Niedawno miała miejsce premiera Grounded 2 we wczesnym dostępie. Gra spotkała się z pozytywnym odbiorem, przyciągając też tłumy na platformie Steam. Teraz poznaliśmy plany Obsidian Entertainment na rozwój produkcji. Deweloperzy udostępnili bowiem szczegółową mapę drogową.
Grounded 2
Obsidian ujawnia ambitną mapę rozwoju Grounded 2
Mapa drogowa Grounded 2 obejmuje okres mniej więcej pierwszego roku wczesnego dostępu, aż do lata 2026 roku. Każda zaplanowana aktualizacja ma być znacząca, wprowadzając nowe obszary, ulepszenia, funkcje oraz wiele nowych broni, zestawów pancerzy i opcji budowania baz.
Pierwszy patch, Fall Update, ukaże się jesienią i wprowadzi nowego bossa, bronie i pancerze, a także poprawi funkcjonalność Hotpouch na pojazdach Buggy oraz wprowadzi siatkę budowlaną i inne ulepszenia jakości życia. Gracze doczekają się również tekstu w grze w języku japońskim i brazylijskim portugalskim.
GramTV przedstawia:
Kolejnym dużym krokiem będzie Winter Update, planowany na przełom 2025 i 2026 roku. Wprowadzi nowy obszar parku, którego nazwa jest na razie ukryta. Co istotne dla użytkowników przenośnych konsol, gra otrzyma weryfikację dla Steam Decka oraz kompatybilność z ROG Ally. Pojawią się również PlayGrounds, czyli tryb kreatywny do projektowania poziomów.
Lato 2026 roku przyniesie Summer Update, który będzie silnie skoncentrowany na elementach wodnych. Nie zabraknie „pływania 2.0”, wodnego sprzętu, pojazdów i istot. Możliwe będzie też budowanie wodnych baz.
Plany na przyszłość gry, wykraczające poza lato 2026 roku, są równie ambitne i obejmują kolejne ulepszenia, nowości i wsparcie tekstowe dla kolejnych języków, w tym dla języka polskiego. Przypomnijmy, że Grounded 2 zadebiutowało we wczesnym dostępie 29 lipca 2025 roku. Gra jest dostępna na PC i Xbox Series X/S.
Naprawdę jestem ciekaw jak sequel wypada na tle "nowego Obsidiana". Jedynka to jeden z fajniejszych base builderów.
Jak ktoś z Was weźmie się za programowanie gier i będziecie chcieli zrobić typowy crafting & survival to pamiętajcie o jednym. Zawsze pozwalajcie graczowi budować z użyciem lokalnych kontenerów.
Można to zrobić na 2 sposoby. Albo kontener który jest pobliżu. Albo Dodajecie jakieś AI NPC które doniosą materiały jak to zawsze bywało w grach gdzie NPC budowali coś. Np. RTS-y. Niektóre budują automatycznie ze storage a niektóre mają całą sekwencję gdzie najpierw dowozi się materiały na budowę a później następuje budowa.
Wyciąganie gratów w dokładniej ilości kiedy trzeba z różnych kontenerów nigdy nie jest fajne. Zwłaszcza jak gra utrudnia i np nie pozwala sobie zawiesić w UI informacji co i ile potrzebujemy.
Oczywiście jest jeszcze kolejna opcja czyli pełna automatyka. Jak w Satisfactory. Gdzie robisz sieć maszyn które konstruują. Wtedy to maszyny dostarczaja co trzeba.