Grinding Gear Games zaprezentowało pierwsze zmiany typu „quality of life”, które pojawią się przy okazji nadchodzącej ligi Secrets of the Atlas w Path of Exile. Choć szczegóły na temat samej ligi poznamy 5 czerwca, już teraz potwierdzono nowość, która odmieni rozgrywkę – opcję pauzowania.
Path of Exile
Path of Exile – pauza po latach próśb graczy
Zgodnie z zapowiedzią, Path of Exile będzie automatycznie wstrzymywać rozgrywkę w trzech przypadkach: po naciśnięciu ESC, po wejściu do pełnoekranowego menu (jak drzewko umiejętności) oraz przy wykryciu utraty połączenia z serwerem. To ogromne ułatwienie, szczególnie dla graczy trybu hardcore, których postacie często ginęły z powodu lagów.
Nie wszystkie lokacje będą jednak pozwalały na swobodne zatrzymanie czasu – starcia z tzw. pinnacle bossami aktywują specjalny debuff uniemożliwiający nadużywanie funkcji pauzy. Twórcy Path of Exile tłumaczą, że chodzi o zachowanie balansu w trudniejszych elementach gry.
GramTV przedstawia:
Społeczność zareagowała na zmianę bardzo entuzjastycznie. Opcja pauzy od początku była obecna w Path of Exile 2, dlatego wielu graczy liczyło na jej przeniesienie także do pierwszej części. Pewne obawy wyraziła jedynie grupa speedrunnerów, którzy dotychczas rozdawali punkty umiejętności w biegu – teraz stracą na tym cenne sekundy.
Path of Exile dostępne jest za darmo na PC, Xbox One i PS4, a dzięki wstecznej kompatybilności także na PS5 i Xbox Series X/S.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!