Duża aktualizacja Doom: The Dark Ages. Ripatorium 2.0 i dziesiątki poprawek

Mikołaj Berlik
2025/11/19 15:00
0
0

Najnowszy patch zmienia funkcjonowanie Ripatorium i poprawia wiele mechanik walki.

id Software udostępniło Title Update 3 dla Doom: The Dark Ages – największą dotąd aktualizację, która zmienia działanie Ripatorium i poprawia wiele elementów związanych z walką. Patch wprowadza nowe opcje personalizacji oraz znacząco przebudowuje sposób, w jaki funkcjonują starcia w tym trybie.

Doom: The Dark Ages

Doom: The Dark Ages – co zmienia Ripatorium 2.0 i najnowszy patch

Najważniejszą nowością jest Ripatorium 2.0, które oferuje dodatkowe presety starć, głębszą konfigurację oraz możliwość dzielenia się własnymi zestawami potyczek za pomocą Passcode’ów. Tryb jest teraz rundowy – gracze mogą wskazać zestaw przeciwników dla maksymalnie pięciu rund, z nawet dziesięcioma falami odrodzeń w każdej. Dodano też nową muzykę, ikonę nad ostatnimi wrogami w rundzie oraz poprawiono wszystkie areny, wprowadzając dodatkowe przeszkody ograniczające linie strzału.

Aktualizacja to również liczne poprawki walki. Naprawiono m.in. błąd, przez który tarcza Cacodemona blokowała ataki po zniknięciu, oraz problem z przenikaniem przez ściany przy Glory Strike na Komodo. Zaktualizowano efekty gore, zwiększając ich częstotliwość, a reakcje ragdolli przeciwników dopasowano tak, by ataki wręcz i Shield Charge były bardziej wyraziste.

GramTV przedstawia:

Patch 3 usuwa też kilka irytujących błędów. Pierwsze trafienie po checkpointach teraz poprawnie redukuje obrażenia, Atlan nie aktywuje już Brink of Death po udanym Perfect Dodge’u, a opancerzeni wrogowie odpowiednio reagują na zniszczenie pancerza. Naprawiono także problem z lekkim przechyłem kamery po przerwaniu serii Combat Shotguna blokiem tarczy.

Aktualizacja jest dostępna już teraz, a Steam pobierze ją automatycznie przy następnym uruchomieniu.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!