Starfield źródłem obaw Sony związanych z Call of Duty i Microsoftem

Wincenty Wawrzyniak
2023/03/13 21:00
10
0

Japońska korporacja obawia się, że Microsoft zrobi z Call of Duty to samo, co zrobił ze Starfieldem w kwestii ekskluzywności.

Wydaje się, że obawy Sony związane z wszelkimi deklaracjami Microsoftu w kwestii wydawania gier z serii Call of Duty na konkurencyjnych konsolach dosłownie się nie kończą. Choć gigant z Redmond wielokrotnie już obiecywał, iż Call of Duty będzie ukazywało się na PlayStation, Sony z kolei wielokrotnie oznajmiło, że w takowe deklaracje nie wierzy.

Teraz w sieci pojawił się kolejny dokument, który został udostępniony przez brytyjski urząd ochrony konsumentów (CMA). Sony Interactive Entertainment wspomniało w nim, że amerykańska korporacja słynie z niedotrzymywania obietnic i zobowiązań narzucanych przez organy regulacyjne.

Starfield źródłem obaw Sony związanych z Call of Duty i Microsoftem

Sony: Call of Duty skończy tak samo jak Starfield

W dokumencie nawiązano do przejęcia firmy ZeniMax oraz jej gier, w tym Starfielda, przez Microsoft – jako dowód nieszczerości intencji giganta z Redmond. Wspomniano tam, że Microsoft nie miałby powodu do zaprzestania lub też ograniczenia udostępniania gier ZeniMax do nabycia na konkurencyjnych konsolach.

GramTV przedstawia:

Głównym problemem ma być fakt, iż zaledwie rok później Phil Spencer stwierdził, że przejęcie umożliwi dostarczenie wspaniałych tytułów ekskluzywnych na Xboksy. Potem z kolei ujawniono, że Starfield ostatecznie nie zostanie udostępniony na konsolach PlayStation 5; warto pamiętać, że jest to zdecydowanie jedna z największych i najbardziej wyczekiwanych gier Bethesdy od wielu lat.

Właśnie dlatego, zdaniem Sony, po sfinalizowaniu transakcji i przejęciu Activision Blizzard przez Microsoft seria Call of Duty może przestać pojawiać się na konsolach PlayStation lub napotkać na swojej drodze pewne ograniczenia.

Komentarze
10
Gregario
Gramowicz
19/03/2023 05:47
Yosar napisał:

Sony skończ już z tą hipokryzją.

Jak wykupiliście Final Fantasy VII i XVI na wyłączność dla PS od Square Enix to wszystko cacy (XV wyszła na Xbox btw) . Jak Microsoft to samo de facto zrobił ze Starfieldem to ból dupy.A nie, Microsoft w sumie nawet mniej toksyczny, bo Starfielda wypuszcza np na PC w tym samym momencie co na Xbox. Co trudno powiedzieć np. o FFVII.Żadna z tych korporacji nie ma nawet odrobiny przyzwoitości jeśli chodzi o zyski, ale Sony się wręcz ośmiesza tymi argumentami pełnymi hipokryzji.

Pisanie o "mniej toksycznym" M$ świadczy o dużym poczuciu humoru albo o nikłej znajomości branży. Sony to przy M$ mały Miki, co najwyraźniej zupełnie nie przeszkadza niektórym osobom w bawieniu się symetryzmem lub nawet wybielaniu M$.

Yosar
Gramowicz
14/03/2023 19:00

Sony skończ już z tą hipokryzją.

Jak wykupiliście Final Fantasy VII i XVI na wyłączność dla PS od Square Enix to wszystko cacy (XV wyszła na Xbox btw) . Jak Microsoft to samo de facto zrobił ze Starfieldem to ból dupy.A nie, Microsoft w sumie nawet mniej toksyczny, bo Starfielda wypuszcza np na PC w tym samym momencie co na Xbox. Co trudno powiedzieć np. o FFVII.Żadna z tych korporacji nie ma nawet odrobiny przyzwoitości jeśli chodzi o zyski, ale Sony się wręcz ośmiesza tymi argumentami pełnymi hipokryzji.

