CD Projekt RED chce generacyjnego przełomu w Wiedźminie 4. Novigrad pomoże im to osiągnąć

Mikołaj Berlik
2025/06/21 09:00
3
0

Miasta mają być gęstsze, bardziej realistyczne i w pełni wykorzystać możliwości nowego sprzętu.

CD Projekt RED przygotowuje się do stworzenia kolejnego przełomu w serii Wiedźmin. Studio chce, aby różnica między Wiedźminem 3 a Wiedźminem 4 była widoczna nie tylko w grafice, ale też w technologii i szczegółowości świata. Pomóc w tym ma powrót do analizy Novigradu – największego miasta z poprzedniej odsłony.

Wiedźmin 4
Wiedźmin 4

Wiedźmin 4 – ogromne zmiany względem trzeciej odsłony

Jan Hermanowicz, menedżer produkcji inżynieryjnej, w rozmowie z GamesRadar przyznał, że zespół skupia się na pełnym wykorzystaniu możliwości PS5 i Xbox Series X/S. „Chcemy zrobić ten przeskok generacyjny dobrze” – mówi. Oznacza to nie tylko wyższą jakość grafiki, ale także gęstsze i bardziej immersyjne miasta, jakich nie dało się osiągnąć w 2015 roku.

W tym celu twórcy wrócili do Novigradu, analizując, co zrobiono dobrze, a czego nie udało się wtedy osiągnąć. „Nie wchodzimy w to po omacku” – podkreśla Hermanowicz. Nowy silnik, czyli Unreal Engine 5.6, pozwala m.in. na znacznie większe zagęszczenie NPC-ów i animacji. Przykład tego mogliśmy zobaczyć w technologicznym demie miasta Valdrest, gdzie setki postaci poruszały się po ulicach.

GramTV przedstawia:

W demie technologicznym CD Projekt RED pokazało m.in. wykorzystanie systemu Nanite Foliage i MetaHuman Creator. Julius Girbig, starszy animator techniczny, przyznał, że nowe narzędzia „odblokowały go jako artystę” i pozwalają tworzyć „setki postaci i ogromne światy”.

Wiedźmin 4 powstaje na PC, PS5 i Xbox Series X/S, ale nie ma jeszcze daty premiery.

Komentarze
3
spawnersiak
Gramowicz
22/06/2025 17:28

A no tak... Napier***ą NPC i git LOL. NoWA gEnERaCjA -.-

koNraDM4
Gramowicz
21/06/2025 18:31

Novigrad to w świecie książek było bodajże największe miasto albo jedno z największych (wspomniane jest, że w Kovir i Povys miasta onieśmielają bogactwem to może tamte będą większe) więc ciekawi mnie czy gdyby CDPR chciał pokazać Novigrad w 4 to czy by go jeszcze trochę nie powiększył.

dariuszp
Gramowicz
21/06/2025 14:09

Szczerze? Zatłoczone miasto mnie nie interesuje. Interesuje mnie interaktywne miasto. W Wiedźminie 1 jak padał deszcz to ludzie uciekali pod dach. Chce więcej takich smaczków. 

Kolejna rzecz której chce więcej - ludzi w terenie. Pracujących na polach czy podróżujących pomiędzy osadami. Którzy mają punkt startu i punkt końca. Którzy mogą chcieć obstawę. Którzy mają świadomość że świat jest pełen potworów. A nie że idzie sobie wieśniak drogą koło utopców i zostaje zabity bo nie ma świadomości że idzie w stronę utopców albo wilków. Wg mnie wieśniacy powinni w takim świecie częściej korzystać np. z wozów które są zamknięte tak żeby móc uciec albo się schować przynajmniej przed mniejszymi potworami. 

To jest moja bolączka z wieloma grami. Światy są martwe. 




Trwa Wczytywanie