Minecraft: Trails & Tails to kolejna wielka aktualizacja. Mnóstwo nowości w grze

Wincenty Wawrzyniak
2023/03/05 20:40
1
1

Przedstawiciele studia Mojang ujawnili oficjalny tytuł aktualizacji z numerem 1.20.

Miłośnicy gry Minecraft mają powody do zadowolenia. Przedstawiciele studia Mojang postanowili ponownie przypomnieć, że jeszcze w bieżącym roku produkcja doczeka się dużej aktualizacji z numerem 1.20 pod tytułem Trails & Tails (to właśnie nazwa została teraz ujawniona). Poniżej postanowiliśmy natomiast zebrać wszystkie najważniejsze informacje na jej temat.

Minecraft: Trails & Tails to kolejna wielka aktualizacja. Mnóstwo nowości w grze

Minecraft – aktualizacja 1.20 z oficjalnym tytułem. Najważniejsze nowości

  • nowy biom o nazwie Cherry Blossom – jak wskazuje sama nazwa, znajdziemy tutaj drzewa wiśni;
  • wielbłądy – będą to pasywne moby, które mogą być ujeżdżane przez dwóch graczy równocześnie;
  • archeologia – nowe przedmioty (np. pędzel do czyszczenia bloków); podejrzany piasek;
  • wykończenia zbroi – możliwość ozdabiania poszczególnych części pancerza;
  • położenie głowy wybranego moba na bloku dźwiękowym pozwoli usłyszeć dźwięk, jaki ten mob wydaje;
  • możliwość tworzenia przedmiotów z bambusu;
  • nowe bloki w postaci półek na książki;
Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
koNraDM4
Gramowicz
06/03/2023 12:41

Raczej średnia aktualizacja. Do wielkiej jej jeszcze trochę brakuje treści. Wielkimi Aktualizacjami były 1.16 oraz 1.17 gdzie w pierwszej przebudowano cały nether, dodano masę bloków, możliwość ustawienia spawnpointa w netherze i wiele innych rzeczy. W 1.17 dostaliśmy jeszcze więcej różnorakich bloków i mieliśmy dostać nowy generator świata ale twórcy się nie wyrobili, a jak się później przekonano ta aktualizacja pociągnęła za sobą następne aktualizacje gdyż zapowiedziane w niej rzeczy wydawane są do dziś jako część następnych aktualizacji:

-1.18 to druga część 1.17

-1.19 po za kilkoma nowymi rzeczami wprowadziła Wardena i Ancient City (czyli to co zapowiedziano jeszcze w 1.17)

-1.20 ta wprowadza między innymi archeologię, a więc rzecz zapowiedzianą jeszcze dla 1.17

Aktualizacje wychodzą z rocznym odstępem, a więc potrzeba było 4 lat by wprowadzić wszystko co sobie twórcy uwidzieli dla 1.17. Zatem przez mniej więcej rok twórcom udało się stworzyć dla Minecrafta 1.20 Wielbłądy, biom wiśniowy (nowy kolor drewna ale tekstura ta sama co w przypadku innych drzew oraz wyroby z tego drewna, ładne liście z efektami cząsteczkowymi w postaci opadającego różowego pyłku oraz kwiaty wiśni zalegające na ziemi), różne kosmetyczne wzory dla zbroi, bardziej zaawansowane półki na książki (da się wkładać i wyjmować książki), nową główkę moba do zdobycia oraz wydawanie dźwięku przez główki jeśli je położyć na odpowiednim bloku i zasilić redstonem. Bambus i Archeologia to kolejno aktualizacja istniejącej już w grze rośliny by miała swoje wytwory z drewna oraz wprowadzenie mechaniki zapowiedzianej cztery lata wcześniej aczkolwiek na zapowiedzi wyglądało to dużo lepiej i było bardziej rozbudowane. Jeszcze zabrakło w artykule wzmianki o tym, że dodany został nowy mob Sniffer, który docelowo ma być przywracany do życia przez gracza po znalezieniu jego jajka (to dinozaur), a sam mob ma móc wyniuchać nasiona nowej starożytnej rośliny. Aktualizacja biedna nie jest ale większość rzeczy zapowiedziano na minecraft live 5 miesięcy temu więc część graczy była dość rozczarowana wielkością aktualizacji pamiętając jeszcze 1.16 oraz 1.17. Znamienne jest to, że od zapowiedzi aktualizacji musiało upłynąć aż 5 miesięcy byśmy poznali jej tytuł mimo, że znaliśmy większość treści jakie ze sobą przyniesie. Zaskoczeniem był przede wszystkim biom wiśniowy oraz wzory na zbroję gdyż o archeologii wiedzieliśmy, że kiedyś się pojawi.