Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

STALKER 2 na nowych zrzutach ekranu. Screeny pokazują potencjał Unreal Engine 5

Mikołaj Ciesielski
2023/01/19 11:20

Deweloperzy z GSC Game World podzielili się nowymi ujęciami ze swojej produkcji.

STALKER 2 na nowych zrzutach ekranu. Screeny pokazują potencjał Unreal Engine 5

Pod koniec grudnia studio GSC Game World opublikowało nowy zwiastun gry STALKER 2, a także potwierdziło, że tytuł ukaże się na rynku w 2023 roku. Tymczasem do sieci trafiły kolejne ujęcia ze wspomnianej produkcji. Deweloperzy podzielili się bowiem dwoma nowymi zrzutami ekranu prezentującymi potencjał silnika Unreal Engine 5, na którym powstaje nowa odsłona serii STALKER.

Nowe zrzuty ekranu z gry STALKER 2 prezentują piękno postapokaliptycznego świata

Najnowszymi screenami z gry STALKER 2 studio GSC Game World podzieliło się z okazji rozmowy z serwisem Wired. Materiały nie tylko pokazują moc silnika firmy Epic Games, ale także prezentują piękno postapokaliptycznego świata. Na uwagę zasługuje przede wszystkim oświetlenie oraz pełne detali elementy otocznia. Rzućcie okiem na grafiki na dole wiadomości i oceńcie sami.

Czarnobylska Strefa Wykluczenia to wyjątkowe, niebezpieczne i ciągle zmieniające się środowisko. Obiecuje wiele – artefakty o niewiarygodnej wartości mogą być Twoje, jeśli tylko odważysz się po nie sięgnąć. Z drugiej strony cena, którą może Ci przyjść zapłacić, to Twoje własne życie – czytamy w opisie gry na stronie Xbox.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że STALKER 2 powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Jak wspomnieliśmy wyżej, gra ma pojawić się na wymienionych platformach w tym roku. Na ten moment dokładna data premiery gry nie jest jednak znana. Warto natomiast pamiętać, że produkcja w dniu swojego debiutu trafi do usługi Xbox Game Pass.

Nowe zrzuty ekranu z gry STALKER 2 prezentują piękno postapokaliptycznego świata, STALKER 2 na nowych zrzutach ekranu. Screeny pokazują potencjał Unreal Engine 5
Wired
Wired
Komentarze
8
koNraDM4
Gramowicz
20/01/2023 11:11
Yarod napisał:

Nie tyle założyć co masz rację, Dead Air oraz Anomaly było robionych m.in przez twórców oryginałów, pozostałe jak Priboy Story itp - nie wiem. Tak czy inaczej nowa wersja silnika czyli xray64 na pewno była przepisywana przez nich.

Co do tego że w ekipie s2 jest ktoś z anomaly - super wiadomość, od jakiegoś czasu jestem trochę z boku i nie dotarło to do mnie - dzięki za info :)

Myślę, że z twórcy innych modów i oryginalnego Stalkera przy okazji także pracują przy S2. GSC Gameworld jeszcze w zeszłym roku informowało o powrocie starych wyjadaczy (a przynajmniej części z nich) ale na pewno widziałem, że potwierdzono tych od Anomaly ale nie miałem w sobie dość samozaparcia by potwierdzić twórców innych modów jako członków teamu. Zdaje się że jeszcze z Lost Alpha dotarł tam moder bądź kilku

Yarod
Gramowicz
19/01/2023 21:59
Xeoo napisał:

Ja to mam nadzieje że zredukują ilość wrogów zwłaszcza ludzkich. Przykładowo z całego stalkera 1 najbardziej llubiłem pierwszą lokacje.  Pustkowie zdziczałe psy obóz bandytów  dużo wolnej przestrzeni.  Każda następna llokacja coraz bardziej przypominała post apo coda.

