Deweloper będzie współpracował ze scenarzystą, który jakiś czas temu rozstał się z Quantic Dream.
Chris Avellone, uznany scenarzysta i projektant gier RPG, powraca do pracy w branży po kontrowersjach, które na kilka lat odsunęły go od dużych projektów. Twórca Planescape: Torment i Fallout: New Vegas dołączył do Republic Games, nowego studia założonego w 2024 roku przez byłego głównego scenarzystę Quantic Dream, Adama Williamsa.
Chris Avellone
Chris Avellone tworzy nowe mroczne fantasy RPG wraz z byłym scenarzystą Quantic Dream
Chris był na szczycie naszej listy osób, z którymi chcieliśmy współpracować. Napisał, stworzył i zaprojektował jedne z najlepszych RPG-ów w historii. To mistrz interaktywnego opowiadania historii – napisał Williams na LinkedIn.
Williams podkreślił, że nowy projekt Republic Games będzie próbą odtworzenia klimatu klasycznej epoki złotej gier RPG.
Chris stał na czele złotej ery RPG. Tworzymy mroczną opowieść fantasy z wciągającą rozgrywką i bogatą, interaktywną narracją, która ma na celu przywrócić tamtą magię i wynieść ją na wyższy poziom – dodał Williams.
Pierwsza gra studia nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana, ale w rozmowie z Eurogamerem Williams zdradził, że będzie to klasyczny RPG z rozbudowaną fabułą i systemem wyborów.
Nasza gra przedstawi świat rządzony przez totalitarny reżim tłumiący rebelię. Gracz będzie mógł opowiedzieć się po różnych stronach konfliktu, kreując własnego bohatera lub antybohatera.
W historii pojawią się elementy proroctwa i nadprzyrodzonych zjawisk, które wyniosą przygodę gracza na poziom mitologii. Poza fabułą stawiamy również na klasyczną mechanikę RPG: walka, tworzenie postaci, towarzysze, romanse i wiele więcej.
GramTV przedstawia:
Avellone przyznał, że sam zgłosił chęć udziału w projekcie, kiedy usłyszał o wizji Williamsa.
Podzielił się ze mną założeniami i projektem gry, i od razu chciałem dołączyć do zespołu. Na szczęście był na to w pełni otwarty.
Uwielbiam zasady projektowe, które nakreślił, ale jeszcze bardziej podoba mi się sposób, w jaki konstruuje narrację. To wyjątkowa okazja i cieszę się, że mogę być częścią tego od samego początku.
Avellone ma na swoim koncie pracę przy takich tytułach jak Fallout 2, Planescape: Torment, Star Wars: Knights of the Old Republic II czy Alpha Protocol. Po odejściu z Obsidian Entertainment w 2015 roku pracował jako freelancer, jednak w 2020 roku jego kariera została zahamowana po oskarżeniach o niewłaściwe zachowanie seksualne.
W 2021 roku Avellone wniósł pozew o zniesławienie. Sprawa została rozstrzygnięta w 2023 roku, kiedy dwóch oskarżycieli oficjalnie wycofało zarzuty, a Avellone otrzymał siedmiocyfrowe odszkodowanie. Teraz powraca z nowym studiem i ambitnym projektem, który ma na celu przywrócenie chwały klasycznym RPG-om.
Różnica jest taka, że Avellone w różnych studiach udowodnił swój talent, a Benzie był wiele lat przywiązany w Rockstar.
Nie chodzi o talent tylko ogarnięcie developmentu. Mind Eye popłynęlo na tym że był to źle zarządzany projekt. Wyszedł za wcześnie, przechodził kilka zmian koncepcyjnych. Heh, pod koniec nawet zaczęli ściemniać że Rockstar rzekomo prowadzi wobec nich kampanie oczerniającą.
Część tych firm powstaje bo paru weteranów miało "wizje" tylko okazuje się że przez różne czynniki, czasem po prostu brak umiejętności zarządzania, ich projekty okazują się wydmuszkami. Oczywiście nie mówię, czasem też wychodzą takie perełki jak CO - Expedition 33.
koNraDM4
Gramowicz
30/06/2025 21:16
wolff01 napisał:
Bardziej patrze przez pryzmat takich projektów jak Minds Eye. Też były głośne nazwiska a po prostu nie dowieźli. Zresztą jest parę innych gier jak Stormgate które też były "niedogotowane" mimo dobrych chęci.
dariuszp napisał:
Mówimy tu o facecie z wizją. Tylko problem że trzeba takiemu człowiekowi zaufać i to zrealizować. Np. pracował przy Dying Light 2 i wspominając pierwsze prezentacje i informacje o współpracy - Dying Light 2 miało szansę być takim nowym New Vegas. Miało być wiele linii fabularnych w świecie z wyborami itp.
Różnica jest taka, że Avellone w różnych studiach udowodnił swój talent, a Benzie był wiele lat przywiązany w Rockstar.
wolff01
Gramowicz
30/06/2025 07:30
dariuszp napisał:
Mówimy tu o facecie z wizją. Tylko problem że trzeba takiemu człowiekowi zaufać i to zrealizować. Np. pracował przy Dying Light 2 i wspominając pierwsze prezentacje i informacje o współpracy - Dying Light 2 miało szansę być takim nowym New Vegas. Miało być wiele linii fabularnych w świecie z wyborami itp.
Bardziej patrze przez pryzmat takich projektów jak Minds Eye. Też były głośne nazwiska a po prostu nie dowieźli. Zresztą jest parę innych gier jak Stormgate które też były "niedogotowane" mimo dobrych chęci.