GTA 6 niczym mroczny thriller? Fabuła gry była aż trzykrotnie zmieniana, zanim przybrała ostateczny kształt

Jakub Piwoński
2025/06/17 08:00
0
0

To była pierwotnie zupełnia inna gra.

Według niepotwierdzonych doniesień, fabuła gry Grand Theft Auto 6 była kilkukrotnie przepisywana, a trzy różne wersje scenariusza zostały rzekomo odrzucone przez wydawcę, Take-Two Interactive. To właśnie frustracja związana z ciągłym przebudowywaniem projektu miała skłonić współzałożyciela Rockstar Games, Dana Housera, do odejścia ze studia.

GTA 6
GTA 6

GTA 6 było pierwotnie zupełnie innym projektem. Przynajmniej fabularnie

Jak podaje użytkownik Fravilys na platformie Medium, pierwsza wersja fabuły miała być mrocznym thrillerem detektywistycznym z udziałem trójki bohaterów. Projekt rozwijano do końca 2016 roku, jednak został uznany za „zbyt mroczny” i niespełniający oczekiwań wydawcy.

GramTV przedstawia:

Druga wersja koncentrowała się na duecie: policjantce oraz szalonym przemytniku narkotyków, przypominającym Trevora z GTA V. Ten koncept również został porzucony, podobnie jak trzecia wersja, której głównym bohaterem był były żołnierz i ex-więzień wplątany w przestępczy świat. Ostatnia z odrzuconych wersji miała zostać anulowana w marcu 2019 roku, co miało zbiec się z tymczasowym odejściem Housera z firmy i jego późniejszą rezygnacją ze stanowiska wiceprezesa ds. kreatywnych.

Choć informacje nie są oficjalnie potwierdzone i należy traktować je z ostrożnością, rzucają one ciekawe światło na burzliwy proces produkcji jednej z najbardziej oczekiwanych gier dekady. Ostateczna wersja GTA 6, której premiera planowana jest na 2026 rok, ma koncentrować się na dwójce bohaterów – w tym Latynosce o imieniu Lucia – i być największym projektem w historii Rockstar. Dowiedzcie się także, pod jakiem względem GTA 6 ma bardziej przypominać Red Dead Redemption niż GTA 5.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!