InZOI zadebiutuje na Steam w niskiej cenie. Twórcy stawiają: „graczy ponad zysk”

Radosław Krajewski
2025/03/19 12:15
7
0

Studio przedstawiło również roadmapę rozwoju swojej gry do końca bieżącego roku.

Już 28 marca we wczesnym dostępie zadebiutuje InZOI, czyli koreańska odpowiedź na The Sims. Niedawno studio zaprezentowało nowy zwiastun, który pokazywał uroki miasta Dowon, a na nieco ponad tydzień przed premierą ich gry odbyła się transmisja, na której ujawniono szczegóły nadchodzącego debiutu produkcji. Oprócz planów regularnych uaktualnień, drugą najważniejszą informacją była cena gry, która zaskoczyła wielu graczy.

InZOI

InZOI – podano cenę gry na Steam

Chociaż InZOI wygląda jak gra AAA i mogłaby zostać wyceniona jak inne gry z tego segmentu, to deweloperzy nie chcą drenować portfeli swoich konsumentów. Gra została wyceniona na 39,99 dolarów, więc polska cena powinna oscylować wokół 160-180 zł. Na planszy ogłaszającej cenę InZOI znalazło się krótkie hasło: „gracze ponad zysk”, co szczególnie spodobało się fanom. Dodatkową sympatię graczy studio zaskarbiło sobie informacją, że do zakończenia wczesnego dostępu wszystkie dodatki i aktualizacje zostaną udostępnione całkowicie za darmo. Deweloperzy liczą również na pomoc fanów, którzy sami będą rozszerzać i rozbudowywać świat gry o nowe elementy.

InZOI – cena gry

inZOI Studio przedstawiło także roadmapę z rozwojem gry do końca bieżącego roku. Ich planem jest wydawanie dużych aktualizacji co 2-3 miesiąca. Pierwsza pojawi się już w maju i zaoferuje m.in. zestaw moderski, zmiany w kreatorze postaci, system adopcji, czy ulepszenie systemu budowania, a także nowe meble.

Na sierpień zaplanowano kolejne atrakcje, w tym możliwość grania duchem, a także wprowadzenie pływania i basenów oraz prace freelancera. Dodatkowo w tym miesiącu zadebiutuje pierwsze DLC zatytułowanie Kucingku, które zapewni możliwość odwiedzenia Kociej Wyspy. Będzie to nowe miasto inspirowane południowo-wschodnią Azją.

GramTV przedstawia:

Następna duża aktualizacja pojawi się w październiku i wprowadzi drzewo genealogiczne, nowe meble, zmiany rozmiaru obiektów w trybie budowania, a także aktualizacje modów oraz ulepszenie interfejsu użytkownika podczas przesuwania domów. Ostatni update zaplanowano na grudzień i zapewni system pamięci, interakcje zależne od cech, a także kolejne ulepszenia systemu budowania, kreatora i modów.

Przypomnijmy, że datę premiery inZOI we wczesnym dostępie ustalono na 28 marca 2025 roku. Gra zmierza wyłącznie na komputery osobiste.

Komentarze
7
Kondiq
Gramowicz
22/03/2025 17:59

Strasznie się formatowanie rozjeżdża przy przeklejaniu maili. To co do wydawcy napisałem dopiero ręcznie zmieniłem, bo te dwa poprzednie inaczej wyglądały przed wysłaniem komentarza i po jego opublikowaniu.

Kondiq
Gramowicz
22/03/2025 17:58
Napisałem też do wydawcy, ale na razie bez odpowiedzi:
Inconsistencies in regional prices of games published by Krafton, Inc.

First of all, I'd like to thank you for publishing fantastic games (I have most of your games in my digital game libraries, although some from game bundles) - that's why I care so much about this issue.

