Kojima o Death Stranding 2: „Przyjmujesz perspektywę rodzica”.
Zbliżamy się do premiery Death Stranding 2: On the Beach, zaplanowanej na 26 czerwca 2025 roku. Hideo Kojima, reżyser gry, w ostatnich wypowiedziach zdradza coraz więcej szczegółów dotyczących nadchodzącej produkcji. W wywiadzie dla magazynu Edge Kojima poruszył temat przewodnich motywów sequela i porównał je do swoich wcześniejszych prac.
Death Stranding 2: On the Beach
Death Stranding 2 pogłębia temat ojcostwa
Według Kojimy, motywy rodzicielstwa obecne w części gier z serii Metal Gear wynikały z doświadczenia utraty własnego ojca. Deweloper wskazuje jednak, że Death Stranding, choć również porusza temat ojcostwa, prezentuje go z innej perspektywy – gracz wciela się w rolę rodzica, a nie dziecka.
Utrata ojca była jednym z głównych motywów serii Metal Gear. Te gry poruszały temat przekraczania rodziców, wychodzenia poza ich cień. Death Stranding spogląda w przeciwnym kierunku – przyjmujesz perspektywę rodzica, patrzącego w stronę dziecka.
GramTV przedstawia:
Kojima kontynuuje, mówiąc o ewolucji motywu w sequelu: „Myślisz, że wiesz wszystko o swoim synu, ale są rzeczy, których nie wiesz”.
W pierwszym Death Stranding Sam podróżuje razem z Lou, ale nie zastanawia się zbyt głęboko, kim właściwie jest Lou. W kontynuacji to się zmienia. To trochę jak w przypadku rodzica adopcyjnego, który może nie znać wszystkich szczegółów dotyczących swojego dziecka. Może mieć pytania. Właśnie takie emocje chciałem wywołać.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!