„Dzięki temu mogliśmy zaszaleć z faktyczną zawartością”.
Na początku lipca zobaczyliśmy nowy zwiastun The Blood of Dawnwalker. Twórców gry, Rebel Wolves, nie zabrakło na Gamescom 2025. Portal GamesRadar+ miał okazję porozmawiać z jednym z deweloperów na temat produkcji.
The Blood of Dawnwalker
The Blood of Dawnwalker nie będzie grą z ogromnym światem
Patryk Fijałkowski, starszy projektant zadań w Rebel Wolves, podkreślił w wywiadzie dla GamesRadar+ na Gamescomie 2025, że gra „nie jest aż tak duża”. Twórcy świadomie unikali tworzenia świata na „400 godzin”, preferując „jakość, a nie ilość”.
W porównaniu z innymi dużymi otwartymi światami to niewiele, ale właśnie dzięki temu mogliśmy zaszaleć z faktyczną zawartością. Postawiliśmy na jakość, a nie ilość, i to pozwoliło nam utrzymać projekt w ryzach. – wyjaśnił deweloper.
Takie skoncentrowane podejście było możliwe dzięki metodycznemu wczesnemu planowaniu. Fijałkowski wyjaśnił, że zespół miał jasną wizję od samego początku, tworząc szkielet całej gry, obejmujący liczbę i wzajemne interakcje zadań.
Już na wczesnym etapie produkcji mieliśmy jasną wizję – i musieliśmy ją mieć, bo żeby stworzyć system upływu czasu, trzeba było mieć gotowy cały szkielet gry na wczesnym etapie. Liczbę zadań, sposób, w jaki się ze sobą łączą, co możemy z nimi zrobić.
Dzięki temu wiedzieliśmy, że zakres został ograniczony względem ogromnych otwartych światów. A posiadanie tego szkieletu na początku dało nam przestrzeń do eksperymentów, nakładania kolejnych warstw i powtarzania procesu – iteracja za iteracją.
GramTV przedstawia:
Na koniec przypomnijmy, że The Blood of Dawnwalker ukaże się na rynku w 2026 roku. Gra zostanie wydana na komputerach osobistych, a także konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
Piszesz teraz do mnie, czy jest to ogólna uwaga do wszystkich? Zaczynasz naszą wymianę od zasypywania mnie swoimi analizami odnośnie gier wideo, a kończysz jako osoba nierozumiejąca jak działa odpowiedź na gramie. Niezły downgrade. Ale rozumiem, nie chcesz / nie umiesz (niepotrzebne skreślić) przyznać się do błędu, więc postanowiłeś pójść w absurd. Doceniam tę próbę, przynajmniej na sam koniec zrobiło się trochę weselej.
dariuszp napisał:
Przyszło Ci do głowy że nie wszystko musi być o Tobie czy na około Ciebie? Wpadłeś na pomysł że komentarz może być ogólny? Kierowany do tych co go przeczytają? Mniej patrzenia w lusterko.
Czyli nie przyszło Ci to do głowy
Gregario
Gramowicz
13/09/2025 05:59
dariuszp napisał:
Przyszło Ci do głowy że nie wszystko musi być o Tobie czy na około Ciebie? Wpadłeś na pomysł że komentarz może być ogólny? Kierowany do tych co go przeczytają? Mniej patrzenia w lusterko.
Piszesz teraz do mnie, czy jest to ogólna uwaga do wszystkich? Zaczynasz naszą wymianę od zasypywania mnie swoimi analizami odnośnie gier wideo, a kończysz jako osoba nierozumiejąca jak działa odpowiedź na gramie. Niezły downgrade. Ale rozumiem, nie chcesz / nie umiesz (niepotrzebne skreślić) przyznać się do błędu, więc postanowiłeś pójść w absurd. Doceniam tę próbę, przynajmniej na sam koniec zrobiło się trochę weselej.
dariuszp
Gramowicz
06/09/2025 11:37
Gregario napisał:
Nie tłumacz tego co napisałeś, bo umiem czytać ze zrozumieniem, wytłumacz, co to ma do mojego komentarza. Chociaż, prawdę mówiąc, coraz mniej mnie to interesuje.
dariuszp napisał:
Ok, powinienem być bardziej precyzyjny i wyjaśnić że mówiłem o akcji w kontekście walki vs akcji jak użycie np. terminala. Nie mniej jednak jestem na 99.9% pewny że ktokolwiek kto gra w gry kto przeczyta ów komentarz zrozumie o czym mówiłem.
Jakby na to nie patrzeć paragraf mówi o unikaniu walki w grze RPG.
Także dalej utrzymuje że czepiasz się drobiazgów.
Przyszło Ci do głowy że nie wszystko musi być o Tobie czy na około Ciebie? Wpadłeś na pomysł że komentarz może być ogólny? Kierowany do tych co go przeczytają? Mniej patrzenia w lusterko.