Najgorsza była końcówka. zamiast klimatycznej eksploracji zrujnowanego miasta dostaliśmy miejską wojne i cały klimat pryskał.

Yarod napisał:

Problem w tym, że to nie grafika była zawsze silną stroną Stalkerów i wszystkich rzeczy które po oficjalnych stalkerach w tym uniwersum wyszło. Tylko klimat, budowany przez miejscówki oraz, szczególnie przez ostatnią dekadę, mechaniki np. survivalowe (bo jest jeszcze nurt tychże mechanik, nazwałbym go "warfare" z braku innego słowa) 

ogólnie twórcom łatwo nie będzie jeżeli chodzi o starych wyjadaczy związanych z tym uniwersum przez ostanie lata. Powstało bardzo silne środowisko - plus jest taki, że oryginalni twórcy są tam bardzo aktywni (kilku stoi za największymi nieoficjalnymi tytułami). Nie wiem ilu z nich jest w obecnej ekipie.

Zakładam raczej, że panowie celują raczej w rozrywkę w wersji light, oby choć miejscówki i klimat był, scena dorobi resztę.

Ale i tak się jaram :)

Jeżeli nie masz problemu z cofnięciem się trochę w czasie graficznie to zagraj w Anomaly - jest dostępne na ModDB. Tam masz konfigurator, bardzo szczegółowy i może sobie ustalić ilość stalkerów, ilość mutków, siłę broni, trudność mechanik survivalowych  itp itd. Generalnie prawie każdy aspekt rozgrywki - łącznie z pogodą. No i sa wszystkie mapy kiedykolwiek wydane w tym uniwersum...

Yarod
Gramowicz
19/01/2023 21:56
koNraDM4 napisał:

Z tego co mi wiadomo to gość od Anomaly siedzi w teamie Stalkera. Jeśli chodzi o inne modyfikacje to coś się obiło o uszy ale nie chcę gadać bzdur choć można założyć, że twórcy nie oficjalnie robili modyfikacje.

Yarod napisał:

Problem w tym, że to nie grafika była zawsze silną stroną Stalkerów i wszystkich rzeczy które po oficjalnych stalkerach w tym uniwersum wyszło. Tylko klimat, budowany przez miejscówki oraz, szczególnie przez ostatnią dekadę, mechaniki np. survivalowe (bo jest jeszcze nurt tychże mechanik, nazwałbym go "warfare" z braku innego słowa) 

ogólnie twórcom łatwo nie będzie jeżeli chodzi o starych wyjadaczy związanych z tym uniwersum przez ostanie lata. Powstało bardzo silne środowisko - plus jest taki, że oryginalni twórcy są tam bardzo aktywni (kilku stoi za największymi nieoficjalnymi tytułami). Nie wiem ilu z nich jest w obecnej ekipie.

Zakładam raczej, że panowie celują raczej w rozrywkę w wersji light, oby choć miejscówki i klimat był, scena dorobi resztę.

Ale i tak się jaram :)

Nie tyle założyć co masz rację, Dead Air oraz Anomaly było robionych m.in przez twórców oryginałów, pozostałe jak Priboy Story itp - nie wiem. Tak czy inaczej nowa wersja silnika czyli xray64 na pewno była przepisywana przez nich.

Co do tego że w ekipie s2 jest ktoś z anomaly - super wiadomość, od jakiegoś czasu jestem trochę z boku i nie dotarło to do mnie - dzięki za info :)

Xeoo
Gramowicz
19/01/2023 21:02
Yarod napisał:

Problem w tym, że to nie grafika była zawsze silną stroną Stalkerów i wszystkich rzeczy które po oficjalnych stalkerach w tym uniwersum wyszło. Tylko klimat, budowany przez miejscówki oraz, szczególnie przez ostatnią dekadę, mechaniki np. survivalowe (bo jest jeszcze nurt tychże mechanik, nazwałbym go "warfare" z braku innego słowa) 

ogólnie twórcom łatwo nie będzie jeżeli chodzi o starych wyjadaczy związanych z tym uniwersum przez ostanie lata. Powstało bardzo silne środowisko - plus jest taki, że oryginalni twórcy są tam bardzo aktywni (kilku stoi za największymi nieoficjalnymi tytułami). Nie wiem ilu z nich jest w obecnej ekipie.

