Warner Bros. położy nacisk na gry-usługi. Gracze zaczynają się niepokoić

Wincenty Wawrzyniak
2021/01/26 16:45
3
0

Jeśli wierzyć najnowszym doniesieniom, studio Warner Bros. Interactive Entertainment zamierza skupić się na tworzeniu tak zwanych gier-usług.

Jak podaje serwis Screen Rant, nadchodzące produkcje od studia Warner Bros. Games (Warner Bros. Interactive Entertainment) będą zawierały elementy tak zwanych gier-usług, co w dużym skrócie oznacza, że deweloperzy mają w planach długoletnie wspieranie swoich tytułów po premierze. Jeśli jednak przyjrzeć się szczegółom oraz historii tego typu gier, zaniepokojenie graczy w tym przypadku jest raczej zrozumiałe. Źródłem informacji jest użytkownik o pseudonimie MauroNL, który poinformował w jednym ze swoich wpisów na Twitterze, że Warner Bros. Interactive Entertainment zamierza położyć duży nacisk na gry-usługi.

Warner Bros. położy nacisk na gry-usługi. Gracze zaczynają się niepokoić

Z informacji zebranych między innymi z ofert stażowych z oficjalnej strony wspomnianego producenta wynika, że gry od WBIE będą oparte na tym modelu niezależnie od platform dystrybucji. Warto zaznaczyć, że tytułami, którymi aktualnie zajmuje się studio, są między innymi Gotham Knights, Suicide Squad: Kill The Justice League oraz Hogwarts Legacy. Jeśli chodzi o ostatnią produkcję, pojawiały się już na horyzoncie plotki dotyczące potencjalnych funkcji sieciowych, aczkolwiek według zapowiedzi ma to być gra single-player. Co więc może oznaczać zastosowanie w tym przypadku modelu gry-usługi? Najprawdopodobniej mikropłatności.

GramTV przedstawia:

Wystarczy jednak spojrzeć na Marvel’s Avengers – grę-usługę, która okazała się totalną porażką – zarówno pod względem jakościowym, jak i pod względem finansowym. Doświadczenia z tego typu produkcjami sprawiają, że gracze spodziewają się najgorszego. Pozostaje więc mieć nadzieję, że Warner Bros. nie powtórzy błędów Crystal Dynamics, zapewniając społeczności dobrą zabawę na wiele godzin bez konieczności wkładania w grę dodatkowych pieniędzy czy doświadczania marnej, powtarzalnej zawartości.

Komentarze
3
Gregario
Gramowicz
26/01/2021 22:42

Nie spodziewałbym się wielkiego sukcesu tego typu gier. Skończy się pewnie tak, że pierw grę będzie trzeba kupić, a później wydawać w niej pieniądze, aby móc normalnie w nią grać czyt. mikropłatności albo inna forma abonamentu. Nie, dziękuję. A żeby długo wspierać swoje gry, nie trzeba z nich od razu robić usług.

wladek616
Gramowicz
26/01/2021 17:29
Kiedyś, lata temu była gównoburza bo okazało się, że gry będą wymagać Steama, Większość się rzucała, że trzeba mieć internet, konto na jakiejś stronie itd. Minęło trochę czasu i większość nagle woli mieć gry przypisane do jakiegoś konta, stały dostęp do społeczności na Steamie a gry-usługi w dzisiejszych czasach robią się już jednak standardem. Czasy się zmieniają, a skoro ludzie płacą za różne pierdoły pokroju "różowej skórki z kwiatkami na karabin", to takie tytuły będą powstawać coraz częściej bo są opłacalne.
alex1112
Gramowicz
26/01/2021 16:44

Ale czym się niepokoić? Może straty już jestem, ale pamiętam lata 90-te pierwsze PC i podłączanie do internetu. Wtedy grało się  w to co było, bo było niewiele. Dzisiaj? Ilość tytułów jest tak wielka, że zdarza mi się po latach odkryć, że coś fajnego miało premierę. Na Epiku i Steamie mam po kilkadziesiąt tytułów których nawet nie odpaliłem (albo pograłem chwile) bo nie mam kiedy grać. I tak ma większość ludzi. Po prostu ominie się tytuły WB i będzie brać w co innego.




Trwa Wczytywanie