Ubisoft wprowadza system wiedzy i ograniczonego postępu – gracze będą musieli dokonywać trudnych wyborów.
Ubisoft ujawnił kolejne szczegóły dotyczące Anno 117: Pax Romana. Nowy system odkryć, oparty na gromadzeniu wiedzy, ma znacząco zmienić sposób, w jaki gracze rozwijają swoje miasta i społeczeństwa. Jak zapewniają twórcy, zmiany wynikają z doświadczeń zdobytych przy projektowaniu Anno 1800.
Anno 117: Pax Romana
Anno 117: Pax Romana – nowy system odkryć
Główną nowością w systemie postępu ma być drzewko odkryć, podzielone na trzy kategorie: ekonomię, obywateli i wojsko. Zamiast liniowego rozwoju opartego na poziomach mieszkańców, gracze Anno 117: Pax Romana będą zdobywać punkty wiedzy, które pozwolą im odblokować wybrane technologie. Zasobów nie starczy jednak na wszystko – twórcy celowo ograniczają liczbę możliwych odkryć, aby każda decyzja była istotna.
Wiedza stanie się jednym z ośmiu atrybutów w Anno 117: Pax Romana. Generować ją będzie można m.in. dzięki Grammaticusowi (instytucji edukacyjnej dla Plebejuszy) i luksusowym tabliczkom do pisania dla Ekwitów. Co ciekawe, niektóre dobra, jak na przykład wino, będą miały zarówno pozytywne, jak i negatywne efekty. Twórcy podkreślają, że nowy system zmusi graczy do strategicznego planowania rozwoju.
GramTV przedstawia:
Nowa mechanika ma też uporządkować dostęp do funkcji gry. Zamiast odblokowywać budynki automatycznie, gracze będą świadomie wybierać, co chcą rozwijać – na przykład naprawczy dźwig nie pojawi się „przy okazji”, ale dopiero po podjęciu konkretnej decyzji.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!