DLC do Kingdom Come: Deliverance 2 już dostępne. Dziedzictwo kuźni i aktualizacja 1.4

Patrycja Pietrowska
2025/09/09 17:20
2
0

Nowa przygoda w Kingdom Come: Deliverance 2.

Miłośnicy Kingdom Come: Deliverance 2 mogą zacierać ręce. Dziś premiera rozszerzenia fabularnego do gry, zatytułowanego „Dziedzictwo kuźni”. Równocześnie z debiutem DLC, udostępniona została również darmowa aktualizacja 1.4, wprowadzająca liczne ulepszenia jakości rozgrywki, rozbudowany tryb fotograficzny oraz adaptacyjny interfejs użytkownika.

Kingdom Come: Deliverance 2 – Dziedzictwo kuźni
Kingdom Come: Deliverance 2 – Dziedzictwo kuźni

Kingdom Come: Deliverance 2 z nowym dodatkiem. Dziedzictwo kuźni to aż 15 godzin przygody

Centralnym punktem nowej przygody jest przejęcie przez Henryka legendarnej, choć obecnie opuszczonej kuźnię. Miejsce to ma dla niego szczególne znaczenie – właśnie tutaj jego przybrany ojciec, Martin, niegdyś szlifował swoje umiejętności jako uczeń.

Teraz to na Henryku spoczywa odpowiedzialność kontynuowania tego dziedzictwa. Jego zadaniem jest odbudowa kuźni, przywrócenie jej dawnej świetności, zdobycie uznania w społeczności oraz, co najważniejsze, ponowne zjednoczenie dawnych współpracowników Martina. Ich umiejętności i historie są bowiem kluczowe dla pomyślnego ukończenia prac nad zegarem astronomicznym.

GramTV przedstawia:

Dodatek oferuje graczom około piętnastu godzin nowej zawartości. Kuźnia stanowi również dla graczy prawdziwy dom w Kutnej Horze. Fani Kingdom Come: Deliverance 2 mają do dyspozycji ponad sto milionów kombinacji, aby spersonalizować wygląd zewnętrzny budynku, swoje prywatne kwatery oraz dziedziniec. Wprowadzone meble i inne ulepszenia przestrzeni nie tylko wpływają na estetykę, ale także przynoszą wymierne korzyści w rozgrywce, oferując wzmocnienia i usprawnienia.

Przypomnijmy, że Dziedzictwo kuźni jest częścią Kingdom Come: Deliverance 2 Gold Edition oraz Przepustki Sezonowej.

Komentarze
2
koNraDM4
Gramowicz
12/09/2025 00:30
dariuszp napisał:

Co wiele gier zaniedbuje. Np w CP mogę kupić Apartament ale mało co mogę w nim zmieniać.

Chyba tylko w pierwszym, naszym głównym apartamencie możemy zmienić styl nie? Te które dodali do kupienia w aktualizacji są chyba nie do customizacji.

W ogóle spoko klimat mają te opcjonalne apartamenty i mają kilka feature'ów których nie ma nasze główne mieszkanie ale właśnie to w naszym pierwszym pojawiają się wszystkie znajdźki i zwierzaki. 

Liczę, że twórcy w drugiej części dodadzą solidną customizację mieszkania lub nawet kilku mieszkań - lubię wydawać pieniądze, których w grach AAA zawsze mamy za dużo bo twórcy liczą, że to będzie strzał endorfin ale zapominają, że bez możliwości wydania to pieniądze stają się jedynie statystyką naszego progresu.

Szczególnie, że w CP2077 w podstawce po za autami, mieszkaniami i wszczepami (a tych i tak sporo znajdujemy) to nie ma za wiele do wydawania. Na broń i amunicję się nie opłaca bo jest crafting, a wielu graczy myślę, że i tak lata z ikonicznym sprzętem. Są jeszcze ubrania ale w grze niewiele jest okazji do podziwiania naszego herosa więc nie ma aż takiej zachęty do odwiedzania sklepów, szczególnie od czasu kiedy w aktualizacji usunięto staty ciuchom i przeniesiono je na perki i wszczepy (dobre pod robienie buildów ale ciuchy straciły na znaczeniu).

Phantom Liberty trochę to rozwinął bo mamy kilka przedmiotów trwale podbijających staty do kupienia ale generalnie to chyba już problem wielu gier z systemami looter shootera, że sklepy są do sprzedawania sprzętu zagrabionego ale w nich samych kupowanie mija się z celem bo zaraz z przeciwnika wyleci coś lepszego. Pod tym względem lubię gry pokroju Gothica - chcesz ten fajny miecz co ma gość? Kup go od kupca (czasem jest opcja craftingu) lub dokop gościowi, a jeśli chcesz fajny i unikatowy miecz, który jest w jakiejś świątyni w lesie, no to musisz iść do tej świątyni i go zdobyć bo nie wypadnie z byle gangusa. Dlatego system ikonicznych broni w CP trochę ratuje grę w moich oczach - są do zdobycia w konkretny sposób, są unikatowe i często nawet jeśli przypominają modele z gry to mają podkręcone staty, jakiś pasyw lub nawet aktyw jak rewolwer Silverhanda, a do tego bardzo często wyglądają kozacko (co by nie mówić, czasem mam wrażenie że twórcy zapomnieli, że gracze lubią też fajne bronie a nie tylko te sensowne).

No ale wracając do KCD2 to świetne, że jest sporo opcji customizacji i nowe miejsca gdzie przewalę swoją fortunę i to w słusznym celu :D

dariuszp
Gramowicz
10/09/2025 12:28

Specjalnie zagrałem trzeci raz i zapisałem zaraz po wylądowaniu na drugiej mapie. Mogłem wczoraj zagrać i przy okazji zobaczyć jak to będzie wyglądać jeżeli nie jesteśmy w endgame. 

Ogólnie fajnie. Bo lokacja naprawdę pomaga. Mamy fast travel zaraz przed nią. Mamy np miejsce by wyprać ubrania. Mamy skrzynkę, pokój, kuźnię.

Ale nic nie przebije skrzynki gdzie mogę wsadzić cały loot który zostanie powoli sprzedany. Genialne jeżeli nie potrzebujemy natychmiast gotówki. 

Też podoba mi się to że prestiż lokacji jest uzależniony od aktywności. Bo w trakcie grania mogę zmieniać wygląd mojej kuźni. 

Też łóżka mnie rozśmieszyły. Np. jedno wygląda jak narzędzie tortur. W opisie jest że jest niewygodne. Poprawiamy nasza reputacje jeżeli w nim śpimy. 

Też podoba mi się to że na każdym poziomie jest kilka wariantów wszystkiego. A opcji ogólnie jest naprawdę dużo. Dzięki temu mogę dopasować styl i kolory tak że miejsce mi się podoba.

Co wiele gier zaniedbuje. Np w CP mogę kupić Apartament ale mało co mogę w nim zmieniać.