Jak Activision robił specjalną zawartość dla PS z Call of Duty to było wszystko cacy, a jak się dojna krowa skończyła  i kolejna przewaga to płacz i jęk jak u cztero latka, zamiast pomyśleć co zrobić żeby być atrakcyjniejszym od Microsoftu.

dariuszp
Gramowicz
14/03/2023 16:07
LinuxLive napisał:

Proszę Cię, nie ma sensu dyskutować z zatwardziałym niebieskim fanbojem ja już skończyłem z tym, Ty swoje a on przekręca wszystko żeby wyszło na jego, nie wiem może w dzieciństwie jakiś pracownik MS go wykorzystał bo to już podchodzi pod małą paranoję, można lubić firmę lub nie ale taka absurdalna krytyka to już choroba umysłowa.

Wracając do artykułu to MS wyraźnie informował że po przejęciu Bethesdy niektóre tytuły będą multiplatformowe a niektóre dostaną wyłączność na Xboxa, co do Call of Duty to MS oferuje umowę Sony na 10 lat więc to zupełnie inna sytuacja, ale niebieska żałosna fanbojka i tak będzie wypisywać bzdury więc nawet nie ma sensu niczego prostować.

GThoro napisał:

A Sony to świętoszki? Masa brudów wyszła podczas sprawy Apple vs Epig, a teraz jak MS dostał dostęp do umów Sony od 2019 to wyjdzie jeszcze więcej.

Absurd mój drogi oznacza że krytyka jest sprzeczna i pozbawiona sensu. Ale jakoś nie przypominam sobie jednej instancji żebyś zadał kłam moim argumentom w poprzednich dyskusjach. "Skończyłeś" bo skończyły Ci się argumenty. 

Co do exów, samo to że MS robi sobie exy to nie problem. Ja to już dawno mówiłem że MS do poprawienia swojej sytuacji potrzebuje system sellery. Tzn. powody żeby ktoś kupił ich konsolę. Korzystał z ich usługi. A to są właśnie exy.

Moja krytyka odnośnie MS tyczy się samego dążenia do monopolu co ogólnie może pogorszyć rynek a moje argumenty to były ich praktyki które udowadniają że są do tego zdolni. 

Robienie exów to akurat dobry ruch z ich strony i legitny. Zwłaszcza że przynajmniej w wypadku Starfield - tytuł od początku będzie exem gdzie takie COD trzeba ograniczać co już nie jest takim fajnym krokiem. 

Ja nie mam w tym żadnego interesu z prostego powodu - posiadam PC i wszystkie 3 główne konsole.  

LinuxLive
Gramowicz
14/03/2023 13:50
GThoro napisał:

A Sony to świętoszki? Masa brudów wyszła podczas sprawy Apple vs Epig, a teraz jak MS dostał dostęp do umów Sony od 2019 to wyjdzie jeszcze więcej.

Proszę Cię, nie ma sensu dyskutować z zatwardziałym niebieskim fanbojem ja już skończyłem z tym, Ty swoje a on przekręca wszystko żeby wyszło na jego, nie wiem może w dzieciństwie jakiś pracownik MS go wykorzystał bo to już podchodzi pod małą paranoję, można lubić firmę lub nie ale taka absurdalna krytyka to już choroba umysłowa.

Wracając do artykułu to MS wyraźnie informował że po przejęciu Bethesdy niektóre tytuły będą multiplatformowe a niektóre dostaną wyłączność na Xboxa, co do Call of Duty to MS oferuje umowę Sony na 10 lat więc to zupełnie inna sytuacja, ale niebieska żałosna fanbojka i tak będzie wypisywać bzdury więc nawet nie ma sensu niczego prostować.

koNraDM4
Gramowicz
14/03/2023 11:27
KotRyszard napisał:

Zgadzam się, nie można szkalować tylko Microsoftu, ponieważ obie firmy są siebie warte pod tym względem.

Osobiście jednak uważam, że MS od kilku lat zaczął grać fair i mocno pracują nad oczyszczeniem się z brudów.

