Kolejna plotka o Half-Life 3 jeszcze bardziej podsyca napięcie. Czy nadchodzi wielka zapowiedź?

Jakub Piwoński
2025/11/15 13:00
5
0

Wciąż musimy zadowolić się tylko spekulacjami.

Czy Half-Life 3 faktycznie nadchodzi? Nowy zwiastun sprzętu Valve, połączony z najświeższym raportem Insider Gaming, ponownie rozbudził nadzieje fanów serii. Valve zaprezentowało nową konsolę Steam, co samo w sobie było dużym zaskoczeniem, ale okazuje się, że urządzenie może skrywać znacznie więcej niespodzianek — i to takich, które mogą sugerować prace nad najbardziej oczekiwaną grą w historii studia.

Half-Life 2
Half-Life 2

Nowa konsola od Valve ujawni Half-Life 3?

Zamieszanie wywołał krótki materiał promocyjny oraz wpis Drewa Gottlieba, jednego z deweloperów Valve. Oprócz nowej konsoli firma zapowiedziała również gogle VR o nazwie Steam Frame. Gottlieb, komentując ogłoszenia na platformie X, stwierdził, że ma teraz „o jeden sekret mniej”, o który musi się martwić. Dla społeczności wnioski są jednoznaczne: Valve pracuje nad kilkoma niezapowiedzianymi projektami. A że sprzęt trzeba czymś sprzedać, wielu graczy natychmiast zaczęło spekulować o potencjalnych kontynuacjach najważniejszych marek studia — Left 4 Dead 3, Portal 3, Team Fortress 3, a przede wszystkim Half-Life 3.

Sytuację podgrzał również raport Mike’a Strawa z Insider Gaming. Według niego Valve „nie kończy na dużych ogłoszeniach”, a kolejne zapowiedzi są już w drodze. Straw nie podaje żadnych konkretów, ale określenie „duże ogłoszenia” w kontekście Valve pozostawia pole zaledwie dla kilku możliwości. Half-Life 3 z pewnością znajduje się w tej krótkiej liście.

GramTV przedstawia:

Dodatkową ciekawostką jest kalendarz wydarzeń. W przyszłym miesiącu odbędzie się gala The Game Awards 2025. Geoff Keighley, prowadzący i twórca TGA, od lat utrzymuje bliskie relacje z Valve i nakręcił nawet dokument o Half-Life: Alyx. Chociaż teoretycznie mógłby być idealnym partnerem do ujawnienia Half-Life 3, trudno sobie wyobrazić, aby Valve oddało tak ogromne ogłoszenie zewnętrznej scenie. Studio zwykle wybiera własny sposób i własny moment na prezentację najważniejszych projektów.

Na razie to wyłącznie spekulacje, ale po latach ciszy fani Half-Life wreszcie dostali sygnały, które wydają się nieco bardziej konkretne niż zwykle. Czy Valve rzeczywiście przygotowuje się do ujawnienia Half-Life 3? Odpowiedź może nadejść szybciej, niż ktokolwiek się spodziewa.

Komentarze
5
dariuszp
Gramowicz
15/11/2025 18:38
ZubenPL napisał:

Przecież epic store wymusił na steamie obniżenie marży dla większości tytułów do 25% z 30% a dla najlepiej się sprzedających do 20%. To spadek 1/3 przychodów z najbardziej dochodowych gier. 

A no tak. Ale nie dla większości tytułów. Większośc tytułów na Steam to nie gry AAA. Żeby przejść na 25% musisz osiągnąć 10mln USD a 20% to 50mln USD. Większość gier na Steam nie robi takiej kasy. Steam to nie tylko to co widzisz na stronie głównej. 

Epic próbował ich prowokować mówią że można zejść do 12% ale prawda jest taka że Epic nigdy nie robił kasy na tych 12% a poziom ich usługi był żałosny. Valve przede wszystkim ma świetny support i OK politykę zwrotów którą przebija chyba tylko GOG. 

