Monster Hunter Wilds za łatwe? Reżyser gry odpowiada i zachęca graczy do powrotu

Patrycja Pietrowska
2025/12/04 18:30
1
0

Monster Hunter Wilds z apelem twórcy.

Yuya Tokuda, reżyser gry Monster Hunter Wilds, wystosował prośbę do graczy, którzy wstrzymali rozgrywkę, by rozważyli ponowne jej uruchomienie, zwłaszcza w kontekście wprowadzonych, trudniejszych misji. Tokuda zabrał głos podczas sesji wywiadów dla mediów, która odbyła się w ramach PlayStation Partner Awards 2025 Japan Asia. Reżyser został zapytany o liczne aspekty gry.

Monster Hunter Wilds
Monster Hunter Wilds

Monster Hunter Wilds stanowi teraz trudniejsze wyzwanie

W swojej wypowiedzi przyznał, że zespół deweloperski podjął celową decyzję o zwiększeniu przystępności Monster Hunter Wilds dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z serią. Choć miało to na celu ułatwienie wejścia nowym użytkownikom, mogło odbyć się kosztem doświadczonych fanów, którzy w efekcie uznali tytuł za zbyt łatwy.

Tokuda wyjaśnił, że zespół analityczny szczegółowo przeanalizował, w których momentach nowi gracze mieli największe trudności, biorąc pod uwagę także dane z poprzedniej odsłony, Monster Hunter: World. Twórcy skupili się na eliminowaniu tych barier, aby nowi użytkownicy mieli łatwiejszą drogę do osiągnięcia pewnych celów, takich jak dotarcie do wybranych potworów czy wytwarzanie określonych rodzajów pancerza.

Przeanalizowaliśmy, w jakich momentach początkujący gracze utknęli – również w Monster Hunter: World. Pracowaliśmy kolejno nad tymi elementami, aby ułatwić nowym użytkownikom pokonywanie barier, takich jak dotarcie do określonych potworów czy stworzenie konkretnych typów pancerzy. Dodatkowo staraliśmy się wprowadzić jak najwięcej nowych elementów korzystnych zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych graczy, takich jak tryb Focus Mode. Tym razem, w wyniku tego, że gra stała się łatwiejsza do przejścia dla nowych graczy oraz tych, którzy wcześniej nie byli w stanie jej ukończyć, myślę, że krzywa trudności okazała się nieco zbyt łagodna dla obecnych użytkowników.

GramTV przedstawia:

Reżyser Monster Hunter Wilds zapewnił, że od momentu premiery zespół deweloperski stara się naprawić tę sytuację, stale dodając do aktualizacji zawartość oferującą wyższy poziom wyzwania. Kierując swój apel do tych, którzy przestali grać z powodu niskiego poziomu trudności, Tokuda powiedział:

Jeśli ukończyliście grę tuż po premierze i przestaliście grać, byłbym wdzięczny, gdybyście dali jej kolejną szansę.

Na zakończenie przypomnijmy, że Monster Hunter Wilds zadebiutowało 28 lutego 2025 roku. Gra trafiła na komputery osobiste, a także konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
Wczoraj 19:08

Akurat mam to do siebie że od lat gram we wszystkie Monster Hunter w jeden sposób. Insect Glaive.

Insect Glaive zawsdze widnieje w rankingach jako jedna z najtrudniejszych do opanowania broni zaraz obok Charge Blade. Powód jest prosty. 

Insect Glaive wymaga zbierania ekstraktów których jest trzy. Im dłużej nie masz wszystkim tym dłużej jesteś ograniczony i trzeba wiedzieć jak je efektywnie zbierać by je mieć cały czas na sobie. Ale jak masz je wszystkie to jesteś latającym demonem. Ale owo latanie używasz głównie by doskoczyć do ofiary i odwalić combo tylko po to by następnie odzyskać ekstrakty i powtórzyć. Jest to bardziej złożona mechanika niż przy większości broni. 

Ale jak już opanujesz broń a ekstrakty i combosy staną się druga naturą - to w zasadzie gra staje się mega łatwa. Jakieś turbo ataki z ziemi mnie nie obchodzą bo po prostu jestem w powietrzu. Jestem w stanie natychmiast przeskoczyć np. za potwora. Nie ma problemu by wbić się mu na plecy i zacząć jeździć po nim jak po burej... 

Dlatego jedynie kiedy padałem w ostatnich Monster Hunter to kiedy naprawdę się walnąłem. Musiałem mieć sromotnego pecha. 

Osobiście po przejściu Wilds i wbiciu co mogłem po prostu wróciłem do okazjonalnego grania w World które dzisiaj jest ogromne w porównaniu do innych tytułów.