Już w Wiedźminie 3 zamek w Wyzimie robił wrażenie, ale na silniku UE5 wygląda jeszcze lepiej.
Pomimo upływu już dziesięciu lat, Wiedźmin 3: Dziki Gon wciąż potrafi zachwycić oprawą graficzną. Jednak pewien fan gry postanowił sprawdzić, jak wyglądałaby jedna z lokacji, gdyby została stworzona przy użyciu silnika Unreal Engine 5.
Wiedźmin 3
Wiedźmin 3 – polski fan odtworzył zamek w Wyzimie na Unreal Engine 5
Twórca działający pod pseudonimem kwestorek odtworzył w nowym środowisku Zamek Królewski w Wyzimie, czyli miejsce znane z jednej z ważniejszych scen fabularnych, w której Geralt i Yennefer spotykają się z cesarzem Nilfgaardu. Efekt jego pracy możecie zobaczyć na poniższym wideo.
Ogólny układ przestrzenny został wiernie odwzorowany, ale za sprawą najnowocześniejszych technologii, w tym oświetleniu, klimat lokacji uległ nieco zmianie. W opisie pod filmem twórca zaznaczył, że wszystko przygotował samodzielnie.
Zapraszam na spacer z perspektywy pierwszej osoby po legendarnym Zamku Królewskim z Wiedźmina 3, wiernie odtworzonym w Unreal Engine 5.
Fanowski hołd dla uniwersum Wiedźmina – oryginalna architektura została zachowana, a teraz odradza się w nowym świetle i atmosferze – czytamy w opisie.
GramTV przedstawia:
Wiele wskazuje na to, że to nie koniec jego przygody z przenoszeniem wiedźmińskich lokacji na nowy silnik graficzny. Sam autor zapytał już fanów, które miejsce powinno pojawić się jako następne. Wśród propozycji padły m.in. Krzywuchowe Moczary oraz Kasztel Wrońce.
UE5.. this demo looks almost identical as The Witcher 3 na Uber+.. ba.. powiedział bym że Wiesiek na Uber+ wygląda lepiej, posiada NPC (w ogrodzie), a do tego nie gubi klatek jakby próbować odpalić Cyberpunk-a na Intel Core 2 Duo..
Największa ściema jaka kiedykolwiek powstała, przycinki, problemy z wydajnością, wymuszanie upscaling-u, a graficznie ? "No tak średnio bym powiedział, tak średnio"
Już nie mówię o tym że mając udostępnione przez Epic specjalne narzędzia optymalizacyjne, zdecydowana większość developerów, woli użyć tych wbudowany, bo szkoda czasu, grunt że jest wygląda ładnie "w ich mniemaniu". A wydajność? No to zostawimy beta testerom, gdzie my tym czasem będziemy naprawiać nasz produkt, niszcząc przy tym już i tak zszarganą opinie UE5..
Oczywiście zdarzają się perełki jak chociażby Clair Obscur Expedition 33 i "dosłownie" parę innych, ale z reguły nie są to otwarte światy, do czego ten silnik potrzebuje tych narzędzi optymalizacyjnych aby działać w miarę przyzwoicie...
Jedynym ratunkiem jest Wiedźmin 4 i współpraca Redów z Epic, jeśli takowa faktycznie zaowocują nie tylko tanimi słówkami/obietnicami danych przy Demo Showcase.