„Tym razem naprawdę chciałem właściwie uwzględnić upływ czasu w otwartym świecie”, mówi Kojima.
Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że Death Stranding 2 osiągnęło już złoty status. To oznacza, że gra jest gotowa do premiery. Nadchodząca kontynuacja od Kojima Productions wprowadzi nowy element – w pełni funkcjonalny cykl dobowy. Hideo Kojima w rozmowie z IGN rzucił więcej światła na system oświetlenia oraz wyzwania z nim związane.
Death Stranding 2: On the Beach
Cykl dobowy w Death Stranding 2
Kojima wyjaśnił, że jego pragnieniem było „właściwe uwzględnienie upływu czasu w otwartym świecie” gry. Według niego możliwość obserwowania wirtualnego nieba podczas wschodów i zachodów słońca jest czymś, czego nie dało się zrealizować w oryginale. Przyznał, że częściowo wynikało to z „powodów związanych z silnikiem”, który napędzał pierwszą część.
Zrobiliśmy to już w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, ale tym razem naprawdę chciałem właściwie uwzględnić upływ czasu w otwartym świecie. Patrzenie w niebo, gdy wschodzi i zachodzi słońce, to coś, czego nie dało się zrobić w pierwszej części — częściowo z powodów związanych z silnikiem — ale w kontynuacji zostało to dodane.
Kojima zdradził, że początkowo sceny rozgrywające się nocą były „zdecydowanie” zbyt ciemne, co wymusiło „wiele” zmian w oświetleniu. Światło w przerywnikach filmowych również ulega zmianie w zależności od pory dnia, co dodatkowo komplikowało proces tworzenia.
Oświetlenie w przerywnikach filmowych również zmienia się w zależności od pory dnia. Nie było łatwo stworzyć grę, która to uwzględnia.
Są momenty, kiedy chciałbym zastosować filmowe światło z tyłu w konkretnych scenach, ale to gra, nie film. To, co widzisz, zależy od gracza. Osobiście wolałbym, żebyście niektóre sceny przerywnikowe zobaczyli nocą, ale jeśli obejrzycie je o innej porze — też w porządku
GramTV przedstawia:
Dodanie cyklu dnia i nocy nie sprowadza się wyłącznie do aspektów wizualnych, choć reżyser zaznacza, że wpływa on na ogólne piękno eksploracji. Ma on również realne konsekwencje dla rozgrywki. Na przykład, przemieszczanie się niezauważonym jest łatwiejsze po zmroku. Jednocześnie jednak mniejsza widoczność w nocy może stanowić dodatkowe utrudnienie podczas nawigowania w trudnym terenie.
Na szczęście dla graczy, którzy wolą unikać nocnych eskapad, twórcy przygotowali rozwiązanie. Zainteresowani będą mogli wrócić do Prywatnego Pokoju i położyć się spać, aby poczekać na nadejście poranka, zanim ponownie wyruszą w drogę.
Na koniec przypomnijmy, że Death Stranding 2 zadebiutuje 26 czerwca 2025 roku. Gra zmierza na PlayStation 5.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!