Twórca Bayonetty przyznaje, że seria nie powstałaby bez Devil May Cry 3. Hideki Kamiya opowiedział także o kulisach odejścia z Capcomu

Hideki Kamiya, twórca gier znany z takich tytułów jak Devil May Cry i Okami, ujawnił w ostatnim wywiadzie, że sukces Devil May Cry 3 miał kluczowe znaczenie dla narodzin Bayonetty.

Hideki Kamiya opowiedział o swoim odejściu z Capcomu w 2006 roku oraz o trudnej sytuacji, w jakiej znalazł się jego były kolega z pracy, Hideaki Itsuno, twórca Dragon’s Dogma, który przejął stery Devil May Cry po kontrowersyjnej drugiej części. Wspomniał także o tym, że sukces Bayonetty zawdzięcza trzeciej odsłonie Devil May Cry.

Bayonetta
Bayonetta

Nie byłoby Bayonetty bez Devil May Cry 3

Itsuno wszedł do projektu w trakcie tworzenia Devil May Cry 2, który finalnie okazał się komercyjną i artystyczną porażką. Jednak gdy przy Devil May Cry 3 miał już pełną kontrolę nad procesem twórczym, wypuścił grę, która zrewolucjonizowała gatunek i do dziś uznawana jest za jeden z najlepszych slasherów wszech czasów. W najnowszym Q&A na YouTube, Kamiya został zapytany o relacje z Itsuno. Przyznał, że nie mieli zbyt wiele wspólnego w Capcomie, ale Itsuno skonsultował się z nim podczas pracy nad Devil May Cry 3. Kamiya wspomina:

Nie byłem reżyserem, więc mogłem mówić, co chciałem, bez większej odpowiedzialności. Pamiętam jedną rzecz... Itsuno powiedział mi: “Tylko Kamiya może sobie pozwolić na takie zagrywki. Gdybyśmy zrobili to samo, fani by się wściekli’.

Kamiya zrozumiał, jak ostrożnie Itsuno podchodził do projektu po porażce DMC2, musiał być niesamowicie czujny, by nie zawieść fanów ponownie.

Gdy Devil May Cry 3 okazał się gigantycznym sukcesem, Kamiya był pod ogromnym wrażeniem. Pracował wtedy nad Okami, a Shinji Mikami (twórca Resident Evil, późniejszy współzałożyciel PlatinumGames) powiedział mu, że musi zagrać w Devil May Cry 3, nazywając grę “dziką”. Kamiya powiedział:

Kiedy ją zobaczyłem, pomyślałem: “cholera, to jest niesamowite”. Naprawdę mnie to nakręciło. Pomyślałem sobie: “Nie ma mowy, żebym przegrał z tym!” – obudził się we mnie duch rywalizacji.

GramTV przedstawia:

To właśnie ten ogień rywalizacji doprowadził do narodzin Bayonetty. Kiedy Capcom wypuścił Devil May Cry 4, zespół Kamiya poczuł się zmotywowany, by przebić rywala. Kamiya, dziękując byłemu koledze za inspirację i motywację stwierdził:

Gdyby Itsuno nie stworzył DMC3 i DMC4, nie byłoby Bayonetty.

Obecnie Hideki Kamiya pracuje nad kontynuacją Okami, a Hideaki Itsuno niedawno opuścił Capcom po premierze Dragon’s Dogma 2.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!