Twórcy jednak wierzą w nowości i zmiany, które przyszykowali dla graczy.
Frost Giant Studios ogłosiło, że ich strategia czasu rzeczywistego inspirowana StarCraftem, Stormgate, oficjalnie opuści wczesny dostęp już 5 sierpnia. Debiutowi w pełnej wersji towarzyszyć będzie pierwsza kampania fabularna zatytułowana Ashes of Earth, zawierająca 12 misji i stanowiąca „kompletną historię”. Jednak ogłoszenie to wywołało spore zamieszanie.
Stormgate
Stormgate – następca StarCrafta wychodzi z wczesnego dostępu i zaoferuje kampanię fabularną
Twórcy ogłosili, że wersja „premierowa” gry będzie oznaczona numerem 0.6,co skłoniło graczy do spekulacji, że Stormgate wciąż nie jest ukończone. W najnowszym oświadczeniu na Steamie studio wyjaśniło decyzję i przeprosiło za zamieszanie.
Od początku istnienia firmy dzielimy się z graczami naszą długofalową wizją Stormgate. Nasze cztery filary to kampania, tryb współpracy, tryb rywalizacji oraz gry niestandardowe, i te elementy pozostają kluczowe dla naszej strategii. Gracze powiedzieli nam, że nazwanie wyjścia z wczesnego dostępu wersją 0.6 – mimo że było dobrze intencjonowane – nie oddało właściwie tego, że podstawowa zawartość gry jest gotowa. Uznali to za mylące, i szanujemy tę opinię – napisali deweloperzy.
W komunikacie podkreślono, że premiera kampanii Ashes of Earth jest tożsama z oficjalnym opuszczeniem early access. Wraz z nią gracze otrzymają pełny tryb 1v1 oraz dostęp do edytora map (w wersji alfa) i trybu współpracy, które pozostają w fazie aktywnego rozwoju.
Uważamy, że nasza kampania i tryb 1v1 są gotowe na szerszą publiczność. Chcemy przyciągnąć więcej graczy do tych elementów, dlatego decydujemy się na pełną premierę – twierdzi studio.
Frost Giant Studios nie ukrywa również, że decyzja o opuszczeniu wczesnego dostępu ma wymiar praktyczny:
Mamy ograniczone zasoby. Wyjście z early access to kluczowy krok w kierunku utrzymania naszego dalszego rozwoju.
GramTV przedstawia:
By uniknąć dalszego zamieszania, twórcy rezygnują z numerowania aktualizacji. Zamiast tego wprowadzają system nazw kodowych inspirowanych jednostkami RTS. Premierowa wersja gry, wcześniej oznaczona jako 0.6, nosić będzie teraz nazwę Necrolyte. Jesienna aktualizacja otrzyma nazwę Ornithopter, a mniejsze poprawki również będą odpowiednio nazywane – poprzednie wydanie Griffin doczekało się nawet aktualizacji Griffinish-line.
Nowy system pozwoli nam lepiej oddać charakter aktualizacji. Nie są one tylko kolejnymi krokami na wykresie postępu w drodze do arbitralnego 1.0, lecz istotnymi dodatkami do tego, co już zostało zbudowane – przyznało Frost Giant Studios.
Aby dodatkowo odróżnić gotowe funkcje od tych wciąż rozwijanych, studio stworzyło w grze osobną sekcję nazwaną Sigma Labs, czyli swoisty „poligon testowy”, gdzie gracze będą mogli korzystać z kooperacji i edytora map w trakcie ich rozwoju.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!