżeni o kradzież. Wykorzystali animacje z Elden Ring

Bleak Faith: Forsaken korzysta z animacji z Elden Ring

Archangel Studios miało wykorzystać oprogramowanie znane jako DSAnimStudio, które wykorzystali do wycięcia przygotowanych przez FromSoftware animacji ataków i poruszania się przeciwników w swoich grach. Gracze pokazują na dowód porównania między Black Faith a m.in. Elden Ring. Ciężko tu mówić o jakiejkolwiek inspiracji, gdyż animacje wyglądają identycznie.

Twórcy odbili piłeczkę wskazując, że winę ponosi za to sprzedawca gotowego pakietu nazwanego PersiaNinja w Epic Marketplace. Studio przyznało, że około 10% całej ich produkcji to gotowe assety, czy właśnie animacje. Jeden z twórców wydał oświadczenie na Steamie, że zgłosił sprawę do Epic Games.

Wszelkie animacje, które nie zostały wykonane we własnym zakresie, pochodzą z Epic Marketplace i są tam od lat, połączone z Epic Skeleton. Słyszeliśmy ten komentarz już wcześniej, ale jeśli chcesz, możesz sam kupić animacje, ponieważ są one publicznie dostępne od dłuższego czasu. Wszelkie inne pytania lub wątpliwości należy kierować do firmy Epic. Jesteśmy gotowi przerobić animacje, jeśli coś jest nie tak, ale nie otrzymaliśmy żadnego powiadomienia od Epic, a my też jesteśmy ich klientami. Pakiety z marketplace były wykorzystane do wypełniania ogólnej grafiki, ale były również edytowane, aby pasowały do ogólnych potrzeb kierunku artystycznego — stamtąd pochodzi około 10% całej grafiki gry.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Bleak Faith: Forsaken zadebiutowało 10 marca. Produkcja dostępna jest na Steam oraz GOG.com, a w przyszłości pojawi się również na konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
7
Silverburg
Gramowicz
13/03/2023 21:51
Asd napisał:

Chyba zartujesz. 

Dev robiacy gre bedaca klonem Dark Souls jednoczesnie niby nie rozpoznaje bardzo charakterystycznych animacji z gry, ktora usiluje nasladowac? Trzeba byc bardzo naiwnym zeby wierzyc w takie tlumaczenie. 

Co sie rzeczywiscie wydarzylo: serbskie 3-osobowe studio kupilo "od chinczyka" animacje na UE marketplace doskonale wiedzac ze sa one zripowane, i liczyli ze nikt sie nie zorientuje. Biorac pod uwage, ze to samo studio wypuscilo trailer tej gry, gdzie w dolnym rogu mieli wielki napis ACTIVATE WINDOWS to bylbym bardzo zdziwiony, gdyby te wszystkie assety uzyte w grze byly ​nawet nie kupione z UE marketplace, a po prostu spiracone. 

Nie ma po probowac bronic takich ludzi i ich praktyk.

Możesz mięć rację, ale serio, jak widzisz coś na marketplace UE, to się nie zastanawiasz, czy na pewno jest legalne. Zakładasz, że jest. Jak było naprawdę i tak się raczej nie dowiemy.

Yosar
Gramowicz
13/03/2023 20:09

Zawracanie d*py.

I brzydka animacja jak noc.

Asd
Gramowicz
13/03/2023 18:53
Silverburg napisał:

Ja jednakże byłbym daleki od krytykowania wydawcy gry.

Chyba zartujesz. 

Dev robiacy gre bedaca klonem Dark Souls jednoczesnie niby nie rozpoznaje bardzo charakterystycznych animacji z gry, ktora usiluje nasladowac? Trzeba byc bardzo naiwnym zeby wierzyc w takie tlumaczenie. 

Co sie rzeczywiscie wydarzylo: serbskie 3-osobowe studio kupilo "od chinczyka" animacje na UE marketplace doskonale wiedzac ze sa one zripowane, i liczyli ze nikt sie nie zorientuje. Biorac pod uwage, ze to samo studio wypuscilo trailer tej gry, gdzie w dolnym rogu mieli wielki napis ACTIVATE WINDOWS to bylbym bardzo zdziwiony, gdyby te wszystkie assety uzyte w grze byly ​nawet nie kupione z UE marketplace, a po prostu spiracone. 

Nie ma po probowac bronic takich ludzi i ich praktyk. 




Trwa Wczytywanie