Oddaj swój głos w plebiscycie GRAM AWARDS 2022

Nawet reżyser Elden Ring nie wie, dlaczego produkcja odniosła tak duży sukces

Mikołaj Ciesielski
2022/12/05 08:15
12
0

Hidetaka Miyazaki stara się jednak nie analizować tej kwestii, by nie wpłynęło to na kolejną grę studia.

Nawet reżyser Elden Ring nie wie, dlaczego produkcja odniosła tak duży sukces

W zeszłym miesiącu dowiedzieliśmy się, że sprzedaż Elden Ring przekroczyła 17,5 mln egzemplarzy. Najnowsza produkcja studia From Software zdominowała również tegoroczną edycję Golden Joystick Awards. Wielu graczy oraz branżowych ekspertów z pewnością zastanawia się natomiast, dlaczego wspomniany tytuł odniósł aż tak duży sukces. Okazuje się jednak, że odpowiedzi na to pytanie nie zna nawet reżyser gry – Hidetaka Miyazaki.

Hidetaka Miyazaki nie chce, by sukces Elden Ring wpłynął na kolejne gry From Software

Reżyser Elden Ring podkreśla, że jest zadowolony z wyników sprzedaży i uznania, jakie zdobyło Elden Ring, ponieważ sukces produkcji pozwoli zarówno jemu samemu, jak i wszystkim deweloperom z From Software tworzyć w przyszłości gry, które będą jeszcze bardziej wierne stylowi studia. Miyazaki zaznacza jednak, że nie zastanawiał się nad tym, dlaczego produkcja spotkała się z aż tak dużym zainteresowaniem i dobrym przyjęciem.

Szczerze mówiąc, nie analizowałem tego za bardzo. To prawda, że sprzedaż [Elden Ring – dop. red.] była wyższa niż w przypadku naszych poprzednich gier, ale nie mam pojęcia, jaki był tego powód. Więc nawet gdybym chciał powtórzyć ten sukces, nie byłbym w stanie – wyjaśnia reżyser.

Miyazaki podkreślił także, że nadal zamierza „tworzyć gry w taki sam sposób jak wcześniej”, nie pozwalając na to, by Elden Ring wpłynął na proces produkcyjny kolejnych tytułów. Reżyser zaznacza, że „dogłębne analizowanie” sukcesu najnowszego dzieła From Software i „świadome” próby powtórzenia go w przypadku kolejnych produkcji byłoby „złym pomysłem”.

Na koniec przypomnijmy, że Elden Ring dostępne jest na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X/S. Jeśli jesteście ciekawi naszej opinii na temat najnowszej produkcji studia From Software, to zapraszamy Was do lektury: Elden Ring - recenzja. Opus magnum From Software.

GramTV przedstawia:

Komentarze
12
Ray
Gramowicz
05/12/2022 19:59

Dark Soulsy zawsze cieszyły się pewną "sławą". Elden Ring to po prostu udoskonalona formuła Dark Souls, większe, ładniejsze, z otwartym światem, z elementami, które sprawiają że gra jest przystępniejsza dla początkujących. Potem doszedł do tego hype i jesteśmy gdzie jesteśmy.

prostik
Gramowicz
05/12/2022 16:30

Dzisiaj za sprzedaż odpowiada w 99,99% marketing także to nie jest żadna tajemnica dlaczego ;)

Xeoo
Gramowicz
05/12/2022 13:35
Bruce napisał:

Czy ty właśnie nazwałeś gry, które mają fabułę pokazaną automatycznie wraz z postępami, grami pod szeroką publikę? I taki sposób ukazywania fabuły to jest podawanie na tacy? Nawet nie wiesz co ten termin znaczy.

"Podawanie na tacy: ktoś udostępnia komuś coś, co umożliwi mu łatwe osiągnięcie celu"​

Ja od gry oczekuję, że mi wyjaśni w miarę sensownie dany świat i dlaczego tak się dzieje. Ja grając w pierwszego DS, to poza intrem nie znalazłem żadnego mikroskopijnego śladu jakiejkolwiek fabuły czy lore. Po prostu podróż od jednego bossa do drugiego.

