Symulator z 95 procentami pozytywnych ocen poprawia błąd, który był w grze od 15 lat

Mikołaj Berlik
2025/07/09 14:30
1
0

Aktualizacja 51.12 przygotowuje Dwarf Fortress na nowy system oblężeń i kończy erę samobójczych szarż.

Studio Bay 12 Games wydało nową wersję Dwarf Fortress, oznaczoną numerem 51.12, która naprawia jeden z najbardziej frustrujących błędów w historii gry. Po 15 latach kusznicy przestali traktować swoje bronie dystansowe jak maczugi i rzucać się w wir walki wręcz, gdy tylko skończyła im się amunicja.

Dwarf Fortress
Dwarf Fortress

Dwarf Fortress – kusznicy już nie szarżują

W aktualizacji deweloperzy Dwarf Fortress przygotowują fundamenty pod przebudowę systemu oblężeń, która ma pojawić się w przyszłości. W ramach tych przygotowań postanowiono wyeliminować stary błąd, który psuł skuteczność jednostek dystansowych. Od teraz kusznicy będą unikać bezsensownych szarż, pozostając za umocnieniami i starając się uzupełnić zapasy bełtów, zamiast rzucać się z kuszą na topór wroga.

Nowa wersja Dwarf Fortress umożliwia także precyzyjne zarządzanie zapasami – można przypisać konkretny typ amunicji (np. drewniany lub metalowy) do jednostek w zależności od celu treningowego lub bojowego. System ten obejmuje również przydzielanie konkretnych zasobów jedzenia i napojów do oddziałów.

GramTV przedstawia:

Wersja 51.12 zawiera także odświeżone sprite’y tytanów i zapomnianych bestii oraz poprawki pomniejszych błędów, w tym problemów z przypisywaniem pomieszczeń krasnoludom po ich śmierci. Zmiany te spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród społeczności – „naprawa” kuszników była długo wyczekiwana, bo dotychczas jednostki te uchodziły za bezużyteczne w poważnych starciach.

Nie podano jeszcze konkretnej daty przebudowy oblężeń, ale Tarn Adams ze studia Bay 12 wspomniał o kilku planowanych nowościach: formacjach oddziałów, cementowych murach czy możliwości podpalania drewnianych konstrukcji. Nie wiadomo, które z tych pomysłów trafią do Dwarf Fortress – ale deweloperzy zapewniają, że priorytetem jest zachowanie balansu i sensowności symulacji.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
10/07/2025 00:41

Serio tak trudno napisać tytuł w gry w tytule? Te clickbaity są naprawdę śmieszne. Tyle dobrego że obrazek pokazuje co to za gra jak ktoś ją zna. Ale sorry ale te tytuły są śmieszne. Stać Was na więcej.