Gra była wielokrotnie rebootowana, ale ostatecznie nie przetrwała fali zwolnień w Xboxie.
Na początku lipca Microsoft ogłosił masowe zwolnienia w działach związanych z grami, co doprowadziło m.in. do anulowania Everwild – ambitnego projektu Rare zapowiedzianego jeszcze w 2019 roku. Studio do tej pory nie komentowało decyzji, ale teraz po raz pierwszy oficjalnie odniosło się do sprawy.
Everwild
Everwild – Rare żegna się z projektem
Komentarz pojawił się na początku najnowszego wideo deweloperskiego poświęconego Sea of Thieves. Jeden z przedstawicieli Rare zaznaczył, że chociaż skasowanie Everwild nie wpłynęło bezpośrednio na rozwój ich pirackiej gry, to decyzja miała ogromny wpływ na morale całego zespołu:
Myślę, że dziwnie byłoby przejść od razu do aktualizacji bez wspomnienia o zakończeniu prac nad Everwild. Chociaż nie wpłynęło to bezpośrednio na Sea of Thieves, cała sytuacja odbiła się echem w studiu. Wspieramy naszych kolegów, których role są zagrożone.
Rare podziękowało także fanom za okazane wsparcie i wiadomości pełne życzliwości, które trafiły do zespołu po ogłoszeniu anulowania gry.
GramTV przedstawia:
Pierwszy zwiastun Everwild pokazano w 2019 roku, ale przez kolejne lata gra była wielokrotnie rebootowana. W 2021 roku mówiło się o wewnętrznym restarcie projektu, a w 2023 Rare wciąż prowadziło rekrutację związaną z tytułem. Ostatnie doniesienia sugerowały nawet, że gra zmierza w dobrym kierunku. Mimo to Microsoft uznał, że nie spełnia oczekiwań – i całkowicie skasował projekt.
Oficjalna przyczyna anulowania pozostaje nieznana, ale wiele wskazuje na to, że gra padła ofiarą nowej strategii Xboxa i cięcia kosztów. Dla Rare to koniec wieloletniego rozdziału, który nigdy nie doczekał się premiery.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!