Zakładam raczej, że panowie celują raczej w rozrywkę w wersji light, oby choć miejscówki i klimat był, scena dorobi resztę.

Ale i tak się jaram :)

Ja to mam nadzieje że zredukują ilość wrogów zwłaszcza ludzkich. Przykładowo z całego stalkera 1 najbardziej llubiłem pierwszą lokacje.  Pustkowie zdziczałe psy obóz bandytów  dużo wolnej przestrzeni.  Każda następna llokacja coraz bardziej przypominała post apo coda.

Najgorsza była końcówka. zamiast klimatycznej eksploracji zrujnowanego miasta dostaliśmy miejską wojne i cały klimat pryskał.

koNraDM4
Gramowicz
19/01/2023 19:19
Yarod napisał:

Problem w tym, że to nie grafika była zawsze silną stroną Stalkerów i wszystkich rzeczy które po oficjalnych stalkerach w tym uniwersum wyszło. Tylko klimat, budowany przez miejscówki oraz, szczególnie przez ostatnią dekadę, mechaniki np. survivalowe (bo jest jeszcze nurt tychże mechanik, nazwałbym go "warfare" z braku innego słowa) 

ogólnie twórcom łatwo nie będzie jeżeli chodzi o starych wyjadaczy związanych z tym uniwersum przez ostanie lata. Powstało bardzo silne środowisko - plus jest taki, że oryginalni twórcy są tam bardzo aktywni (kilku stoi za największymi nieoficjalnymi tytułami). Nie wiem ilu z nich jest w obecnej ekipie.

Zakładam raczej, że panowie celują raczej w rozrywkę w wersji light, oby choć miejscówki i klimat był, scena dorobi resztę.

Ale i tak się jaram :)

Z tego co mi wiadomo to gość od Anomaly siedzi w teamie Stalkera. Jeśli chodzi o inne modyfikacje to coś się obiło o uszy ale nie chcę gadać bzdur choć można założyć, że twórcy nie oficjalnie robili modyfikacje.

Yarod
Gramowicz
19/01/2023 13:39

Problem w tym, że to nie grafika była zawsze silną stroną Stalkerów i wszystkich rzeczy które po oficjalnych stalkerach w tym uniwersum wyszło. Tylko klimat, budowany przez miejscówki oraz, szczególnie przez ostatnią dekadę, mechaniki np. survivalowe (bo jest jeszcze nurt tychże mechanik, nazwałbym go "warfare" z braku innego słowa) 

ogólnie twórcom łatwo nie będzie jeżeli chodzi o starych wyjadaczy związanych z tym uniwersum przez ostanie lata. Powstało bardzo silne środowisko - plus jest taki, że oryginalni twórcy są tam bardzo aktywni (kilku stoi za największymi nieoficjalnymi tytułami). Nie wiem ilu z nich jest w obecnej ekipie.

Zakładam raczej, że panowie celują raczej w rozrywkę w wersji light, oby choć miejscówki i klimat był, scena dorobi resztę.

Ale i tak się jaram :)

dariuszp
Gramowicz
19/01/2023 12:53

Wygląda to pięknie ale co popsuje wrażenia to animacje. Bo to nie sztuka wrzucić ładny model czy ładną teksturę. Zwłaszcza w silnik który ma wbudowany mechanizm optymalizacji sceny. Sztuka to sprawić by to wszystko się ładnie animowało i reagowało na otoczenie.

MisioKGB
Gramowicz
19/01/2023 12:51

Nie no sztos