Producent tłumaczy decyzję kosztami i zużyciem energii – VRR było ważniejsze niż OLED.
Nowe handheldy ROG Xbox Ally i Ally X od Asusa prezentują się świetnie pod względem specyfikacji, ale część graczy zastanawia się, dlaczego nie zdecydowano się na ekrany OLED. Jak się okazuje, za wyborem LCD stoją konkretne powody – i nie chodzi wyłącznie o koszty.
ROG Xbox Ally i Ally X
Asus stawia na LCD – OLED zbyt prądożerny dla handheldów?
W rozmowie opublikowanej przez WCCFTech, Whitson Gordon – starszy menedżer ds. marketingu w Asusie – ujawnił, że firma testowała prototypy z ekranami OLED, ale ostatecznie zrezygnowała z tej technologii z powodu problemów z energią. Główną przeszkodą okazało się połączenie OLED z technologią VRR (Variable Refresh Rate), które znacząco zwiększa zużycie baterii.
„OLED z VRR pobiera obecnie znacznie więcej mocy niż LCD, z którego korzystamy w Ally. A my nie chcemy rezygnować z VRR. Dla mnie to funkcja absolutnie obowiązkowa w 2025 roku” – podkreślił Gordon. Dodał też, że ekrany OLED są po prostu droższe, co podniosłoby finalną cenę urządzenia.
GramTV przedstawia:
Jak wyjaśnia Gordon, ROG Xbox Ally i jego nowa wersja Ally X nie mają być głównymi platformami do grania, lecz urządzeniami dodatkowymi. Dlatego Asus stara się zachować rozsądny pułap cenowy, unikając komponentów, które nie są konieczne dla większości graczy.
Warto również przypomnieć, że według Phila Spencera, szefa Microsoft Gaming, oprogramowanie w urządzeniach ROG Xbox Ally to efekt ścisłej współpracy zespołów Xbox i Windows – jednej z najbliższych w historii firmy.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!