Święto niezależnych twórców gier wideo dobiegło końca.
W czwartkowy wieczór, osiemnastego grudnia, odbyła się druga odsłona uroczystości Indie Game Awards, podczas której ogłoszono zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Gala skupiła się na uhonorowaniu różnorodnych osiągnięć, od innowacyjności po projektowanie samej rozgrywki czy umiejętne zarządzanie społecznością. Absolutnym triumfatorem wieczoru i zdobywcą prestiżowego tytułu Gry Roku została produkcja pod tytułem Clair Obscur: Expedition 33, za którą odpowiada studio Sandfall Interactive.
The Indie Game Awards 2025
The Indie Game Awards 2025 – zwycięzcy
W obszarze nowatorskich rozwiązań największe uznanie zyskała gra Blue Prince od deweloperów z Dogubomb. Za najbardziej dopracowaną mechanikę oraz projekt samej rozgrywki nagrodzono tytuł BallxPit, stworzony przez Kenny’ego Suna. Aspekt wizualny przyniósł wygraną grze 30 Birds, będącej dziełem RAM RAM Games oraz Business Goose Studios, natomiast za sferę dźwiękową nagrodzono Rift of the NecroDancer.
W kategorii skupionej na scenariuszu i sposobie prowadzenia historii zwyciężyło Citizen Sleeper 2: Starward Vector od studia Jump Over the Age. Największy wpływ na emocje odbiorców wywarła natomiast produkcja and Roger, przygotowana przez zespół TearyHand Studio. Poniżej przedstawiamy wszystkich zwycięzców w poszczególnych kategoriach:
Game of the Year
Absolum – Dotemu, Guard Crush Games, Supamonks
and Roger – TearyHand Studio
Blue Prince – Dogubomb
Citizen Sleeper 2: Starward Vector – Jump Over the Age
Rozumiem debatę czy E33 rzeczywiście jest indykiem(moim zdaniem raczej tak), ale jeśli organizatorzy dopuścili ją do udziału, to nie rozumiem czemu została nominowana tylko w kategorii GOTY, a nie została nominowana za muzykę.
Silverburg
Gramowicz
Dzisiaj 10:01
Ale jaja, jak widać nawet oficjalna scena indie uznała, że bogatemu wszystko wolno.