Nowa aktualizacja w grze twórców Fallout New Vegas. Zawalczymy w wielkim pająkiem

Mikołaj Berlik
2025/10/01 13:00
5
0

Twórcy Grounded 2 z Obsidian przedstawiają patch 0.2 – walka z bossami i ulepszony system budowy obozu.

W Grounded 2 pojawiła się właśnie aktualizacja „Hairy and Scary”, która wprowadza do gry nowego, groźnego przeciwnika oraz usprawnienia mechaniki budowy obozu. Patch 0.2 został udostępniony na PC i Xbox Series X/S.

Grounded 2
Grounded 2

Grounded 2 – włochaty boss i nowe wyposażenie

Główną atrakcją aktualizacji jest gigantyczny, włochaty pająk, którego pokonanie nagradza graczy materiałami potrzebnymi do stworzenia zestawu pancerzy i broni Tarantula – w tym łuku i włóczni. Dodatkowo studio Obsidian wprowadziło system BUILD.M, który ułatwia budowanie i organizowanie obozu, pozwalając na bardziej intuicyjne łączenie i rozmieszczanie naszych konstrukcji.

Patch zawiera także szereg poprawek błędów, które poprawiają stabilność gry. Grounded 2 wciąż pozostaje w fazie wczesnego dostępu, ale już teraz cieszy się dobrymi opiniami – na Steam średnia ocen wynosi 80%.

GramTV przedstawia:

Wprowadzenie włochatego bossa i ulepszonego systemu budowy obozu znacząco zwiększa wyzwanie i immersję w rozgrywce. Gracze muszą teraz planować zarówno walkę, jak i organizację obozu, co podnosi strategiczny aspekt zabawy i utrzymuje zainteresowanie tytułem na dłużej.

Komentarze
5
dariuszp
Gramowicz
01/10/2025 15:21
Silverburg napisał:

Zdecydowanie bardziej przerażające. Moja żona ma arachnofobię i jest to kwestia tego, jak bardzo realistyczny jest ten pająk. Innymi słowy, mały słodki pajączek jest ok, ale włochate brzydactwo już nie.

U mnie z kolei nawet słodka ciemka jest przerażająca. Przykładowo, w Medium miałem dreszcze przy przechodzeniu przez chmarę ciem, nawet mają wokół siebie barierę.

I zgadzam się w 100%, pająk bez nóg jest jeszcze bardziej przerażający.

No bez trybu arachnofobii dość realistyczny. I gigantyczny. 

Dzieci mają około 1.4 metra wzrostu. Zmniejszone do około 1/100 realnego rozmiaru. Dlatego mrówka w tej grze to wierzchowiec. 

To oznacza że pająki mają od 5 do 22 metrów rozpiętości z perspektywy gracza. Nie pomaga że mogą np. siedzieć pod liściem i zobaczysz go jak już będziesz blisko chyba że jesteś nauczony że cokolwiek do ma zadaszenie może być domem czegoś paskudnego. Nie pomaga też cykl dnia i nocy więc można się nadziać na takowego w zupełnych ciemnościach. 

Silverburg
Gramowicz
01/10/2025 14:19
dariuszp napisał:

Ja się tylko zastanawiam czy jak ktoś ma fobię to rzeczywiście takie coś na niego działa. W innych grach na ogół pająk jest zastępowany czymś kompletnie innym. W jednej grze to atakują Cie obrazki uroczego małego kotka. 

Tutaj po prostu usuwają pająkowi nogi a później kolejne poziomy (jest ich 5) zmniejszają ilość detali pająka aż w końcu kończy jako unosząca się w powietrzu głowa z okrągłym ciałem. Jak z jakiegoś koszmaru. 

Pomijam fakt że wygląda to jak jakieś sci-fi albo horror i trochę nie pasuje do gry w tym momencie. Ale z drugiej strony... tylko spekuluję bo nie mam arachnofobii ale mam wyobraźnię i tak sobie myślę.

W zasadzie ten pająk to nadal pająk... ale z NIEWIDZIALNYMI NOGAMI! 

Teoretycznie to bardziej przerażające niż normalny pająk :D

Zdecydowanie bardziej przerażające. Moja żona ma arachnofobię i jest to kwestia tego, jak bardzo realistyczny jest ten pająk. Innymi słowy, mały słodki pajączek jest ok, ale włochate brzydactwo już nie.

U mnie z kolei nawet słodka ciemka jest przerażająca. Przykładowo, w Medium miałem dreszcze przy przechodzeniu przez chmarę ciem, nawet mają wokół siebie barierę.

I zgadzam się w 100%, pająk bez nóg jest jeszcze bardziej przerażający.

dariuszp
Gramowicz
01/10/2025 13:47
Silverburg napisał:

NIE. NIe, nie i jeszcze raz NIE. Chociaż dla mnie i tak ćmy są najgorsze :P

Ja się tylko zastanawiam czy jak ktoś ma fobię to rzeczywiście takie coś na niego działa. W innych grach na ogół pająk jest zastępowany czymś kompletnie innym. W jednej grze to atakują Cie obrazki uroczego małego kotka. 

Tutaj po prostu usuwają pająkowi nogi a później kolejne poziomy (jest ich 5) zmniejszają ilość detali pająka aż w końcu kończy jako unosząca się w powietrzu głowa z okrągłym ciałem. Jak z jakiegoś koszmaru. 

Pomijam fakt że wygląda to jak jakieś sci-fi albo horror i trochę nie pasuje do gry w tym momencie. Ale z drugiej strony... tylko spekuluję bo nie mam arachnofobii ale mam wyobraźnię i tak sobie myślę.

W zasadzie ten pająk to nadal pająk... ale z NIEWIDZIALNYMI NOGAMI! 

Teoretycznie to bardziej przerażające niż normalny pająk :D




Trwa Wczytywanie