Premiera gry już wkrótce. Tymczasem ujawniono jej rozmiar.
Fani serii Metal Gear Solid długo czekali na powrót jednej z jej najlepszych odsłon – i wszystko wskazuje na to, że remake Snake Eatera może być czymś więcej niż tylko sentymentalną podróżą. Pełnoprawna, odświeżona wersja gry z 2004 roku zmierza na nowe konsole i PC, a Konami obiecuje zarówno wierne odtworzenie klimatu oryginału, jak i gruntowną przebudowę mechanik oraz oprawy graficznej.
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater – ujawniono rozmiar gry
Wraz ze zbliżającą się premierą, poznaliśmy też rozmiar pliku gry – aż 100 GB wolnego miejsca na dysku. To zdecydowanie więcej niż zajmowały wcześniejsze części serii, ale biorąc pod uwagę nowoczesną grafikę, możliwy tryb wieloosobowy i rozbudowaną narrację, trudno się dziwić. Delta to nie prosty remaster – to gra budowana niemal od zera.
GramTV przedstawia:
Delta to całkowicie przebudowana wersja jednej z najlepszych gier akcji w historii, łącząca nowoczesną oprawę graficzną i mechaniki rozgrywki inspirowane Metal Gear Solid V z niezrównaną atmosferą, bogatą fabułą i emocjonalnym ładunkiem oryginału. To pierwszy rozdział chronologiczny opowieści o Big Bossie – szpiegowska przygoda, która zdefiniowała gatunek.
Seria Metal Gear Solid pozostaje w uśpieniu od czasu premiery The Phantom Pain w 2015 roku. Próba jej kontynuacji bez udziału Hideo Kojimy w postaci Metal Gear Survive zakończyła się niepowodzeniem. Tym bardziej remake jednej z najbardziej cenionych odsłon wzbudza ogromne oczekiwania. Gra została zapowiedziana w 2023 roku, a jej premiera odbędzie się 28 sierpnia 2025 roku na Xbox Series X|S, PlayStation 5 i PC. Fani mogą więc powoli przygotowywać się do powrotu do dżungli – i do porządnego czyszczenia dysku.
100 gb to ma byc duzo w dzisiejszych czasach? Juz dawno gry potrafia tyle ważyć
dariuszp
Gramowicz
22/07/2025 05:35
JakiśNick napisał:
Ale w grach nie stosuje się tekstur 4k. Zresztą wystarczy popatrzeć na mody z teksturami do wiedźmina 3. Cała gra zajmuje 50GB a The Witcher 3 HD Reworked Project upscale'ujący wszystko do 4k - zaledwie 9GB. To nawet nie jest 1/3 gry. Gigantycznej gry z otwartym światem.
Sorry, ale nie ma uzasadnienia, żeby malutki snake eater z paroma poziomami na krzyż zajmował tyle miejsca. Dźwięk nadal jest tej samej jakości co zawsze, a wideo już się nie stosuje - teraz wszystko to cutsceny na silnikach gier.
Nie widzę żadnego postępu graficznego względem gier po 20GB.
To nie jest tak że wrzucasz tam obrazki 3840 x 2160. Może zbyt upraszczam swoje wypowiedzi. Powiedzmy że masz teksturę na samochodzie i kiedyś wystarczyło Ci 500x500px. Działa to tak że powierzchnia samochodu jest podzielona na logiczne obszary. Rozciągnięta na płaszczyźnie. Następnie wszystko jest rozmieszczone na obrazku. Więc masz jeden obrazek który jak nałożysz na samochód to obklei Ci cały samochód kolorem.
No i Twój samochód może mieć też obszary które są gładkie i takie które są szorstkie. Więc potrzebujesz obrazek który jest czarno-biały który informuje w którym miejscu samochód jest gładki albo szorstki i ile tej szorstkości jest.
Możesz mieć kolejny obrazek z wypukłościami. Drobne wklęsłości i wypukłości są kosztowne jeżeli będziesz je modelował ale zamiast je modelować możesz mieć teksturę która o tym decyduje. Tzw normal map.
Tych obrazków będzie kilka, każdy wielkości 500x500 z różnymi informacjami.
Łączysz je razem w materiał który ma te wszystkie informacje na raz i sprawia że Twój samochód wygląda jak prawdziwy.
No i teraz nie grasz już w starej rozdzielczości. Masz nowe konsole 4k. Nowa jakość grafiki. Wszyscy oczekują że Twój samochód będzie miał widoczne małe detale z bliska. Jak np. w Red Dead Redemption 2 ludzie wpatrywali się w oczy podziwiając jak się zmieniają w zależności od światła. Ludzie chcą by twój samochód miał detale, by wyglądały ostro itp.
Co robisz? A no zamieniasz ten obrazek 500x500 np. na obrazek 2000x2000 albo jeszcze większy. Żeby pomieścić więcej detali. I tak jest z każdym obrazkiem czego efektem jest wzrost wagi.
Teraz pytasz o Wiedźmina 3 i sławny HD Rework. Zacznijmy od tego że HD Rework nie zmienia np. modeli gry. Są w tej samej rozdzielczości co były. Normalnie jak robisz grę pod wyższe rozdzielczości to też modele mają odpowiednio więcej detali. Porównaj sobie z bliska gry z 2015 z tymi z 2025.
Druga rzecz - HD Rework zastępuje stare tekstury. Więc nie dokłada do tego co jest.
Dodatkowo autor nie aktualizuje wszystkiego. Dużo elementów w HD rework zostało takie jakie jest bo po prostu nie zauważysz większej różnicy. Aktualizowali to co najbardziej rzuca się w oczy.
Ale nawet tak selektywna poprawa samych tekstur dodała Ci 1/5 wagi gry. Pomyśl co by było gdyby cała gra była zrobiona pod tego typu jakość albo większą. Z uwzględnieniem gorszych PC.
JakiśNick
Gramowicz
21/07/2025 17:59
Ale w grach nie stosuje się tekstur 4k. Zresztą wystarczy popatrzeć na mody z teksturami do wiedźmina 3. Cała gra zajmuje 50GB a The Witcher 3 HD Reworked Project upscale'ujący wszystko do 4k - zaledwie 9GB. To nawet nie jest 1/3 gry. Gigantycznej gry z otwartym światem.
Sorry, ale nie ma uzasadnienia, żeby malutki snake eater z paroma poziomami na krzyż zajmował tyle miejsca. Dźwięk nadal jest tej samej jakości co zawsze, a wideo już się nie stosuje - teraz wszystko to cutsceny na silnikach gier.
Nie widzę żadnego postępu graficznego względem gier po 20GB.