GThoro napisał:

A czy ja napisałem, że tak napisałeś? Cały Twój post był poświęcony jeździe po MS, to dla równowagi dodałem, że Sony też jest be. I tyle, nic tu więcej nie ma i nie było.

To znaczy co dokładnie zrobili? Wykupili Zenimax by później ogłosić, że nowe gry Bethesdy nie będą dostępne na konsolach Sony? Nie za wiele widzę tych oczyszczających wizerunek działań. Mają po prostu ok ofertę jeśli chodzi o gamepass i niektóre nadchodzące tytuły ale nie nazwałbym tego jeszcze oczyszczaniem wizerunku. Sony oczywiście nie jest też jakoś wybitne pod tym względem ale przede wszystkim głównym tematem dyskusji pozostaje Microsoft gdzie wytykanie czegoś Sony mija się z celem bo to nie oni dążą aktualnie do monopolu, a w świecie biznesu nie ma co mówić o hipokryzji bo to tylko zasłania obraz obecnej sprawy, a jest nią szał zakupów Microsoftu.

KotRyszard
Gramowicz
14/03/2023 09:10
GThoro napisał:

A czy ja napisałem, że tak napisałeś? Cały Twój post był poświęcony jeździe po MS, to dla równowagi dodałem, że Sony też jest be. I tyle, nic tu więcej nie ma i nie było.

Zgadzam się, nie można szkalować tylko Microsoftu, ponieważ obie firmy są siebie warte pod tym względem.

Osobiście jednak uważam, że MS od kilku lat zaczął grać fair i mocno pracują nad oczyszczeniem się z brudów.

GThoro
Gramowicz
14/03/2023 08:54
dariuszp napisał:

Pokaz mi gdzie pisałem że Sony to świętoszek. Proszę Cię. Poczekam. Argument "a u was biją murzynów" jest śmieszny.

A czy ja napisałem, że tak napisałeś? Cały Twój post był poświęcony jeździe po MS, to dla równowagi dodałem, że Sony też jest be. I tyle, nic tu więcej nie ma i nie było.

dariuszp
Gramowicz
14/03/2023 04:42
GThoro napisał:

A Sony to świętoszki? Masa brudów wyszła podczas sprawy Apple vs Epig, a teraz jak MS dostał dostęp do umów Sony od 2019 to wyjdzie jeszcze więcej.

dariuszp napisał:

Microsoft generalnie sam sobie narobił kłopotów grając nieczysto przez tyle lat na innych rynkach.

Pokaz mi gdzie pisałem że Sony to świętoszek. Proszę Cię. Poczekam. Argument "a u was biją murzynów" jest śmieszny.

GThoro
Gramowicz
14/03/2023 03:01
dariuszp napisał:

Microsoft generalnie sam sobie narobił kłopotów grając nieczysto przez tyle lat na innych rynkach.

A Sony to świętoszki? Masa brudów wyszła podczas sprawy Apple vs Epig, a teraz jak MS dostał dostęp do umów Sony od 2019 to wyjdzie jeszcze więcej.

dariuszp
Gramowicz
13/03/2023 21:17

Microsoft generalnie sam sobie narobił kłopotów grając nieczysto przez tyle lat na innych rynkach. Przy przeglądarkach upewniali się że kolejne wersje są niekompatybilne wręcz licząc na ograniczenie konkurencji. I nie obchodziło ich że psuli własny produkt tak długo jak mogli zachować cały rynek. To samo robili na rynku dokumentów. Przy systemach operacyjnych zabraniali instalować Netscape co zniszczyło firmę pod groźbą wpisania producenta sprzętu na czarną liste tak żeby nie mógł windowsa sprzedawać. Ich Bing dosłownie kopiował wyniki wyszukiwania Google jeżeli szukałeś w google z użyciem IE lub Edge. I żaby zachować monopol dawali windowsa do szkół za darmo by ludzi nie uczono innych systemów co ograniczało ich rozwój na rynkach nie profesjonalnych.

I tak przez lata sobie budowali renomę firmy która gra nieczysto a teraz smuteczek bo właśnie z uwagi na tą reputację mają problemy.