Słynna lokacja z Wiedźmina 3 odtworzona na Unreal Engine 5. Polski fan pokazał, jak mogłaby wyglądać w Wiedźminie 4

Radosław Krajewski
2025/07/29 14:20
1
0

Już w Wiedźminie 3 zamek w Wyzimie robił wrażenie, ale na silniku UE5 wygląda jeszcze lepiej.

Pomimo upływu już dziesięciu lat, Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż potrafi zachwycić oprawą graficzną. Jednak pewien fan gry postanowił sprawdzić, jak wyglądałaby jedna z lokacji, gdyby została stworzona przy użyciu silnika Unreal Engine 5.

Wiedźmin 3
Wiedźmin 3

Wiedźmin 3 – polski fan odtworzył zamek w Wyzimie na Unreal Engine 5

Twórca działający pod pseudonimem kwestorek odtworzył w nowym środowisku Zamek Królewski w Wyzimie, czyli miejsce znane z jednej z ważniejszych scen fabularnych, w której Geralt i Yennefer spotykają się z cesarzem Nilfgaardu. Efekt jego pracy możecie zobaczyć na poniższym wideo.

Ogólny układ przestrzenny został wiernie odwzorowany, ale za sprawą najnowocześniejszych technologii, w tym oświetleniu, klimat lokacji uległ nieco zmianie. W opisie pod filmem twórca zaznaczył, że wszystko przygotował samodzielnie.

Zapraszam na spacer z perspektywy pierwszej osoby po legendarnym Zamku Królewskim z Wiedźmina 3, wiernie odtworzonym w Unreal Engine 5.

Fanowski hołd dla uniwersum Wiedźmina – oryginalna architektura została zachowana, a teraz odradza się w nowym świetle i atmosferze – czytamy w opisie.

GramTV przedstawia:

Wiele wskazuje na to, że to nie koniec jego przygody z przenoszeniem wiedźmińskich lokacji na nowy silnik graficzny. Sam autor zapytał już fanów, które miejsce powinno pojawić się jako następne. Wśród propozycji padły m.in. Krzywuchowe Moczary oraz Kasztel Wrońce.

Komentarze
1
NotPerFect
Gramowicz
30/07/2025 12:01

UE5.. this demo looks almost identical as The Witcher 3 na Uber+.. ba.. powiedział bym że Wiesiek na Uber+ wygląda lepiej, posiada NPC (w ogrodzie), a do tego nie gubi klatek jakby próbować odpalić Cyberpunk-a na Intel Core 2 Duo.. 

Największa ściema jaka kiedykolwiek powstała, przycinki, problemy z wydajnością, wymuszanie upscaling-u, a graficznie ? "No tak średnio bym powiedział, tak średnio"

Już nie mówię o tym że mając udostępnione przez Epic specjalne narzędzia optymalizacyjne, zdecydowana większość developerów, woli użyć tych wbudowany, bo szkoda czasu, grunt że jest wygląda ładnie "w ich mniemaniu". A wydajność? No to zostawimy beta testerom, gdzie my tym czasem będziemy naprawiać nasz produkt, niszcząc przy tym już i tak zszarganą opinie UE5.. 

Oczywiście zdarzają się perełki jak chociażby Clair Obscur Expedition 33 i "dosłownie" parę innych, ale z reguły nie są to otwarte światy, do czego ten silnik potrzebuje tych narzędzi optymalizacyjnych aby działać w miarę przyzwoicie... 

Jedynym ratunkiem jest Wiedźmin 4 i współpraca Redów z Epic, jeśli takowa faktycznie zaowocują nie tylko tanimi słówkami/obietnicami danych przy Demo Showcase.