Skyrim na Unreal Engine 5. Fanowski projekt gotowy do sprawdzenia

Radosław Krajewski
2024/12/23 19:30
3
0

Można już pobierać demo fanowskiego remastera piątej części The Elder Scrolls.

Na premierę The Elder Scrolls 6 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Bethesda kolejny rok milczy w kwestii stanu produkcji gry i nie wiadomo, kiedy przyjdzie nam ponownie wejść do tego rozległego fantastycznego świata. Z pomocą przychodzą jednak projekty od fanów, którzy ulepszają Skyrima i Obliviona, dostosowując gry do współczesnych standardów. Niedawno modder Greg Coulthard opublikował swoją nową pracę, w której przeniósł całą mapę ze Skyrim na Unreal Engine 5. Twórca przyznał, że jego celem nie było ulepszenie graficzne gry, dlatego wszystkie wykorzystane zasoby pochodzą z oryginalnej gry. Mimo to Skyrim nigdy nie wyglądał piękniej w grywalnej wersji.

Skyrim na Unreal Engine 5

Skyrim na Unreal Engine 5 w fanowskim projekcie

Coulthard chciał sprawdzić, czy przeniesienie tak dużej mapy, jaką oferuje Skyrim, będzie możliwe na silniku Epic Games. Aby to zrobić, użył opracowanej przez siebie wtyczki C++ do odczytu pliku danych gry. Wtyczka pozwoliła mu zautomatyzować generowanie krajobrazu i rozmieszczanie obiektów. Co ciekawe, jego projekt działa również w innych grach na Creation Engine, więc przeniesienie światów z Fallouta 3, Fallouta: New Vegas, Fallouta 4, a nawet Starfielda wydaje się więc kwestią czasu.

Modder udostępnił darmowe demo Skyrima na Unreal Engine 5. Można w nim eksplorować cały dostępny świat. Projekt nie zawiera jednak żadnej mechaniki rozgrywki, w tym walki, czy systemu zadań.

GramTV przedstawia:

Jeżeli jesteście zainteresowani tym projektem, to pobierzecie je z tej strony. Alternatywny link znajdziecie w tym miejscu. Poniżej zobaczycie krótki zwiastun, prezentujący Skyrima na Unreal Engine 5.

Komentarze
3
dariuszp
Gramowicz
25/12/2024 06:44
koNraDM4 napisał:

W ogóle jak już tak chcieli zrobić to mogli nie usuwać mgły bo na większe odległości LOD tutaj wygląda paskudnie, a oryginał jednak dysponuje bardzo przyjemną mgłą i chmurami sunącymi po górach. Jak dla mnie Skyrimowi przede wszystkim przydałby się nowy system walki, zwiększenie zasięgu LOD by trawa nie pojawiała się kilka metrów przed nami i rebalans paru mechanik, a to wszystko w sumie da się załatwić modami i wygląda to lepiej niż tutaj :D

dariuszp napisał:

Mogli to zrobić w Godot i pewnie bym nie zauważył różnicy. Wygląda jakby wyeksportowali modele i wrzucili do innego silnika.

To są typowe błędy game devu. Brak wyobraźni. Zabawny przykład z Silent Hill. Jakiś gość usunął mgłę modem i zauważył że gra na dość duży dystans renderuje wysokie detale. Detale których nigdy nie zobaczysz z uwagi na mgłę. To oznacza że remake mógł mieć drastycznie niższe wymagania sprzętowe.

Co jest szczególnie zabawne w tym fakcie to to że oryginalnie Silent Hill miał dodaną mgłę właśnie dlatego że gra miała wysokie wymagania i jakiś geniusz wpadł na pomysł jak je zmniejszyć drastycznie zmniejszając zasięg widzenia a jednocześnie świetnie się to sprawdziło podczas grania bo budowało napięcie.

Więc jeszcze zabawniejszym faktem jest to że mnóstwo graczy o tym wie a game devom robiącym grę to nie przyszło do głowy.

koNraDM4
Gramowicz
24/12/2024 18:05
dariuszp napisał:

Mogli to zrobić w Godot i pewnie bym nie zauważył różnicy. Wygląda jakby wyeksportowali modele i wrzucili do innego silnika.

W ogóle jak już tak chcieli zrobić to mogli nie usuwać mgły bo na większe odległości LOD tutaj wygląda paskudnie, a oryginał jednak dysponuje bardzo przyjemną mgłą i chmurami sunącymi po górach. Jak dla mnie Skyrimowi przede wszystkim przydałby się nowy system walki, zwiększenie zasięgu LOD by trawa nie pojawiała się kilka metrów przed nami i rebalans paru mechanik, a to wszystko w sumie da się załatwić modami i wygląda to lepiej niż tutaj :D

dariuszp
Gramowicz
24/12/2024 01:38

Mogli to zrobić w Godot i pewnie bym nie zauważył różnicy. Wygląda jakby wyeksportowali modele i wrzucili do innego silnika.




Trwa Wczytywanie