W sieci zadebiutował pierwszy materiał prezentujący rozgrywkę z udziałem sztucznej inteligencji w grze Project Motor Racing, przy okazji ujawniając nowy samochód oraz tor Northampton.
Wideo przedstawia wczesną wersję gry (alpha) z komentarzem Austina Ogonoskiego, dyrektora ds. projektowania rozgrywki. Jest to pierwszy gameplay z trybem powtórki, niepochodzący z efektownie zmontowanego zwiastuna, udostępniony publicznie.
Project Motor Racing
Project Motor Racing prezentuje nową zawartość
W zaprezentowanym wyścigu widać m.in. Aston Martina DB9 w wersji wyścigowej. Może to być zarówno GT1-spec DBR9, jak i późniejszy DBRS9 z początków ery GT3, ale ponieważ rywalizuje z wieloma klasycznymi modelami, takimi jak Lister, Morgan czy TVR, wszystko wskazuje na tę pierwszą opcję.
Wyścig odbywa się na torze nazwanym Northampton, co wyraźnie jest alternatywną wersją Silverstone. Layout toru jest niemal identyczny z brytyjskim torem Grand Prix, ale nazwa nawiązuje do pobliskiego miasta. Taka zamiana jest zrozumiała, ponieważ uzyskanie licencji na Silverstone bywa trudne, co pokazały wcześniejsze przypadki, jak np. jego zniknięcie z gry rFactor 2. Northampton dołącza do wcześniej zapowiedzianych tras Kyalami, Canadian Tire Motorsport Park, Lime Rock Park oraz Nordschleife.
Choć nowy tor i auto przyciągają uwagę, kluczowym elementem prezentacji jest pokaz działania sztucznej inteligencji w Project Motor Racing. Jak tłumaczy Ogonoski:
Głównym celem tej fazy rozwoju było sprawienie, by nasze AI zachowywało się jak prawdziwi kierowcy. Częścią tego procesu jest wykorzystanie tzw. technologii inteligentnych korytarzy.
Nowe podejście ma sprawić, że manewry wyprzedzania będą wykonywane w tych samych miejscach co w rzeczywistości, a wyścigi będą bardziej ciasne i spójne.
Nasze AI nauczyło się przewidywać punkt docelowy każdego rywala. Tradycyjna sztuczna inteligencja w symulatorach reaguje jedynie na otoczenie i łatwo się “wystrasza”’. Nasze AI analizuje zamiary i tor jazdy innych samochodów i współpracuje jak prawdziwi kierowcy.
GramTV przedstawia:
Technologia stojąca za systemem AI powstała przy okazji współpracy z zespołem Williams Racing przy projekcie Lap of Legends w technologii mixed-reality. Część rozwiązań PMR była tam testowana i rozwijana.
Premiera gry jest planowana na jesień 2025 na platformach PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Wkrótce ma ruszyć także Factory Driver Program, czyli program testów przedpremierowych z udziałem graczy, którzy będą mogli zgłaszać swoje uwagi i pomóc w finalnym dopracowaniu symulatora.
Wszystko wskazuje na to, że Project Motor Racing ma ambicję stać się nowym punktem odniesienia w świecie simracingu, z realistycznym AI, licencjonowanymi (i fikcyjnymi) torami oraz bogatym wyborem samochodów.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!