Deweloperzy niedawno ogłosili, że rozpoczynają nową serię zatytułowaną „Making Of”, w której poznamy kulisy powstawania Gothic Remake. Pierwszy odcinek miniserialu został już udostępniony na oficjalnym kanale THQ Nordic, w którym podjęto temat esencji Gothica, czyli czym w zasadzie stała się popularna seria Piranha Bytes i jak Alkimia Interactive sprawiła, aby ich produkcji zadowoliła rzeszę oddanych fanów, jednocześnie zdobywając zupełnie nowych odbiorców.

Gothic Remake – zapowiedź dema i pierwszy odcinek Making Of
Reżyser artystyczny Daniel Candill przyznał, że od samego początku studio wyszło z założenia, że należy z szacunkiem podejść do wizji oryginalnej gry, która została dogłębnie przestudiowana, aby deweloperzy mogli ją zrozumieć i oprzeć na tym produkcję remake’u. Jednak dla każdego z twórców Gothic stał się czymś innym i reżyser gry, Reinhard Pollice, stwierdził, że w produkcji Piranha Bytes najważniejsza jest interakcja z otoczeniem i poczucie otwartego, prawdziwie żyjącego świata. Dodał, że była to pierwsza symulacja życia, w której gracz nie był w samym jej centrum, a przynajmniej na początku swojej przygody.