Battlefield 7 ze szczegółami kampanii. Twórcy inspirowali się głośnymi hitami

Radosław Krajewski
2025/05/14 11:00
0
0

Deweloperzy ujawnili swoje filmowe i serialowe inspiracje przy tworzeniu kampanii dla pojedynczego gracza w nowym Battlefieldzie.

Kolejna odsłona serii Battlefield powstaje nie tylko dla fanów wieloosobowych rozgrywek, ale również entuzjastów kampanii dla pojedynczego gracza. Gry wojenne od lat czerpią z kina i nie inaczej jest z Battlefieldem 7. Jednak tym razem inspiracje twórców mogą zaskoczyć nawet najbardziej zagorzałych fanów gatunku.

Battlefield
Battlefield

Battlefield 7 inspirowany najnowszymi hitami o wojnie, w tym filmem Civil War

Studio EA Motive, znane m.in. z udanego remake’u Dead Space z 2023 roku, bierze na warsztat wątki, które wykraczają poza typowe, militarne schematy. Twórcy w najnowszym wywiadzie przyznali, że są wielkimi fanami Special Ops: Lioness. Serial, oparty na prawdziwym programie CIA, przedstawia działania kobiecej jednostki operacyjnej na Bliskim Wschodzie

Jestem wielkim fanem Special Ops: Lioness. To bardziej intelektualna produkcja niż typowe macho-filmy wojenne o żołnierzach na pierwszej linii frontu - powiedział dyrektor kreatywny Roman Campos-Oriola.

Z kolei producent Philippe Ducharme wskazuje na zupełnie inną inspirację. Zespół zachwycony był również Civil War w reżyserii Alexa Garlanda z 2023 roku, który przedstawia relację dziennikarzy dokumentujących nową wojnę secesyjną w USA.

Bardzo podobał mi się Civil War. Niektóre elementy, które chcemy wprowadzić w grze, mają sporo wspólnego z tym filmem.

Campos-Oriola dodał, że w kampanii Battlfielda 7 interesuje ich motyw zwykłych, ale utalentowanych ludzi, którzy są postawieni w kryzysowych sytuacjach. Jego zdaniem tworzy to ciekawą dynamikę w relacjach między bohaterami.

Interesuje nas szczególnie motyw utalentowanych, ale zwyczajnych ludzi postawionych w nadzwyczajnych okolicznościach. To tworzy ciekawą dynamikę w relacjach między postaciami. Takie elementy chcemy uchwycić w trybie dla jednego gracza.

EA Motive planuje przenieść swoje doświadczenia z gier single-player do jednej z najważniejszych marek EA. Studio wcześniej stworzyło Star Wars: Squadrons oraz wspomniane Dead Space, które nie tylko pokazało ich możliwości, ale też scaliło zespół.

Dead Space pozwolił nam lepiej poznać nasze mocne strony i to, jak się uzupełniamy jako zespół – przyznał Campos-Oriola.

GramTV przedstawia:

Ducharme dodaje, że doświadczenia z pracy nad remake’iem pomogły także w projektowaniu kampanii Battlefielda.

Rozmawialiśmy wtedy dużo o krzywej napięcia. Jak przechodzić od momentu do momentu, utrzymywać gracza w napięciu i grać z jego oczekiwaniami. To zupełnie coś innego niż w Battlefieldzie, ale to podejście zabraliśmy ze sobą.

Kampania nowej gry ma łączyć narracyjne, spokojniejsze chwile z typowymi dla serii efektownymi strzelaninami.

Staramy się zrównoważyć wolniejsze, angażujące narracyjnie momenty z intensywną akcją, której gracze oczekują od Battlefielda - wytłumaczył Ducharme.

Battlefield 7 trafi na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Premiera gry planowana jest do marca 2026 roku. Obecnie gra znajduje się w fazie testów w ramach programu Battlefield Labs.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!