Elden Ring: Tarnished Edition, zapowiadany jako jedna z największych premier na Nintendo Switch 2, pojawił się na tegorocznym Gamescomie, ale doniesienia z targów nie napawają optymizmem. Jak informuje Nintendo Life, które jako jedno z nielicznych wypróbowało grę,tytuł ma poważne problemy z wydajnością, a Bandai Namco nie zezwoliło dziennikarzom na nagrywanie rozgrywki.
Elden Ring
Elden Ring na Switch 2 nie zachwyca?
Elden Ring, uznawany za jedno z najważniejszych RPG ostatnich lat i arcydzieło FromSoftware, budzi ogromne oczekiwania wobec wersji na Nintendo Switch 2, która ma umożliwić przenośną rozgrywkę w tytuł tak kultowy i wymagający. Wcześniej informowaliśmy oczekiwaniach względem gry, która zbliża się wielkimi krokami.
Choć Switch 2 poradził sobie m.in. z Cyberpunkiem 2077, port od FromSoftware działa znacznie gorzej. Felix Sanchez z Nintendo Life określił doświadczenie jako „okropne”, porównując je do grania w starą Ocarina of Time z klatkowaniem na poziomie 20 FPS, a czasem nawet 15 FPS.
GramTV przedstawia:
Rozumiem, dlaczego nie chcą, żebyście to widzieli – to było naprawdę złe – podkreślił Sanchez
Co gorsza, problemy z płynnością występowały nie tylko w otwartych przestrzeniach, ale nawet w mniejszych lokacjach, takich jak jaskinie czy pokoje z kilkoma przeciwnikami. Słaba optymalizacja dziwi, zwłaszcza że Elden Ring w oryginalnej wersji zebrał znakomite recenzje, a studio FromSoftware miało sporo czasu na dopracowanie konwersji. Na razie nie wiadomo, czy Tarnished Edition doczeka się poprawek przed premierą. Warto jednak poczekać na oficjalne recenzje tej wersji gry.
"a studio FromSoftware miało sporo czasu na dopracowanie konwersji."
No właśnie nie wiadomo do końca, bo czytałem gdzieś że Nintendo dosyć późno wysłało devkity Switch 2. Ta biblioteka gier na Switch 2 też nie jest jakaś ogromna, patrząc na relacje z Gamescom wydawało mi się że sporo większych gier nawet nie miało wzmianki o Switch 2.
PS: Tarnished to w wolnym tłumaczeniu "zmatowiały, zszargany, splamiony" xD