Też jestem ciekaw ile Epic utopił kasy wydając miliony na czasową ekskluzywność. Gdyby nie Fortnite to pewnie w ogóle by się na to nie porwali. 

Cóż - dowód na to że konkurencja zawsze dobra. 

dariuszp
Gramowicz
15/11/2025 18:33
belencino napisał:

To trochę inaczej działa. Jeżeli Valve kogoś zatrudni to z reguły wiedzą gdzie będziesz pracował, a jeżeli spróbujesz wystartować coś co zostanie uznane za nie przyniesie żadnej wartości to możesz zostać wypchnięty z firmy, albo można otrzymać sugestię by się zająć czymś innym. Było kiedyś trochę darmozjadów, ale podobno powywalano ich kilka lat temu. Half-Life de facto jest zarządzany przez Robina Walkera oraz Davida Speyera i każda gra z tej serii od czasu Half-Life 2 w tej serii była koordynowana przez nich 

Były tylko dwa podejścia do Half-Life 2 Episode 3 (2008) / Half-Life 3 v1 (2013 - 2014) przed obecnym projektem przetrwały one kolejno pół roku i około dwóch lat zanim je skasowano. Valve też wyjaśniło co się z nimi stało. W skrócie - EP3 był ofiarą zmęczenia zespołu który miał dość pracy nad Half-Life 2 od 9 lat oraz inne projekty były bardziej priorytetowe, a HL3 v1 zawieszono przez stan Source 2.

HLX powstaje już prawie 6 lat. Żaden kompletnie skasowany projekt w Valve nie przetrwał dłużej niż dwa lata

Nie no, to że finalnie powinno mieć to zysk dla firmy to raczej oczywiste. Chodzi o to że możesz wyjść z projektem i tak długo jak w firmie jest zainteresowanie to możesz go prowadzić. Np. pamiętam lata temu materiał o Valve gdzie pokazywali jak pracują i między innymi odwiedzili pokój pracownika który pracował nad kontrolerem dla niepełnosprawnych bez rąk. Zakładany na głowę. 

Zresztą po latach często widać że te ich wewnętrzne eksperymenty przynoszą efekty. Index np. był jednym z najlepszych headsetów na rynku a finger tracking w nim był świetny. Valve wcześniej robiło mini gry gdzie eksperymentowali z VR, z poruszaniem się, manipulacją obiektów itp. I tak w Alyx np. mieliśmy opcje rysowania tak dobrą że jakiś nauczyciel podczas pandemii robił lekcje uczniom streamując właśnie Half-Life Alyx i rysując wewnątrz gry na tablicy. 

Jeżeli chodzi o episode 3 to z tego co pamiętam generalnie podejście epizodyczne się wg nich nie sprawdziło i dlatego postanowili episode 3 zamienić w sequel. 

Co do tych 2-letnich projektów to ciekaw jestem skąd masz takie wieści. Znasz kogoś wewnątrz? 

ZubenPL
Gramowicz
15/11/2025 16:12
dariuszp napisał:

Muszę Was zasmucić. Valve zawsze nad czymś pracuje. Trik polega na tym że mają kopę kasy oraz ugruntowaną pozycje na rynku i nie muszą się o nic martwić. 

Ostatnimi czasy Amazon się przyznał że myśleli że po prostu swoim rozmiarem i faktem że mają Twitcha odbiorą rynek Steam nie wiedząc że wszystko co robili to były oferty dla inwestorów a nie dla graczy. I Valve tradycyjnie nie zrobiło nic i zwyciężyło. Tak samo wszyscy duzi wydawcy próbowali odpalić swoje platformy i co? Valve nie zrobiło nic i wszyscy wrócili na Steam. Tylko GOG się ostał ale dlatego że wyróżnia się tym że jest DRM free. 

Przecież epic store wymusił na steamie obniżenie marży dla większości tytułów do 25% z 30% a dla najlepiej się sprzedających do 20%. To spadek 1/3 przychodów z najbardziej dochodowych gier. 




Trwa Wczytywanie