Otwarta beta Dune: Awakening miała pokazać, w jakim kierunku zmierza produkcja Funcom. Gracze tłumnie ruszyli na piaski Arrakis, ale nie wszyscy wrócili zadowoleni. Pomimo dobrych wyników liczbowych i pozytywnych opinii o systemie budowania, najwięcej emocji wzbudziły błędy oraz krytyka trybu PvP, który miał być jedną z głównych atrakcji testów.

Dune: Awakening – wrażenia społeczności po testach
W szczytowym momencie bety na serwerach Steama w Dune: Awakening grało blisko 38 tys. użytkowników, a Funcom zorganizował wydarzenie promujące PvP z udziałem streamerów. W praktyce gracze zobaczyli jednak niedopracowane starcia, problemy z balansem i uciążliwe błędy. Jeden z nich – tzw. „stunlock” – trafił nawet do najczęściej komentowanych klipów z testów. Twórcy przyznali, że część usterek została już usunięta w nowszym buildzie, ale nie zmienia to ogólnego odbioru systemu walki, który zdaniem wielu wymaga gruntownej przebudowy.