Słabsze wyniki sprzedaży gier obniżają prognozy finansowe Electronic Arts.
Jak donosi Bloomberg, firma Electronic Arts Inc. ogłosiła, że jej przychody w trzecim kwartale, zakończonym 31 grudnia, osiągnęły około 2,22 miliarda dolarów. Wynik ten jest poniżej oczekiwań analityków, którzy prognozowali sprzedaż na poziomie od 2,4 do 2,55 miliarda dolarów. Spadek w stosunku do przewidywań wynika głównie ze słabszych wyników dwóch gier.
Dragon Age: The Veilguard
EA odczuwa skutki słabszej sprzedaży gier. Dragon Age: The Veilguard i EA Sports FC 25 powodem obniżenia prognoz finansowych
W związku z gorszymi od spodziewanych rezultatami Electronic Arts obniżyło prognozy przychodów na rok fiskalny 2025 do przedziału 7-7,15 miliarda dolarów. Wcześniej zakładano, że wartość ta osiągnie poziom 7,5-7,8 miliarda dolarów. Dodatkowo firma przewiduje spadek przychodów z tzw. usług na żywo (generowanych po początkowym zakupie gry) o kilka procent. Wcześniej oczekiwano wzrostu w tej kategorii.
GramTV przedstawia:
Główną przyczyną niezadowalających wyników sprzedaży jest słabsza sprzedaż EA Sports FC 2025, które miało swoją premierę we wrześniu i zebrało mieszane recenzje. Kolejną grą, która nie spełniła oczekiwań firmy, jest Dragon Age: The Veilguard, które zostało wydane w październiku. Mimo osiągnięcia 1,5 miliona graczy w ciągu kwartału wynik ten okazał się około 50% niższy od wewnętrznych prognoz firmy.
Dyrektor generalny EA, Andrew Wilson, wyraził przekonanie co do długoterminowej strategii firmy i spodziewa się powrotu do wzrostu w roku fiskalnym 2026. Jak zapewnił, korporacja zamierza realizować swoje plany związane z nowymi produktami. Electronic Arts zapowiedziało publikację bardziej szczegółowych wyników finansowych na 4 lutego.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!