Source 2 to autorski silnik Valve, który zadebiutował w 2015 roku w grze Dota 2, zastępując pierwszą generację, która przez lata napędzała kolejne produkcje studia. Już wkrótce silnik może doczekać się dwóch ważnych funkcji, które zostały odnalezione w kodzie najnowszej wersji beta Artifact. Mowa o wsparciu dla ray tracingu oraz RTX, czyli techniki generowania fotorealistycznych trójwymiarowych obrazów na podstawie śledzenia promieni świetlnych w czasie rzeczywistym. Efektem są realistyczne cienie, odbicia oraz okluzja otoczenia.
![Nowe gry Valve z ray tracingiem? Silnik Source 2 z obsługą ważnej funkcji](https://images.gram.pl/news/embed/ppcb20210115140426669ujrf.jpg)
To dopiero pierwsza przesłanka, że Valve zamierza wprowadzić do swojego silnika obsługę ray tracingu, dlatego na razie ciężko wyrokować, czy rzeczywiście Source 2 otrzyma wsparcie tej technologii. Wydaje się jednak, że to krok w dobrą stronę dla rozwoju samego silnika oraz napędzanych przez niego gier. Valve nie może pozwolić na to, aby konkurencja zostawiła ich daleko w tyle, a ray tracing będzie stawał się coraz popularniejszy, gdy zaczną pojawiać się gry przeznaczone wyłącznie na najnowsze konsole Microsoftu i Sony, które nie mają problemu ze wsparciem tej funkcji.
Wczytywanie ramki mediów.
Teoretycznie Valve może wprowadzić graficzne usprawnienia nie tylko w Artifact, ale również w Dota 2, a przede wszystkim w Half-Life: Alyx. Oficjalne wsparcie dla ray tracingu przez Source 2 na pewno rozbudziłoby na nowo plotki o rychłej zapowiedzi trzeciej części Half-Life’a. Pozostaje nam uzbroić się w cierpliwość i czekać na komunikat od Valve.
![](https://images.gram.pl/news/embed/ppeh20210115140433427ntdq.jpg)
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!