Nowa aktualizacja do F1 25 poprawia prędkość maksymalna gracza, lepszą wydajność VR i wiele innych poprawek

Codemasters udostępniło nową aktualizację do gry F1 25 oznaczoną numerem v1.06, która trafia na wszystkie platformy i poprawia wiele elementów.

Najnowsza aktualizacja do F1 25 wprowadza szereg usprawnień, między innymi zwiększa maksymalną prędkość samochodu gracza, poprawia wydajność VR na PC oraz eliminuje liczne błędy w trybach kariery i grafice. Przy okazji przypominamy, że możecie już przeżyć w grze kilka akcji z filmu F1.

F1 25
F1 25

Nowa aktualizacja do F1 25 poprawia wiele bolączek gry

Jedną z kluczowych zmian jest zrównanie poziomu tarcia podwozia pomiędzy pojazdem gracza, a samochodami sterowanymi przez AI. Wcześniej gracze zauważali, że przeciwnicy AI osiągali wyższe prędkości maksymalne mimo podobnych statystyk wydajności. Powodem był zwiększony opór podwozia gracza. Teraz oba typy pojazdów mają taki sam poziom tarcia, co powinno poprawić osiągi gracza na wszystkich torach i w każdych warunkach.

Dostosowano działanie automatycznej skrzyni biegów w mokrych warunkach. Dotychczas samochody gracza zbyt wcześnie zmieniały biegi na wyższe, co prowadziło do słabszego przyspieszenia. Aktualizacja wydłuża moment zmiany biegu, co pozwoli na skuteczniejszą rywalizację z AI.

Do gry trafiło także kilka poprawek w trybie kariery:

  • Naprawiono błąd na torze w Bahrajnie, gdzie samochody zapadały się przy wyjeździe z garażu
  • Usunięto sytuację, w której zespół mógł zatrudnić trzeciego kierowcę w trybie kariery
  • Rozwiązano problem, przez który gracz mógł nie otrzymać żadnej oferty po zakończeniu sezonu
  • Naprawiono rzadki błąd, przez który zespół AI mógł nie zatrudnić wystarczającej liczby kierowców na kolejny sezon

Wersja PC otrzymała aktualizację SDK OpenVR, która poprawia ogólną wydajność VR, a także zmniejsza ryzyko problemów ze śledzeniem ruchu głowy (np. zacinanie obrazu). Twórcy proszą graczy o dalsze zgłaszanie problemów z VR, podając m.in. model gogli, wersje oprogramowania oraz sposób podłączenia do PC.

GramTV przedstawia:

Z innych zmian, zaktualizowano tablice sponsorskie na wielu torach, zmieniono godzinę rozpoczęcia kwalifikacji i sprintu w Miami, a także usunięto drobne błędy graficzne na różnych torach. Naprawiono błędne wyświetlanie samochodu Fernando Alonso po poważnych uszkodzeniach, a Joshua Pearce otrzymał poprawną brytyjską flagę na swoim bolidzie. Zaktualizowano także komunikaty inżyniera Ferrari po wyścigu – zamiast “robotycznego głosu” pojawi się naturalna narracja jak u innych zespołów. Dodatkowo usunięto błąd, w którym inżynier w pierwszym wyścigu sezonu wspominał o poprzednim wyścigu, którego nie było. Inżynier nie będzie już mylnie zgłaszać problemu z DRS jako awarii silnika. Gdy opony mają niski stopień zużycia, inżynier zaproponuje przedłużenie stintu, zamiast zjazdu do boksu i poprawiono działanie polecenia głosowego “stan pojazdu”.

Nowy patch naprawia również błędy w edytorze naklejek, m.in. migotanie, nieprawidłowe rozmiary czy niechciane linie, poprawiono jakość obrazu z kamery “Far Chase” w trybie “Pro Quality” na PS5. Naprawiono także błędy w wyświetlaniu HDR na niektórych monitorach PC (szczególnie z FreeSync Premium Pro), usunięto ustawienie graficzne “Ultra Max” dla kart, które go nie obsługują, zaktualizowano AMD FSR do wersji 3.1.4 i ulepszono jakość graficzną elementów widocznych w Sklepie z przedmiotami. Dodano przycisk “odtwórz podgląd” dla filtru “Ulga w szumach usznych” w opcjach dostępności, naprawiono problemy wynikające z użycia funkcji Rewind w alei serwisowej (np. zablokowanie prędkości, utrata kontroli, błędy po wielu cofnięciach), przemianowano podgląd rozdziału filmu F1 na “darmowy podgląd”, usunięto błąd, w którym kierowca zmiennik otrzymywał energię ERS poprzedniego zawodnika, upewniono się, że protokół UDP zawsze poprawnie określa rok i wprowadzono liczne poprawki stabilności i zmiany w interfejsie użytkownika.

To jedna z najbardziej rozbudowanych aktualizacji F1 25 do tej pory. Codemasters zapowiada dalsze ulepszenia, szczególnie w zakresie balansu AI. Gracze mogą dzielić się opiniami na forum EA, zwłaszcza w specjalnym wątku poświęconym sztucznej inteligencji.

F1 25 zadebiutowało 30 maja 2025 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Jeśli nadal zastanawiacie się nad zakupem, być może decyzję ułatwi wam nasza recenzja gry.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!