Po długiej ciszy wokół gry Blade od studia Arkane, głos zabrał współreżyser kreatywny Dinga Bakaba, uspokajając fanów i zapewniając, że projekt rozwija się bez większych problemów.
Arkane zaprezentowało Blade’a podczas The Game Awards 2023, co spotkało się z dużym entuzjazmem graczy. Od tamtej pory jednak studio praktycznie nie dzieliło się nowymi informacjami, a brak obecności gry zarówno na letnim Xbox Games Showcase, jak i na niedawnych The Game Awards 2025, wzbudził niepokój części społeczności.
Blade
Growy Blade podobno ma się dobrze
Jedna z próśb zaniepokojonego fana na platformie X skłoniła Bakabę do bezpośredniej reakcji. Twórca zapewnił, że cisza nie oznacza problemów produkcyjnych:
Zespół ciężko pracuje, wszyscy są niezwykle dumni i dają z siebie więcej niż kiedykolwiek. Prosimy o cierpliwość. To będzie wyjątkowa gra i mamy nadzieję, że spełni wysokie standardy, które postawiliśmy sobie i wam.
Choć część obserwatorów branży z rezerwą podchodzi do faktu, że studio Arkane znane z takich tytułów jak Dishonored czy Prey, pracuje nad licencjonowaną grą Marvela, wielu podkreśla, że właśnie to studio ma kompetencje, aby nadać takiemu projektowi głębię i unikalny charakter. Postać Blade’a, stojąca nieco na uboczu klasycznego superbohaterskiego schematu, daje twórcom dużą swobodę twórczą. Jednocześnie sytuacja Arkane pozostaje trudna. Prey pomimo świetnych recenzji, nie odniosło dużego sukcesu sprzedażowego, a Redfall okazał się komercyjną i wizerunkową porażką. W 2024 roku Microsoft zamknął Arkane Austin, pozostawiając na rynku jedynie oddział Arkane Lyon, który odpowiada za Blade’a.
GramTV przedstawia:
Dodatkowe obawy budzi strategia Microsoftu, coraz mocniej skoncentrowana na rozwoju sztucznej inteligencji. Na początku 2025 roku firma ogłosiła inwestycję 80 miliardów dolarów w tę technologię, co zdaniem części komentatorów, mogło przyczynić się do zwolnień w dziale gier. Niektórzy analitycy przewidują, że w przyszłości może to oznaczać kolejne redukcje i kasowanie projektów.
W tych okolicznościach Blade jawi się jako kluczowy tytuł dla przyszłości Arkane. Jeśli gra nie okaże się sukcesem, studio może znaleźć się w bardzo trudnym położeniu. Tym większe znaczenie mają zapewnienia Dingy Bakaby, że rzeczywiście powstaje coś wyjątkowego.