Netflix otwiera nowe biuro w Polsce. Firma wydała ogromne pieniądze na naszym rynku

Radosław Krajewski
2022/03/29 11:25
2
0

Przedstawiciele platformy poinformowali o otworzeniu w Polsce nowego strategicznego biura, które będzie centralnym hubem na Europę Środkowo-Wschodnią.

Netflix cały czas się prężnie rozwija, o czym najlepiej świadczy zapowiedź otworzenia nowego biura, które będzie pełnić funkcję hubu na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Już 29 marca biuro zostanie otworzone w Warszawie i jego celem będzie rozszerzenie swojej działalności w tym regionie Europy, który przyniesie większą liczbą produkcji, również polskich.

Netflix otwiera nowe biuro w Polsce. Firma wydała ogromne pieniądze na naszym rynku

Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią – mówi Larry Tanz, Vice President, Head of Original Series, EMEA at Netflix.

Otwarcie stałego biura w Warszawie jednego z światowych liderów OTT oznacza, że Polska jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie. Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych – to pobudza gospodarkę oraz rozwój sektora jako takiego. To ważny sygnał dla nas wszystkich ugruntowujący pozycję rodzimego sektora audiowizualnego w naszym regionie Europy – mówi Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

GramTV przedstawia:

Ponadto platforma pochwaliła się, że tylko w latach 2020-2021 zainwestowała w polski rynek na rozwijaniu rodzimych filmów i seriali, ale także budowaniu biblioteki na licencjonowanych produkcjach, aż 490 milionów złotych. Same polskie produkcje, takie jak Sexify, W głębi lasu, W lesie dziś nie zaśnie nikt 2 oraz Jak pokochałam gangstera, które stały się hitami nie tylko w Polsce, przyniosły łącznie 2600 miejsc pracy.

Netflix zaznacza również, że aktywnie inwestuje w polskich rynek. W 2020 roku serwis rozpoczął wieloetapową współpracę z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych, której pierwszym krokiem było stworzenie funduszu pomocowego dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży w związku ze wstrzymaniem produkcji z powodu pandemii. W 2022 roku Netflix rozpoczął oficjalną współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi, która opiera się na cyklu warsztatów dla studentów. Celem inicjatywy jest odkrycie młodych talentów i wspieranie ich na początku ich karier.

Komentarze
2
Gregario
Gramowicz
30/03/2022 06:44

Fajnie, że wybrali Polskę, a nie inny kraj w tej części Europy :)

wolff01
Gramowicz
29/03/2022 15:28

Nie przeszkadza im nasz stosunek do LGBT? Przynajmniej ten który kreują media?