Do czasu premiery wyczekiwanej gry, pewnie jeszcze nie raz usłyszymy o Assassin's Creed Shadows. Niedawno spłynęła informacja, jakoby Yasuka nie był już planowany jako samuraj, a po prostu wojownik. Wcześniej zapowiedziano też, kiedy możemy spodziewać się pierwszych opinii o grze. Teraz Ubisoft zapowiedział, że nadchodząca gra zaoferuje nowy sposób eksploracji świata. Zainteresowani?

Assassin's Creed Shadows zaoferuje więcej swobody eksploracji
Assassin's Creed Shadows ma stawiać na większą swobodę graczy i ograniczając „prowadzenie za rękę” poprzez ikony na mapie. Zamiast zasypywać użytkowników znacznikami, gra zmusi do samodzielnego odkrywania miejsc i zdobywania informacji – zarówno od NPC-ów, jak i poprzez wysyłanie zwiadowców. Mapa początkowo ujawni jedynie ogólne nazwy regionów, a szczegóły będą pojawiać się w miarę eksploracji, nadając jej bardziej organiczny charakter. Jak pamiętamy, dotychczas poruszanie się w grach z serii było raczej ograniczone. Ma się to zatem zmienić.
GramTV przedstawia:
Duże zmiany dotkną również punktów widokowych i orła-towarzysza. Punkty synchronizacji nie będą już odkrywały licznych ikon, a jedynie kluczowe lokalizacje do oznaczenia na kompasie. Orzeł został zastąpiony mechaniką obserwacji, wymagającą znajdowania odpowiednich punktów obserwacyjnych. Nowością są także „kakurega” – bezpieczne domy, które oferują punkty szybkiej podróży i możliwość zarządzania ekwipunkiem, a także rekrutacji i uzupełniania zwiadowców.
Ale to nie koniec nowości. Gracze otrzymają dodatkowe narzędzia, takie jak Pathfinder, który pomoże odnaleźć najkrótszą drogę do celu w wymagającym terenie. Jak to wszystko razem zadziała, przekonamy się już wkrótce. Gra ukaże się 20 marca 2025 roku na Xbox Series X/S, PS5 i PC.