Xeoo napisał:

Mi bardziej posluzyly najpierw do uswiadomiebia sobie ze ta gra nie poda mi wszystkiego na tacy i jest tam cos wiecej a pozniej do usystematyzowania i uzupelnienia tego co juz wiem.

 Zgadzam sie ze to nie jest dla kazdego Ale tez czy kazda gra powinna byc robiona pod szeroka publike?  Problemem Elden Ringa byly wysyp artykulow o tym jak to jest najbardziej przystepna gra od from. Tylko wiekszosc recenzentow skupila sie tylko na poziomie trudnosci. Sporo ludzi oczekiwalo fajnego trudnego rpga a soulsy to zupelniee inne doswiadczenie.

Podejrzewam ze dlatego Elden ma tak niski stopien ukonczenia w porownaniu z poprzednimi grami from. Dla porownania, jak konczylem Sekiro to nawet acziw za wszystkid inne mial ponad 10% a to wymaga przejscia gry 5 razy. Tam gre kupowali ludzie wiedzacy z czym maja do czynienia.

Może nie uściśliłem wystarczająco dobrze - Nie poda mi fabuły na tacy.

Ja osobiście lubie tą formę zabawy, lubie grzebać i szukać. Nie widze nic  złego w grach z normalną fabułą czy grach łatwiejszych. UWAGA też w nie gram :)

Co do "gier do szerkoiej publiki" Chodziło mi głownie o to że wielu recenzentów ukazywało Eldena jako coś czym nie jest. Czyli grę łatwiejszą w konsumpcji dzięki usystematyzowanej i normalnie podanej fabule. Nie chcicałem umniejszać tu tego typu grom, sam uwielbiam klasyczne rpgi. 

Silverburg
Gramowicz
05/12/2022 13:10
Xeoo napisał:

Mi bardziej posluzyly najpierw do uswiadomiebia sobie ze ta gra nie poda mi wszystkiego na tacy i jest tam cos wiecej a pozniej do usystematyzowania i uzupelnienia tego co juz wiem.

Oczywiście, też nie lubię, jak wszystko odkrywasz podczas tzw. "wątku głównego", Jednakże, jak dla mnie, to fabuły w Elden Ring jest po prostu o wiele za mało.

Bruce
Gramowicz
05/12/2022 12:36
Xeoo napisał:

Mi bardziej posluzyly najpierw do uswiadomiebia sobie ze ta gra nie poda mi wszystkiego na tacy i jest tam cos wiecej a pozniej do usystematyzowania i uzupelnienia tego co juz wiem.

 Zgadzam sie ze to nie jest dla kazdego Ale tez czy kazda gra powinna byc robiona pod szeroka publike?  Problemem Elden Ringa byly wysyp artykulow o tym jak to jest najbardziej przystepna gra od from. Tylko wiekszosc recenzentow skupila sie tylko na poziomie trudnosci. Sporo ludzi oczekiwalo fajnego trudnego rpga a soulsy to zupelniee inne doswiadczenie.

Podejrzewam ze dlatego Elden ma tak niski stopien ukonczenia w porownaniu z poprzednimi grami from. Dla porownania, jak konczylem Sekiro to nawet acziw za wszystkid inne mial ponad 10% a to wymaga przejscia gry 5 razy. Tam gre kupowali ludzie wiedzacy z czym maja do czynienia.

Czy ty właśnie nazwałeś gry, które mają fabułę pokazaną automatycznie wraz z postępami, grami pod szeroką publikę? I taki sposób ukazywania fabuły to jest podawanie na tacy? Nawet nie wiesz co ten termin znaczy.

