Praca twórców Cities: Skylines 2 nie spełniła standardów. DLC Bridges and Ports ponownie opóźnione

Mikołaj Berlik
2025/05/27 14:40
1
0

„Nie jesteśmy ślepi na to, czego brakuje”.

Premiera dodatku Bridges and Ports do Cities: Skylines 2 została ponownie przełożona. Mimo pozytywnych opinii wewnętrznych testerów, twórcy zdecydowali się dać sobie więcej czasu, by spełnić oczekiwania graczy.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Cities: Skylines 2 – DLC Bridges and Ports z nowym terminem premiery

Rozszerzenie miało pojawić się w pierwszej połowie roku, ale trafi na rynek dopiero pod koniec 2025. Jak wyjaśniono na oficjalnym forum Paradoxu, mimo rzekomo świetnej zawartości, zespół uznał, że obecny poziom głębi jest niewystarczający. Decyzję podjęto po konsultacjach z grupą graczy testujących wersję przedpremierową.

Twórcy Cities: Skylines 2 tłumaczą, że woleli raz jeszcze opóźnić premierę niż wydać zawartość, która nie spełni oczekiwań. “Uważamy, że obecna zawartość jest przyjemna, ale nie jesteśmy ślepi na to, czego brakuje” – napisano we wpisie.

GramTV przedstawia:

Zamiast dodatku, 11 czerwca w Cities: Skylines 2 pojawi się darmowa aktualizacja z elementami nawiązującymi do Bridges and Ports. Zawierać będzie m.in. dwa nowe mosty, trzy mola i trzy rodzaje nabrzeży. Twórcy zapowiadają też pełną listę zmian w dniu premiery patcha.

Gracze nie kryją rozczarowania. Na Steamie Cities: Skylines 2 wciąż ma tylko 53% pozytywnych opinii, a według danych z SteamDB gra cieszy się mniejszą aktywnością niż poprzednia odsłona. Coraz częściej pojawiają się głosy krytykujące tempo rozwoju i obawy, że kluczowe funkcje, takie jak edytor zasobów, mogą pojawić się dopiero za kilka lat.

Komentarze
1
koNraDM4
Gramowicz
27/05/2025 17:21

    Nic dziwnego, że jedynka wciąż cieszy się większą popularnością - więcej treści w podstawowej wersji gry (dodawane przez lata w ramach aktualizacji), więcej DLC (nie wszystkie świetne ale większość na wystarczającym poziomie) i przede wszystkim mnogość modów. Część obowiązkowych już przeniesiono do dwójki (tj. jak ktoś się bawi w modowanie to te mody zazwyczaj posiada jak np. traffic manager). Dwójka niektóre rzeczy wręcz robi gorzej jak na przykład kratki przy ulicach - tam dzieją się nieraz sceny dantejskie.

Jedynka nie wymagałaby nowej części gdyby nie parę rzeczy, które lepiej było załatwić kontynuacją niż próbować ogarnąć aktualizacjami.

    Weźmy na przykład stacje kolejowe - mimo, że teoretycznie widać na nich kilka bram wjazdowych to ciężarówki wjeżdżają jedną i wyjeżdżają drugą, a reszta jest nie używana co powoduje najczęściej gigantyczne korki bo nagle większość ciężarówek już nie korzysta z autostrad (choć z moich obserwacji wynika, że postawienie tego typu budynku - niekoniecznie kolejowego - po prostu generuje dodatkowe ciężarówki w fabrykach więc ich liczba zwiększa się na drogach, a pozostałe które i tak były chętniej korzystają ze stacji niż autostrad i wyjazdu z mapy), a żeby było śmieszniej jak chciałem postawić z drugiej strony miasta stację kolejową by to pociągami zawozić tam towary, a nie ciężarówkami przez miasto to ciężarówki z fabryk dla zasady jeździły przez miasto by do tej drugiej stacji dojechać i wysłać towary za miasto. 

Nie mam pojęcia czy twórcy nie przewidzieli takiego zastosowania stacji kolejowych (potwierdzone, że dobrze działa to linia zagranica - nasze miasto) czy skrypt uznał, że to będzie lepsza stacja niż ta na strefie fabrycznej ale to wygenerowało korki tam gdzie wcześniej ich nie było. 

Dla nauki dostawiłem drugą stację kolejową na strefie fabrycznej bo uznałem, że może ta najbliższa jest zbyt zapchana i dlatego jeżdżą przez miasto ale nic bardziej mylnego - ta prawie w ogóle nie była używana. I gdy ma się taką stację i widzi się, że wrót na niej jest powiedzmy 6, a używane są tylko 2 na wjazd i wyjazd to aż grać się odechciewa bo wie się, że to nie nasza wina, że mamy korki i człowiek kombinuje jak może ale to są rzeczy, których nawet mod nie ogarnie (znaczy pewnie są jakieś próbujące ogarnąć problem ale ich nie znam, a sporo szukałem)