Bethesda chce więcej „shadow dropów” po sukcesie Oblivion Remastered

Jakub Piwoński
2025/11/26 08:00
0
0

Pojawienie się gry miało zaskoczyć wszystkich i chyba się udało. Takich sytuacji będzie więcej?

Udana i niespodziewana premiera The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered może stać się początkiem nowej strategii wydawniczej Bethesdy. Dyrektor studia, Tom Mustaine, przyznał w rozmowie z GamesRadar+, że chętnie zobaczyłby więcej gier wypuszczanych w formie tzw. „shadow dropów” — czyli publikowanych tuż po ich oficjalnym ogłoszeniu.

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Bethesda znowu zastosuje “shadow drop”?

Oblivion Remastered trafiło na rynek 22 kwietnia 2025 roku, w dniu zapowiedzi. Mimo wcześniejszych przecieków, które odebrały nieco elementu zaskoczenia, posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę. Fani natychmiast rzucili się do gry, a w ciągu trzech miesięcy tytuł przyciągnął ponad dziewięć milionów graczy. Lata spekulacji wokół Skyrima oraz wyczekiwanego The Elder Scrolls VI podsyciły zainteresowanie remasterem bez konieczności klasycznej kampanii marketingowej.

GramTV przedstawia:

Mustaine podkreślił, że „wspaniale było mieć internet na jeden dzień” i właśnie dlatego uważa shadow drop za „bardzo cenną” strategię: pozwala ona dostarczyć graczom to, czego chcą — natychmiast po ogłoszeniu. Choć nie zdradził, jaka gra mogłaby być kolejną niespodzianką, ma nadzieję, że Oblivion Remastered nie będzie ostatnim takim przypadkiem.

Shadow dropy nie są jednak rozwiązaniem dla wszystkich. W przypadku wysokobudżetowych produkcji AAA, takich jak GTA 6, wydawcy zwykle potrzebują długiej kampanii zapowiedzi, by przyciągnąć inwestorów i zabezpieczyć finansowanie. Nie każda gra może też liczyć na tak rozpoznawalną markę jak The Elder Scrolls, co bez wątpienia pomogło Oblivion Remastered osiągnąć świetny wynik.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!