Nowa aktualizacja psuje Ready or Not? Fani narzekają na cenzurę, grafikę i AI

Mikołaj Berlik
2025/07/16 12:40
1
0

Społeczność nie zostawiła suchej nitki na konsolowym debiucie realistycznej strzelanki.

Studio Void Interactive wypuściło dużą aktualizację do Ready or Not, która miała towarzyszyć debiutowi gry na konsolach najnowszej generacji. Zamiast pozytywnego odbioru, gracze otrzymali falę zmian, które wywołały ogromne kontrowersje – od cenzury, przez spadek jakości oprawy graficznej, aż po krytykowane animacje i zbyt silne AI przeciwników.

Ready or Not
Ready or Not

Ready or Not – aktualizacja pełna zmian i problemów

Na Reddicie i Steamie pojawiły się dziesiątki krytycznych komentarzy. Gracze donoszą, że aktualizacja pogorszyła grafikę – pojawiła się gęsta mgła, zniknęły cienie, a niektóre modele są fatalnej jakości. Cenzura objęła nie tylko kontrowersyjne lokacje i elementy misji, ale też znacząco zmieniła ich klimat – m.in. w zadaniu Valley of the Dolls usunięto zdjęcia dziewczynki, zastępując je lalkami.

Nowa wersja wprowadziła także niedopracowane animacje i zaburzyła balans rozgrywki – AI wrogów reaguje nienaturalnie szybko i zbyt celnie, przez co gracze porównują je do bota z aimbotem.

GramTV przedstawia:

Już kilkadziesiąt minut po premierze aktualizacji pojawił się mod „Uncensored or Not”, który przywraca wycięte treści. Gracze liczą też na poprawki wizualne i usunięcie mgły. Tymczasem Ready or Not znów pada ofiarą review bombingu – tylko wczoraj otrzymało ponad 1100 negatywnych recenzji na Steamie, a ogólny odbiór aktualizacji jest zdecydowanie negatywny.

Ready or Not dostępne jest na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
16/07/2025 14:38

Z tym AI to nie wiem w czym problem. Wg mnie agresywny przeciwnik powinien być dość celny jeżeli ma krótki dystans i bezpośredni kontakt. Może na konsolach jest to problem ale na PC zabicie przeciwników stanowi zero problemów.

Jeżeli nie będzie celny to nie ma wyzwania bo na ogół albo otwierają ogień od razu albo będą udawać że się podają by otworzyć ogień. Ale jeżeli pierwsze strzały nie będą celne to nie mają szans bo mój celownik już jest na ich głowie. 

Dodatkowo w ten sposób gracz jest zmuszony by grać taktycznie a nie jak w FPS-a. Tzn nie szturmujesz pokoju tylko używasz granaty przed wejściem. Sprawdzasz co jest za rogiem czy za drzwiami sprzętem. Generalnie wykorzystujesz przewagę zespołu.

Wydaje mi się że jeżeli nie będą szybcy i skuteczni to w zasadzie gra nie będzie stanowić żadnego wyzwania.