"Podawanie na tacy: ktoś udostępnia komuś coś, co umożliwi mu łatwe osiągnięcie celu"​

Ja od gry oczekuję, że mi wyjaśni w miarę sensownie dany świat i dlaczego tak się dzieje. Ja grając w pierwszego DS, to poza intrem nie znalazłem żadnego mikroskopijnego śladu jakiejkolwiek fabuły czy lore. Po prostu podróż od jednego bossa do drugiego.

Xeoo
Gramowicz
05/12/2022 12:18
Silverburg napisał:

To jest właśnie główny problem tej serii - do fabuły potrzebne są kanały na youtube, bo w samej grze fabuła jest podawana jak okruszki z pańskiego stołu i trzeba ją niemalże wyszarpywać twórcom gry z gardła.

Bruce ma sporo racji w tym, co mówi. Ja się w Elden Ring bawiłem dobrze, ale przeszedłem raz i nie byłem w stanie się zmusić do tego, aby zacząć po raz kolejny celem zobaczenia innych zakończeń,

Xeoo napisał:

Większość community bardziej ceni sobie konstrukcje świata i sposób opowiadania nim historii niż poziom trudnośći. To zresztą jest moim zdaniem powód porażek większości souslike-ów. Skupiają się na poziomie trudności, a to fakt że każdy malutki detal na mapie ma sens i jest przemyślany, cały ukryty lore sprawia że from ma grupę wiernych hmm już chyba wyznawców. Tak jestem jednym z nich:)

Nie przychodzi mi do głowy inny cykl gier  która miałaby tak aktywne community z całymi  kanałami poświęconymi jedynie lore.

Przykład: https://www.youtube.com/user/VaatiVidya?app=desktop

Polecam choćby zerknąć . Od tego kanału zaczęła się moja obsesja Soulsów ;)

Mi bardziej posluzyly najpierw do uswiadomiebia sobie ze ta gra nie poda mi wszystkiego na tacy i jest tam cos wiecej a pozniej do usystematyzowania i uzupelnienia tego co juz wiem.

 Zgadzam sie ze to nie jest dla kazdego Ale tez czy kazda gra powinna byc robiona pod szeroka publike?  Problemem Elden Ringa byly wysyp artykulow o tym jak to jest najbardziej przystepna gra od from. Tylko wiekszosc recenzentow skupila sie tylko na poziomie trudnosci. Sporo ludzi oczekiwalo fajnego trudnego rpga a soulsy to zupelniee inne doswiadczenie.

Podejrzewam ze dlatego Elden ma tak niski stopien ukonczenia w porownaniu z poprzednimi grami from. Dla porownania, jak konczylem Sekiro to nawet acziw za wszystkid inne mial ponad 10% a to wymaga przejscia gry 5 razy. Tam gre kupowali ludzie wiedzacy z czym maja do czynienia.

Bruce
Gramowicz
05/12/2022 12:15
Xeoo napisał:

Większość community bardziej ceni sobie konstrukcje świata i sposób opowiadania nim historii niż poziom trudnośći. To zresztą jest moim zdaniem powód porażek większości souslike-ów. Skupiają się na poziomie trudności, a to fakt że każdy malutki detal na mapie ma sens i jest przemyślany, cały ukryty lore sprawia że from ma grupę wiernych hmm już chyba wyznawców. Tak jestem jednym z nich:)

Nie przychodzi mi do głowy inny cykl gier  która miałaby tak aktywne community z całymi  kanałami poświęconymi jedynie lore.

Przykład: https://www.youtube.com/user/VaatiVidya?app=desktop

Polecam choćby zerknąć . Od tego kanału zaczęła się moja obsesja Soulsów ;)

Nawet nie zamierzam zerkać. Ja jak gram w grę, to chcę się dobrze bawić i wiedzieć o co w grze chodzi (fabuła). Jak w tym celu mam szukać filmików na YT, to chyba nie tędy droga. Nie interesują mnie gry, gdzie fabuły trzeba szukać po kątach.

