Donkey Kong Bananza miało trafić na Switcha 1. Twórcy ujawniają kulisy zmiany planów

Patrycja Pietrowska
2025/07/10 20:00
0
0

Wkrótce premiera gry od Nintendo.

Niedawno Nintendo podzieliło się gameplay trailerem Donkey Kong Bananza. Platformówka już za moment trafi w ręce posiadaczy Nintendo Switch 2. Teraz twórcy przekazali natomiast, że projekt rozwijano początkowo z myślą o pierwszym Switchu.

Donkey Kong Bananza
Donkey Kong Bananza

Dlaczego Donkey Kong Bananza nie trafi na pierwszego Switcha?

Rozwój Donkey Kong Bananza, początkowo na pierwszej generacji Nintendo Switch, został przeniesiony na nowszy system. Decyzję podjęto z uwagi na ograniczenia techniczne poprzedniej konsoli, które blokowały pełną wizję twórców. Gra, skupiona na technologii wokselowej i zaawansowanej destrukcji, wymagała wydajniejszego sprzętu.

Ta gra pierwotnie rozpoczęła swój cykl produkcyjny na pierwszym Nintendo Switch i wtedy korzystaliśmy z technologii wokselowej, rozważając różne pomysły na jej zastosowanie. Ale gdy dowiedzieliśmy się o pracach nad Nintendo Switch 2, zrozumieliśmy, że najlepsze wykorzystanie tych pomysłów i technologii będzie możliwe właśnie na tej nowej konsoli.

Producent Kenta Motokura ujawnił, że choć początkowe prace z wokselami trwały na Switch 1, to Switch 2 zapewnił optymalną implementację pomysłów. Reżyser Kazuya Takahashi podkreślił, że Switch 2 umożliwił płynniejszą interakcję ze zniszczalnym środowiskiem.

Wcześniej mówiłem o znaczeniu ciągłości destrukcji – to coś, co mogliśmy rozwinąć i zapewnić dłuższe, bardziej płynne doświadczenie rozgrywki właśnie dzięki możliwościom Nintendo Switch 2. Nowy sprzęt pozwolił nam stworzyć niezwykle zróżnicowane materiały i wprowadzić zmiany w otoczeniu na dużą skalę.

A ponieważ destrukcja stanowi kluczowy element rozgrywki, bardzo zależało nam na zachowaniu tego momentu, w którym gracz patrzy na fragment terenu i zastanawia się: czy mogę to zniszczyć? – to bardzo istotny moment zaskoczenia, który wywołuje silny efekt. I właśnie na Switchu 2 udało się to najlepiej zrealizować.

GramTV przedstawia:

Takahashi wskazał też na nowe funkcje konsoli, które zainspirowały deweloperów. Przykładem jest sterowanie myszą.

Ale tak naprawdę nie chodziło tylko o moc obliczeniową Switcha 2, która dała nam nowe możliwości. Samo urządzenie oferuje też funkcje, takie jak obsługa myszy – można jej używać w trybie kooperacji, na przykład do sterowania głosem Pauline albo w trybie DK Artist, w którym rzeźbi się duże struktury wokselowe.

Na koniec przypomnijmy, że Donkey Kong Bananza zadebiutuje już 17 lipca 2025 roku. Gra zmierza na Nintendo Switch 2.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!