I noticed that Steam regional prices of the games published by you are set in two different ways:- manually adjusted for all regions (2 of your games)- using automated Steam recommendations, which are outdated in many cases (3 of your games)

With the upcoming release of inZOI, I reached to their support about the regional price in Poland (I forwarded the conversation in the later part of this email), but if I understand correctly, the game will use Steam recommendations, which will make the game way more expensive in Polish currency than in Euro (with $40 base price, the difference will be more noticeable than with cheaper games). Usually, Polish gaming media are very positive when games are released with manually adjusted prices, and quite the opposite, when the Polish price is higher than in Euro (especially that we often talk to some of the journalists on #PolishOurPrices discord server before they write the articles).

As #PolishOurPrices community, we have an automated system to compare regional prices for Poland with prices in Euro, and we add them to a Steam curator, based on the result, so 2 of your games with positive reviews, and 3 of them with negative reviews (the reviews get updated when our system detects base price changes).

Manually adjusted prices:

- Thunder Tier One

EU: €19.99 (83,84 zł), PL: 71,99 zł (-11,85 zł, -14,13%), EUR/PLN = 4.1945 (20/03/25 00:06)

- DinkumEU: €16.79 (70,42 zł), PL: 71,99 zł (+1,57 zł, +2,23%), EUR/PLN = 4.1945 (20/03/25 00:06)

Automated Steam recommendations:

- The Callisto ProtocolEU: €58.99 (247,43 zł), PL: 274,99 zł (+27,56 zł, +11,14%), EUR/PLN = 4.1945 (20/03/25 00:06)

- MoonbreakerEU: €29.99 (125,79 zł), PL: 138,99 zł (+13,20 zł, +10,49%), EUR/PLN = 4.1945 (20/03/25 00:06)

- [REDACTED]EU: €24.50 (102,76 zł), PL: 114,99 zł (+12,23 zł, +11,90%), EUR/PLN = 4.1945 (20/03/25 00:06)

I hope you'll consider manual adjustment of inZOI regional price for Poland before the release. I'd also like to encourage you to adjust prices for your already released games to prices lower or similar to these in Euro (lowering regional price can happen even during sales, as only price increases cause 28 days cooldown for discounts - you can check price history in Polish currency on steamdb for games like Reentry - A Space Flight Simulator - which lowered their price for Poland during currently ending Steam Spring Sale, and Evochron Legacy SE - which did the same while being on sale in September 2024).

It looks better if you round the price down (in case of [REDACTED} it could mean, for example, 99PLN or 99.99PLN), especially that Polish currency gets stronger - that's why we also have an offset, so when the currency exchange rates fluctuate, we still consider prices slightly higher than in Euro as positive reviews, especially if they were lower than prices in Euro before the fluctuations.

As mentioned in the forwarded conversation with inZOI support, Polish people have 33% lower amount of disposable income than the average in Europe, so some developers lower the regional prices even more, but we ask to at least make them equal to the prices in Euro, because it really hurts sales in Poland through direct channels, and I really want inZOI to succeed and finally show your competition how it's done (especially that I know a lot of people who spend way too much money on countless DLCs for the game that's a direct competition to inZOI).

Thank you in advance for looking into this issue, and I hope you'll make a lot of Polish gamers very happy :)

Sincerely,(podpis)

Kondiq
Gramowicz
22/03/2025 17:57
W powyższym formatowanie się zupełnie rozjechało po przeklejeniu, ale trudno. Tu trochę poprawię:

Odpisali tak:

​Hello Creator!​ ​Thank you for reaching out and providing detailed feedback about regional pricing in Poland. We truly appreciate your input and understand your concerns regarding the pricing due to the exchange rate applied by Steam.​ ​While we don’t have direct control over Steam’s pricing model, we’re aware of the #PolishOurPrices movement and the impact it’s had on other games. We encourage you to continue supporting this cause—it’s always good when the community speaks up for fairer pricing.​ ​Thanks again for bringing this to our attention, and please don’t hesitate to reach out if you have any further suggestions or questions. We are committed to improving the experience for all of our players!​ ​Sincerely,​inZOI Support​--------------------------------------------​Every life becomes a story. InZOI




Trwa Wczytywanie