Reżyser Elden Ring: Nightreign wyjaśnił jak najlepiej grać w ich grę. Gracze w duecie tracą najwięcej

Reżyser Elden Ring: Nightreign wyjaśnia: “gra najlepiej działa w trójkę, ale tryb solo też działa – duetom poświęcono mniej uwagi”.

Już wiadomo, że Nightreign, wyczekiwany następca Elden Ring, będzie pierwszą grą studia FromSoftware, która stawia na płynną rozgrywkę wieloosobową jako główny element doświadczenia. Jednak jak przyznaje reżyser gry Junya Ishizaki, najlepiej sprawdza się ona w składzie trzyosobowym. W wywiadzie dla IGN zdradził, że tryb dwuosobowy został nieco „pominięty”, choć studio planuje zająć się nim po premierze. Swoją drogą, wiecie że Nightreign będzie zajmował zaskakująco mało miejsca na dysku?

Elden Ring: Nightreign
Elden Ring: Nightreign

W Elden Ring: Nightrein najlepiej grać w trzy osoby

Junya Ishizaki powiedział:

Staramy się stworzyć przyjemne doświadczenie dla trzech graczy. Cała gra została zaprojektowana tak, by była zabawna właśnie w takim składzie. Oczywiście nie rozpada się też przy rozgrywce solo. Koncentrując się na tym aspekcie, nieco przeoczyliśmy tryb dla dwóch graczy. To coś, nad czym się obecnie pochylamy i co rozważamy w kontekście wsparcia po premierze.

Grając w duecie, gra automatycznie dobiera trzeciego, losowego gracza, by zespół był kompletny. Ishizaki wyjaśnia, że duetom nie poświęcono wiele uwagi w fazie produkcji, głównie ze względu na problemy z balansem rozgrywki. Fani serii Souls wiedzą, że bossowie stają się znacznie łatwiejsi z odpowiednim towarzyszem, ale FromSoftware nie chciało zatracić uczucia satysfakcji z pokonania trudnych wyzwań w stylu rozgrywki solo. Ishizaki dodał:

W przypadku gier nastawionych na samotną rozgrywkę, jak Elden Ring, bierzemy pod uwagę wiele czynników: projekt poziomów, rozmieszczenie wrogów, szeroki wachlarz możliwych buildów i ekwipunku… Bossowie mają być przerażający, wymagający i groźni, gdy stajesz z nimi twarzą w twarz.

GramTV przedstawia:

Jeśli obawiacie się, że Nightreign będzie zbyt różne od Elden Ringa, Ishizaki uspokaja – gra dynamicznie dostosowuje parametry rozgrywki w zależności od liczby graczy, zarówno dla samotników, jak i tych, którzy zostali odłączeni od drużyny:

Aktywność i agresywność wrogów względem jednego gracza została dostosowana, by nie dochodziło do nieuczciwych walk z wieloma przeciwnikami. Ogólnie rzecz biorąc, parametry w grze zmieniają się dynamicznie w zależności od liczby osób w danej sesji.

Mimo że gra stawia na współpracę trzech graczy, rozgrywka solo nadal będzie możliwa i sensowna. Ishizaki podkreśla, że nawet w drużynach gracze będą często działać osobno:

Rozumiemy obawy graczy solo, ale przez większość czasu w Nightreign i tak będziesz działać samodzielnie. Nawet grając w trójkę, drużyna często się rozdziela, by eksplorować różne obszary mapy i zbierać zasoby, zanim połączy się ponownie przy walce z bossem.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!