Silverburg
Gramowicz
05/12/2022 12:03
Xeoo napisał:

Większość community bardziej ceni sobie konstrukcje świata i sposób opowiadania nim historii niż poziom trudnośći. To zresztą jest moim zdaniem powód porażek większości souslike-ów. Skupiają się na poziomie trudności, a to fakt że każdy malutki detal na mapie ma sens i jest przemyślany, cały ukryty lore sprawia że from ma grupę wiernych hmm już chyba wyznawców. Tak jestem jednym z nich:)

Nie przychodzi mi do głowy inny cykl gier  która miałaby tak aktywne community z całymi  kanałami poświęconymi jedynie lore.

Przykład: https://www.youtube.com/user/VaatiVidya?app=desktop

Polecam choćby zerknąć . Od tego kanału zaczęła się moja obsesja Soulsów ;)

To jest właśnie główny problem tej serii - do fabuły potrzebne są kanały na youtube, bo w samej grze fabuła jest podawana jak okruszki z pańskiego stołu i trzeba ją niemalże wyszarpywać twórcom gry z gardła.

Bruce ma sporo racji w tym, co mówi. Ja się w Elden Ring bawiłem dobrze, ale przeszedłem raz i nie byłem w stanie się zmusić do tego, aby zacząć po raz kolejny celem zobaczenia innych zakończeń,

Xeoo
Gramowicz
05/12/2022 11:03
Bruce napisał:

Mnie pierwszy Dark Souls jakoś nie porwał i nie zamierzam nic kupować od tego studia, bo z tego co widzę, to chyba wszystkie gry robią na jedno kopyto. Są znane tylko dlatego, że są trudne.

Większość community bardziej ceni sobie konstrukcje świata i sposób opowiadania nim historii niż poziom trudnośći. To zresztą jest moim zdaniem powód porażek większości souslike-ów. Skupiają się na poziomie trudności, a to fakt że każdy malutki detal na mapie ma sens i jest przemyślany, cały ukryty lore sprawia że from ma grupę wiernych hmm już chyba wyznawców. Tak jestem jednym z nich:)

Nie przychodzi mi do głowy inny cykl gier  która miałaby tak aktywne community z całymi  kanałami poświęconymi jedynie lore.

Przykład: https://www.youtube.com/user/VaatiVidya?app=desktop

Polecam choćby zerknąć . Od tego kanału zaczęła się moja obsesja Soulsów ;)

Bruce
Gramowicz
05/12/2022 10:28

Mnie pierwszy Dark Souls jakoś nie porwał i nie zamierzam nic kupować od tego studia, bo z tego co widzę, to chyba wszystkie gry robią na jedno kopyto. Są znane tylko dlatego, że są trudne.

dariuszp
Gramowicz
05/12/2022 10:15

Odpowiedź jest bardzo prosta. "Hype train". Ciągle wszędzie fani gadali o Elden Ring i się sami nakręcali. Podobnie było z takimi grami jak Cyberpunk 2077, No Man Sky, Watch Dogs, Fallout 76 itp.

Nie stoi za tym nic i większość egzemplarzy jest kupowana na premierę zanim emocje opadną.

A później "buyers remorse" i każdy próbuje usprawiedliwić czemu kupił coś co nie wyszło.

Tutaj pomógł fakt że Elder Ring nie był wtopą jak inne gry które wymieniłem więc sprzedaż utrzymała się też po premierze. I stąd pewnie wyższe wyniki.

Żeby zrozumieć ten fenomen - tylko 7% ludzi co kupiło grę na Steam ją ukończyło a tylko 25% pokonało pierwszego obowiązkowego bossa.

Więc Ci ludzie kupili grę dla szpanu XD Bo jest dla "hardcorów" :D

Headbangerr
Gramowicz
05/12/2022 09:31

Wierne grono masochistów podąża od jednej produkcji tego typu do kolejnej. 

Plus kilka elementów, które pomogły zainteresować nowych graczy.

OK, ok, art design jest rewelacyjny.