Nowy Battlefield nie będzie miał przypisanych broni do klas. Twórcy komentują decyzję po fali krytyki części graczy

Nie wszyscy są zadowoleni z nowego rozwiązania w nadchodzącym Battlefieldzie. Czy gra nie będzie miała broni przypisanych do konkretnych klas?

Deweloperzy zajmujący się Battlefieldem 6, opublikowali nową aktualizację społecznościową dotyczącą systemu klas. Niestety gracze, którzy liczyli na powrót do klasycznego przypisania broni do konkretnych klas postaci są rozczarowani zmianami.

Battlefield
Battlefield

Graczom nie podoba się najnowsza aktualizacja nadchodzącego Battefielda

W starszych odsłonach serii karabiny szturmowe były zarezerwowane dla klasy szturmowca, pistolety maszynowe dla inżyniera, karabiny maszynowe dla wsparcia, a karabiny snajperskie dla zwiadu. W Battlefield 2042 DICE zerwało z tym podejściem, pozwalając graczom używać dowolnej broni w dowolnej klasie, co wywołało ogromną krytykę. Wiele osób sądziło, że to jednorazowy eksperyment, jednak Battlefield 6 powiela ten sam, kontrowersyjny system.

Pomimo licznych próśb społeczności o powrót do klasycznego modelu, twórcy pozostają nieugięci. W oświadczeniu Battlefield Studios czytamy:

Otrzymaliśmy sugestie dotyczące przywrócenia wcześniejszych rozwiązań i/lub ograniczenia broni. Bierzemy je pod uwagę w naszych wewnętrznych dyskusjach, ponieważ dążymy do połączenia nowych i doświadczonych graczy w jednej, wspólnej wizji Battlefielda, takiej, która wspiera współpracę zespołową i buduje wspólne zrozumienie naszych systemów na przyszłość.

GramTV przedstawia:

Na ten moment oznacza to, że wszystkie klasy będą mogły nadal korzystać z dowolnego uzbrojenia. Jednakże system zachęca do używania konkretnych typów broni dzięki tak zwanym cechom klasowym. Przykładowo:

  • Każda klasa ma przypisaną broń “sygnowaną”: np. używając karabinu szturmowego z klasą szturmowca, gracz otrzyma szybsze przejście od biegu do strzelania oraz szybsze przełączanie się między broniami.
  • Unikalne cechy: np. zwiadowca automatycznie oznacza przeciwników podczas celowania przez lunetę.
  • Gadżety klasowe: Adrenaline Injector dla szturmowca zwiększa odporność na błyski i ogłuszenia, przyspiesza sprint oraz uwydatnia odgłosy kroków przeciwników.

Choć te elementy mają skłaniać graczy do wyboru broni pasujących do klasy, to w praktyce nadal nic nie stoi na przeszkodzie, by snajper nosił shotgun, a wsparcie używało SMG. Twórcy dodają też, że Battlefield Labs to nadal eksperymentalna przestrzeń, a system może ulec zmianie w przyszłości, ale na razie nie planują większych korekt.

Społeczność graczy pozostaje podzielona. Jedni cenią swobodę, inni obawiają się utraty tożsamości poszczególnych klas i chaosu na polu bitwy. Jakie jest wasze zdanie w tym temacie?

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!