Outward 2 z terminem premiery. Nowy zwiastun przedstawia „przerażającą istotę”

Mikołaj Ciesielski
2025/09/28 21:00
1
0

Deweloperzy z Nine Dots Studio przerywają milczenie.

Na początku marca 2024 roku doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi Outward 2. Od tamtego momentu o wspomnianej produkcji było dość cicho, ale deweloperzy z Nine Dots Studio postanowili w końcu przerwać milczenie. W sieci pojawił się bowiem nowy zwiastun kontynuacji Outward, który zdradza, kiedy możemy spodziewać się jej premiery.

Outward 2
Outward 2

Nine Dots Studio ujawniło termin premiery gry Outward 2

Deweloperzy z Nine Dots Studio poinformowali, że Outward 2 zadebiutuje latem 2026 roku. Niestety na dokładną datę premiery będzie trzeba jeszcze trochę poczekać. Fani pierwszej części mogą jednak rzucić okiem na nowy zwiastun z fragmentami rozgrywki.

W nowym zwiastunie przedstawiamy przerażającą istotę zwaną Wendigo. Stworzenie to przemierza najzimniejsze rejony Aurai od czasu pierwszej części gry i zostało bezpośrednio zainspirowane duchowymi tradycjami północnoamerykańskich plemion indiańskich. Nine Dots to studio z Quebecu, otoczone zielonymi i pięknymi lasami borealnymi. Wendigo jest stworzeniem, które dobrze znamy i które jest nam bliskie. Naturalnym dla nas było włączenie Wendigo do bestiariusza Outward i połączenie legendy z naszym fantastycznym światem – czytamy w komunikacie twórców.

To jednak nie koniec wartych uwagi informacji. Już niedługo wybrani gracze będą mieli okazję wziąć udział w playtestach Outward 2. Zainteresowani mogą już zgłaszać swoją chęć udziału we wspomnianym wydarzeniu na Steam lub na oficjalnej stronie gry. Natomiast już 2 października 2025 roku o 21:00 czasu polskiego na kanale Nine Dots Studio na Twitch.tv odbędzie się transmisjve live, w której trakcie deweloperzy podzielą się kolejnymi szczegółami na temat kontynuacji Outward, a także odpowiedzą na pytania użytkowników.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że Outward 2 zmierza wyłącznie na komputery osobiste. Zgodnie z zapowiedziami wspomniana produkcja będzie mogła pochwalić się polską wersją językową (napisy).

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
29/09/2025 11:46

Szczerze - marzy mi się gra fantasy która ma po prostu symulowany świat. To co mamy w grach z serii X (jak ostatnia X4). Tzn masz świat gdzie NPC mają swój cykl dobowy, swoje lokum, pracę. Owe prace każdy może wykonywać włącznie z graczem. Gdzie np. lokacje są tworzone dynamicznie czyli jak zwiększa się populacja np. przez migrację to pojawiają się namioty pod miastem. Następnie miasto powoli się rozrasta i budowane są domy pod murami by w pewnym momencie np. miasto budowało kolejne mury. By to miasto potrzebowało jedzenie więc by były wioski na około. By handlarze podróżowali między miastami. By biedniejsi albo skorumpowani obywatele brali się za bandytyzm. By bandyci wyrzuceni z miast gromadzili się w bandyckich obozach. 

Dorzucić do tego potwory ze swoją własną logiką. 

A potem w taki świat wrzucić gracza. 

Dodatkowo nie trzeba w ten sposób w pełni poświęcać kwestii fabularnych co też pokazuje X4. Bo w takim sandboxie fabuła nadal może być realizowana jeżeli gracz natrafi na wydarzenie, lokacje lub zadanie rozpoczynające fabułę. 

Może to tylko ja ale zawsze mi się strasznie przyjemnie grało w gry z serii X wiedząc że wszystko w tle żyje własnym życiem nawet jeżeli na relatywnie prostych zasadach. Bo rodzi to doświadczenia których po prostu nie dostanę w innych grach gdzie np. zależało mi na pilocie który był ze mną od początku gry i robił dla mnie pieniądze. Więc kiedy jego statek został zaatakowany przez obcych to goniłem na złamanie karku by mu pomóc a potem moim doświadczonym pilotom zorganizowałem obstawę. 

I mało tego, mimo posiadania całego imperium pamiętałem z nazwiska wielu specjalistów bo przez wysokie umiejętności zawsze ich chciałem mieć w najlepszych pozycjach które mi przynosiły największe dochody. 

Badziej mi na nich zależało niż na postaciach które ginęły w normalnych RPG bo w normalnych RPG te postacie były przedstawione a potem zabijane i nie czułem z nimi żadnej więzi. Zupełnie inaczej to było z postaciami które werbowałem, szkoliłem i obsadzałem.

Wiem że np. Hello Games robi fantastyczną wersję No Man Sky ale obstawiam że skoro generują całą planetę to raczej żadnych symulacji nie będzie bo po prostu na taką skalę nie są możliwe.